user icon

Ricciardo droomt van de wereldtitel, niet van Ferrari

  • Gepubliceerd op 15 nov 2017 11:33
  • comments 27
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull Racing-coureur Daniel Ricciardo vindt het leuk dat Christian Horner, Helmut Marko en Max Verstappen hem allemaal proberen te verleiden om spoedig bij te tekenen, maar de Australiër laat zich niet ophaasten. Hij zal rustig afwachten wat er op zijn pad komt. Dat geeft hem ook de kans om te kijken of Red Bull Racing de huidige vorm door kan trekken naar volgend seizoen.

Ricciardo deelde aan Globo mede: "Het is heel aardig van Christian, Helmut en Max dat ze aandringen op een nieuw contract voor mij. Ze willen Max en mij bij elkaar houden bij Red Bull Racing. Dat is fijn om te horen, maar ik heb geen haast. Ik heb veel respect voor Red Bull, maar ik heb meer tijd nodig om alles te analyseren en de mogelijkheden af te tasten."

Hij is al in verband gebracht met Mercedes, maar ook Ferrari zou tot de opties behoren. Op de vraag of hij ervan droomt om ooit voor de Scuderia te racen, antwoordde Ricciardo: "Als ik zeg van niet, lijkt het net of ik niet geïnteresseerd ben. Ik vind dromen alleen te zwaar uitgedrukt. Mijn droom is om in de beste auto te zitten en de wereldtitel te winnen. Ik weet niet wat ik verder kan zeggen."

Bij Ferrari zou Ricciardo herenigd worden met Sebastian Vettel. "Ik ben er niet zeker van of hij dat ook zou zien zitten", denkt de Australiër terug aan hun jaar samen bij Red Bull Racing in 2014. "Ik weet ook niet of hij de macht heeft om te dicteren wie zijn teamgenoot wel of niet moet worden. Daar denk ik ook niet aan. Ik moet op een hoog niveau blijven presteren, dat bepaalt mijn lot."

Over het duel met zijn huidige teamgenoot Verstappen zegt hij: "Max heeft zich dit jaar sterk verbeterd. Vorig jaar maakte hij nog een paar foutjes, maar hij blaakt nu van het zelfvertrouwen. Tegelijkertijd worstel ik met de karakteristieken van onze auto, die alleen in een smal raamwerk optimaal rendeert. Ik moet elke beweging in mijn kont en handen kunnen voelen, alleen kost me dat dit jaar meer moeite dan vorig seizoen."

Dit jaar deed Red Bull Racing niet mee om de titel, maar hoe zit dat in 2018? Ricciardo: "Onze ontwikkeling dit jaar is verbluffend geweest. Als we volgend jaar op gelijke hoogte met Ferrari en Mercedes beginnen, dan zijn wij favoriet. Mijn performance is niet perfect geweest, maar alles wat ik geleerd heb, neem ik mee naar volgend seizoen. Dat geeft me vertrouwen dat ik volgend jaar sterk kan presteren. Maar we zullen zien."

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Hij droomt wel van Ferrari....hij weet dat hij Vettel kan hebben.

    • + 0
    • 15 nov 2017 - 11:40
    • Tja, alleen Kvyat kon hij niet hebben, al zijn andere teamgenoten heeft hij tot nu toe verslagen.

      ;-)

      • + 0
      • 15 nov 2017 - 11:44
    • Ik denk niet dat hij droomt van Ferrari. Hij is meer een realist dan een dromer. Hij weet ook dat Vettel niet op hem zit te wachten als teamgenoot en Ferrari zoekt ook meer een 2e coureur dan 2 haantjes. Ik blijf daarom meer geloven dat hij gaat tekenen bij Mercedes voor 2019 naast Lewis. Bottas zou weer een goede vervanging zijn voor Kimi. Beetje zelfde laken en pak. Stabiel, redelijk snel, hondstrouw en niet vies om een teamorder te accepteren.

      • + 0
      • 15 nov 2017 - 11:46
    • SolarCell

      Posts: 980

      Ricciardo weegt zijn woorden zorgvuldig en zegt in heel begrijpelijke taal dat hij van de auto droomt waarmee hij de wereldtitel kan pakken... Maar nitwits à la DutchF1, actief op een of ander Nederlands forumpje, weten het uiteraard beter; Ricciardo droomt wel degelijk van Ferrari...

      • + 10
      • 15 nov 2017 - 11:48
    • Voor Ricciardo is het lastig om nog wereldkampioen te worden. Red Bull zie ik de komende jaren niet gebeuren. Bij Ferrari is Vettel de leider. Bij Mercedes zit Hamilton Ricciardo kan hem bedreigen maar zoveel tijd heeft hij niet. Mercedes lijkt mij het beste
      want hij kan Hamilton verslaan en Hamilton gaat niet eeuwig door in de vorm waarin hij zich nu verkeerd.

      • + 0
      • 15 nov 2017 - 12:13
    • @Nitwit Solarcell....ik begrijp jou afgunst tegen mij, komt omdat je een leeghoofd bent van het meest zeldzame soort.

      • + 2
      • 15 nov 2017 - 12:13
    • BeaR

      Posts: 1.695

      Waarom zou het toch een droom zijn voor FER te rijden?
      Ik denk dat dit het meer vanuit het journaille komt dan vanuit de rijder.

      Rijders willen WK worden. Grootste kans is niet FER.

      • + 0
      • 16 nov 2017 - 01:39
  • BenPon

    Posts: 418

    Ophaasten?

    • + 1
    • 15 nov 2017 - 11:42
    • SpeeDirk

      Posts: 228

      Verouderd taalgebruik!

      • + 0
      • 15 nov 2017 - 11:54
    • Gard

      Posts: 863

      Is dat het enigste wat je heb gelezen?

      • + 0
      • 15 nov 2017 - 11:54
    • BenPon

      Posts: 418

      Nee, het enige wat me opviel.

      • + 2
      • 15 nov 2017 - 12:43
    • Gebruik dan gewoon opjagen.

      • + 0
      • 15 nov 2017 - 12:48
    • Opnaaien.

      • + 0
      • 15 nov 2017 - 13:00
    • Drunt

      Posts: 371

      N ordinaire contaminatie

      • + 0
      • 15 nov 2017 - 17:35
    • Verhaasten?

      • + 0
      • 15 nov 2017 - 19:51
  • DonKarst

    Posts: 170

    Tja, durf te dromen van een wereldtitel. In een superieure auto in combinatie met een mindere teamgenoot kan het. Bij Mercedes of Red Bull zie ik dat niet zo snel gebeuren (want Max en Hamilton), en of Ferrari ooit weer superieur kan worden is nog maar de vraag....

    • + 0
    • 15 nov 2017 - 11:52
  • Forzajost

    Posts: 71

    Ja en ik droom dat ik aan het behangen ben met Chantal Janzen en wordt vervolgens wakker met het plaksel in mijn hand.

    Gaat dus niet gebeuren Daniël. Je bent een erg goede rijder, maar beschouw de top 3 als Lewis, Seb en max

    • + 0
    • 15 nov 2017 - 12:09
    • Ik hoop toch niet in die volgorde ;-)

      • + 0
      • 15 nov 2017 - 12:18
    • The dre

      Posts: 2.184

      Lewis max en seb
      Zo beter?

      • + 1
      • 15 nov 2017 - 13:59
    • Jazekers!

      • + 0
      • 16 nov 2017 - 17:54
  • h3x6g0n

    Posts: 364

    Om wereldkampioen te worden zou hij alleen naar SF of MB moeten gaan als eerste rijder. Dat lijkt er niet echt in te zitten de komende tijd omdat Vettel en Hamilton nog wel een paar jaartjes doorgaan, denk ik. Jammer voor Ricciardo, maar de timing is niet goed. De beste kans voor Ricciardo om wereldkampioen te worden de komende jaren is om de strijd met Verstappen aan te gaan bij RBR, zo lijkt het. Al zou ik daar ook wel zo mijn bedenkingen bij hebben als ik hem was. ;)

    • + 0
    • 15 nov 2017 - 15:49
    • sailor

      Posts: 10.268

      Van Vettel heeft die al gewonnen

      • + 0
      • 15 nov 2017 - 16:40
  • MosyB

    Posts: 324

    Ik droom ervan om wereld kampioen te worden in de op 2na beste auto... #blijfwelrustigdromen

    • + 0
    • 15 nov 2017 - 17:28
  • louc_

    Posts: 2.277

    Droom verder van RB je carriere loopt teneinde, mijn gedacht hè.

    • + 0
    • 15 nov 2017 - 17:59
  • daarom

    Posts: 785

    Die jongere generatie hebben Ferrari helemaal niet zo hoog zitten als in de Schumacher tijdperk. Toen was het iets magisch, iets onaantastbaars. Nu is dat niet meer, de interne cultuur is verre van ideal, gezien ze zullen en moeten met alleen italianen ipv de juiste mensen op de juiste plek, ze vissen al heel wat jaren naast de titels, en de coureurs van nu willen winnen ipv voor een team rijden wat ooit eens in het verre verleden onverslaanbaar was.

    • + 2
    • 15 nov 2017 - 18:03
    • Denk ik eerlijk gezegd ook. Ferrari heeft al jarenlang maar op de roem van Schumacher geteerd. Achteraf bekeken was hun team toen veel effectiever. Als je ziet hoeveel poen ze eraan uitgeven tegenwoordig dan is het rendement heel matig. En de salarissen veel te hoog.
      Ik denk dat Ricciardo beste kan afwachten op RBR of straks misschien McLaren. Een plek bij Mercedes krijgt 'ie nooit. Daar willen ze iemand jong naast Hamilton.

      • + 0
      • 15 nov 2017 - 18:20
  • PKracing

    Posts: 798

    Ricciardo moet gewoon kiezen voor Renault wil hij überhaupt kans maken om als eerste rijder voor de cup te gaan. Renault heeft nu niet de rijders.
    Renault heeft in ieder geval de drive om WC te worden.

    • + 0
    • 16 nov 2017 - 08:04

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 897
  • Podiums 23
  • Grand Prix 120
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar