user icon
user icon

Max Verstappen uitgenodigd voor FIA-persconferentie

  • Gepubliceerd op 22 nov 2017 13:15
  • comments 32
  • Door: Rob Veenstra

De internationale autosportbond FIA heeft de namen bekendgemaakt voor de persconferenties voor de Grand Prix van Abu Dhabi. Donderdag komen de rijders aan het woord, vrijdag is het de beurt aan de teambazen, technisch directeuren en engineers en na zowel de kwalificatie als de race spreekt de top drie uit die sessie.

Voor de persconferentie van donderdag is Red Bull Racing-coureur Max Verstappen een van de genodigden. Hij krijgt gezelschap van Fernando Alonso (McLaren) en Valtteri Bottas (Mercedes). Lewis Hamilton (Mercedes), Daniel Ricciardo (Red Bull Racing) en Sebastian Vettel (Ferrari) vormen het andere drietal. De persconferentie begint om 15.00 uur plaatselijke tijd, dat is 12.00 uur Nederlandse tijd.

Vrijdag nemen Maurizio Arrivabene (Ferrari), Christian Horner (Red Bull Racing), Toto Wolff (Mercedes), Cyril Abiteboul (Renault), Zak Brown (McLaren) en Mario Isola (Pirelli) plaats achter de diverse microfoons. Die persconferentie vangt aan om 19.00 uur plaatselijke tijd, dat is 16.00 uur Nederlandse tijd.

Reacties (32)

Login om te reageren
  • Dus van de zes topteamrijders is Kimi dus vervangen door Alonso.

    • + 1
    • 22 nov 2017 - 13:30
    • Dat dacht ik dus ook, haha.

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 13:32
    • De zes beste coureurs van dit moment

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 13:32
    • Dat vraag ik me af @HH. Is bijvoorbeeld Ocon Bottas en Kimi niet al gepasseerd? Moeilijk vast te stellen bij zoveel verschil in materiaal.

      • + 1
      • 22 nov 2017 - 13:44
    • Speculaasjes, speculaasjes.....kom op, jullie kunnen wel beter. Duidelijk wie de top 3 zijn. ;)

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 15:17
    • Stitch

      Posts: 5.075

      @Larry: je bedoelt die Ocon die in de quali-stand én in de puntentelling ruim door teamgenoot Perez verslagen werd?

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 20:34
    • Ja, die bedoel ik, scorebordjournalist. ;)

      • + 2
      • 23 nov 2017 - 02:10
  • Nu mag Ricciardo nog met Hamilton en Vettel mee in debat, volgend seizoen is dat Max.

    • + 0
    • 22 nov 2017 - 13:32
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Ik dacht dat - in het kader van betere dienstverlening aan de fans - dit soort obligate praatjes zou worden afgeschaft.

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 21:56
  • Vraag: "Wat is je doelstelling voor de race op Zondag"
    Max: "Gewoon volle gas, en als het kreng heel blijft haal ik een podiumplekkie als die mongolen me niet bestraffen" ;)

    • + 7
    • 22 nov 2017 - 13:37
    • Die Centraal- en Oost-Aziaten hebben snelle paarden dat ze nu alweer in Abu Dhabi zijn. ;)

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 17:21
  • Waarom beluister ik persconferenties altijd om vervolgens te moeten concluderen dat vragenstellers en beantwoorders zich uitputten in het opboeren van nietszeggende teksten.

    Ik trap er iedere keer weer in.

    • + 2
    • 22 nov 2017 - 14:05
    • Moeten we nu medelijden met je hebben?

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 14:22
    • Dat mogen jullie zelf bepalen

      • + 1
      • 22 nov 2017 - 14:46
    • Dan is het een verslaving. Verslaving en hondenstront daar trap je altijd weer in !!

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 17:44
    • Herkenbaar, ik trap er ook altijd weer in... ha ha


      Ps Broer van "Pinin" ???

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 20:27
  • Het was toch wel chiq geweest als ze Massa uit hadden genodigd.

    • + 0
    • 22 nov 2017 - 14:35
    • NicoS

      Posts: 11.892

      Die was er vorige race al, blijft geen kermis...;)

      • + 2
      • 22 nov 2017 - 14:48
    • Dan hadden ze Werhlein ook moeten vragen, vrees dat het zijn laatste race wordt.

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 14:52
    • Niks Massa. Maar was wel leuk geweest dat i.p.v. Bottas bijvoorbeeld één van de smaakmakers van het seizoen Ocon erbij te hebben. En i.p.v. Ricciardo bijvoorbeeld Vandoorne of Stroll die toch voor het eerst meedraaiden.
      Maar goed het zal ook wel een beetje voor de sponsors zijn... Liberty Media / Amerikanen, hè.

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 16:29
    • Of dat Palmer nu een keer alles mag vertellen over hoe hij echt over Abiteboul en Renault denkt.

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 17:14
  • daarom

    Posts: 777

    Wordt gewoon weer een poppenkast. Vindt het helemaal niks meer die persconferenties. Journalisten mogen toch niet vragen wat ze willen, en coureurs mogen ook niet zeggen wat ze willen.

    • + 1
    • 22 nov 2017 - 15:37
  • Ze blijven Ric maar zien als de eerste rijder. Je ziet het aan alles. Waarom heeft Ver in godsnaam 3! jaar bijgetekend??? Wordt hij in alles volgend jaar eerste rijder en hebben ze hem een topauta beloofd? Anders snap ik het niet.

    • + 0
    • 22 nov 2017 - 17:45
    • Snap me niet verkeerd maar stel Max zou bij de persconferentie bij Lewis en Seb zitten zou er gezegd worden dat RB Max had gekozen als eerste rijder. RB ziet dat Max een groot talent is maar ik weet bijna zeker dat Ric en Ver allebei gelijk behandelt worden. (Ps ben nieuw hier) ;-)

      • + 1
      • 22 nov 2017 - 18:47
    • Red Bull heeft geen eerste en tweede rijder. Red Bull heeft twee rijders. Simpel.

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 19:50
    • Welkom Niels!

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 20:11
    • Nou, @Royalerie, je haalt wel heel veel informatie uit de samenstelling van een perspraatje!

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 23:06
    • 3 jaar bijgetekend? het is toch echt maar 1 jaar.

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 23:41
    • Tot eind 2020 is toch echt drie jaar hoor....

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 00:21
    • Vanaf nu dan, waarvan bijgetekend 2019 (dat was een optiejaar) en 2020.

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 00:23
    • Exact

      Posts: 317

      Wellicht op verzoek van RBR om Daniel te pleasen, het team wil immers dat ook hij gaat tekenen. Ik denk dat RIC zelf het team zolang mogelijk in het ongewisse wil laten om de situatie zo maximaal mogelijk uit te buiten. Gelijk heeft hij natuurlijk als dat zo is. Voor de mensen die Max als eerste rijder zien is het dan geduld hebben. Max zal wel antwoorden met zijn rechtervoet!

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 11:47
  • Nou Nou, Maxie mag met de grote jongens spelen.....

    • + 0
    • 22 nov 2017 - 20:23

Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
26 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
26 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar