user icon
user icon

Manager Hülkenberg in onderhandeling met Force India

  • Gepubliceerd op 26 nov 2010 09:37
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Nico Hülkenberg vindt wellicht bij Force India onderdak voor volgend seizoen. De Duitser debuteerde dit jaar verdienstelijk, maar moest toch het veld ruimen bij Williams. Zijn manager Willi Weber is nu belast met de taak om Hülkenberg in de Formule 1 te houden.

En hij ziet wat openingen, zo bekent hij op Sport1.de. “Er zijn nog wat opties, maar niet veel.” Force India? “Daarmee zijn we in gesprek.” Weber sluit het kopen van een racestoeltje met sponsorgeld in elk geval uit. “Als je eenmaal begint met geld geven voor een plek bij een Formule 1-team, dan kom je daar nooit meer van af.”

Hülkenberg zou ook in beeld zijn voor de rol van reserverijder bij Mercedes GP, al spreekt Mercedes-motorsportbaas Norbert Haug dat tegen. Weber: “Ik zou met een contract als derde rijder voor Nico vrede hebben. Dat is plan B, met de zekerheid dat hij dan in 2012 een racestoeltje krijgt.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Ik zeg Liuzzi out (echt een toffe gast hoor, maar echt veel brengt hij fI niet), Hulk in!

    • + 0
    • 26 nov 2010 - 10:49
  • DB10

    Posts: 50

    Hopelijk krijgt Hulk een stoeltje, Liuzzi is te wisselvallig. Zou een mooie combinatie zijn Sutil en Hulk, benieuwd wie van de 2 de snellere is met gelijke middelen.

    • + 0
    • 26 nov 2010 - 10:53
  • miauw

    Posts: 1.136

    Luizzi out, Hulk in, gelijk een link met Mercedes voor de nabije toekomst als Schumi er weer mee gaat stoppen.

    • + 0
    • 26 nov 2010 - 11:04
  • reprep

    Posts: 547

    denk dat Hulkenberg geen kans maakt ,

    Sutil blijft denk ik wel , en dan hebben ze nog 1 stoel vrij
    denk niet dat ie ook naar een duitser gaat.
    maarja we zullen zien.

    het kan natuurlijk ook heel slim zijn van Force om Hulk te contracteren , want dan kunnen ze misschien heel veel geld vragen
    als een topteam hulk wil hebben in de toekomst.

    maar mijn gevoel zegt nee , Hulkenberg zit in 2011 niet in F1
    maar slaat keihard terug in 2012 met een topauto , denk ik

    • + 0
    • 26 nov 2010 - 12:04
    • Weet je wat het punt is...Ze vergeten je zo snel in dat wereldje...Een jaar later verschuift er weer een heleboel en dat kan in zijn voordeel, maar ook in zijn nadeel werken.

      • + 0
      • 26 nov 2010 - 15:04
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Even voor de duidelijkheid: Sutil is toch Oostenrijks? ;-)

      • + 0
      • 26 nov 2010 - 15:55
  • rufage

    Posts: 167

    Ik dacht dat Liuzzi nog een contract had voor volgend jaar, maar dat weet ik niet zeker. Ik schat Hulkenberg niet veel hoger in dan Sutil, dus die 2 omruilen brengt Force India niet veel.

    • + 0
    • 26 nov 2010 - 12:37
    • Dat is ook zo...Maar, zoals men weet, betekenen contracten in de F1 over het algemeen niets.

      • + 0
      • 26 nov 2010 - 15:04

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 285
  • Podiums 0
  • Grand Prix 104
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 19 aug 1987 (33)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, Duitsland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar