user icon

Sauber: "Kobayashi inspireert iedereen binnen het team"

  • Gepubliceerd op 01 dec 2010 14:10
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Sauber-teambaas Peter Sauber kan zijn geluk niet op met coureur Kamui Kobayashi. De Japanner is dankzij zijn aanvallende rijstijl in zijn eerste volledige Formule 1-seizoen in de harten van de fans gesloten en intern zorgt hij ook voor een goede frisse wind.

Sauber: “Kamui inspireert iedereen binnen het team. Zijn frisse aanvallende stijl zorgt voor een glimlach op je gezicht. De fans houden ook van hem, zoveel is wel duidelijk uit de reacties van de tribunes. Zijn inhaalacties zijn prachtig om te zien.”

“Echter, ik zou hem onrecht aandoen door alleen dit aspect te belichten. Kamui is een zeer slimme coureur die een uitgestippelde strategie tot in perfectie weet uit te voeren. Hij heeft enorm veel progressie geboekt en ik weet zeker dat er meer in het verschiet ligt.”

“Toen ik hem een jaar geleden vastlegde kreeg ik wat kritiek van experts te verduren. Mijn gevoel vertelde me om daar niet naar te luisteren en dat Kamui iets speciaals was. En nu ben ik verguld met zijn aanwezigheid in ons team.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Tora Tora Tora Tora Tora Tora Tora ToraTora Tora Tora Tora Tora Tora Tora ToraTora Tora Tora Tora Tora Tora Tora ToraTora Tora Tora Tora Tora Tora Tora ToraTora Tora Tora Tora Tora Tora Tora Tora!!!

    • + 0
    • 1 dec 2010 - 14:20
  • rchorus

    Posts: 880

    Ik ben Sauber dankbaar dat hij Kamui heeft gecontracteerd. Een smaakmakertje, in de categorie Kubica wat mij betreft.

    • + 0
    • 1 dec 2010 - 14:23
  • Stitch

    Posts: 5.311

    En, inmiddels al langer geleden, maar qua inhalen toch ook altijd een smaakmaker: Jos Verstappen die in zijn tijd in de F1 veruit de meeste inhaalacties achter zijn naam had staan! Na alle kritiek die hij ondanks alle mooie dingen over zich heen kreeg, denk ik niet meer dan terecht om ook dat aspect van zijn carriere er nog eens uit te lichten.

    • + 0
    • 1 dec 2010 - 14:28
  • miauw

    Posts: 1.136

    Ik heb hoge verwachtingen van Kamui voor volgend jaar. Hij kan een team dragen, zoveel is wel duidelijk!

    • + 0
    • 1 dec 2010 - 15:00
  • Np-F1

    Posts: 917

    Ik denk inderdaad dat veel mensen niet zien dat Kamui ook oog heeft voor andere zaken dan racen. Hij weet inderdaad hoe hij een strategie kan bewaren en heeft er eigenhandig voor gezorgd dat Sauber dit jaar gelijk weer een gevestigde naam in de F1 is, zonder BMW.

    • + 0
    • 1 dec 2010 - 15:27
    • Maar ik moet wel zeggen dat tijdens de wintertests de verwachtingen hoger waren dan dat er de eerste races uitkwam. Maar ook ik denk dat Kobayashi meer is dan alleen een snelle coureur.

      • + 0
      • 1 dec 2010 - 15:54
    • Ik niet, ik denk dat Kobayashi zijn dagje moet hebben om echt sterk te zijn. De eerste helft was zelden tot nooit goed. Hij heeft verbeteringen gemaakt naar de tweede helft van het seizoen, in combinatie met de auto. Maar Heidfeld stapt in in die wagen en is direct bijna even snel. Dan is Kobayashi dus niet ongrijpbaar ofzo. Het enige wat er wel is, is dat hij leuk is om te zien racen, omdat hij zijn auto er gewoon tussen smijt. Hoe dan ook gaat dat nog wel enkele keren fout aflopen ook.

      • + 0
      • 1 dec 2010 - 23:38
  • En nu nog het japanse bedrijfs leven erachter en gaan met die sauber. Jammer dat toyota niet voor niets motoren wil leveren aan Sauber. Zou meteen een gat van 10miljoen dichten. Ze zullen in keulen toch nog wel een enkele v8\'s hebben liggen met kers of niet.

    • + 0
    • 1 dec 2010 - 15:55
    • met KERS? Ik dacht dat Toyota nooit KERS gebruikt had, ja behalve in de eerste test in Portimao.

      • + 0
      • 1 dec 2010 - 16:14

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar