user icon
user icon

Glock blijft hopen: "Ik wil ooit voor de wereldtitel strijden"

  • Gepubliceerd op 25 nov 2010 14:39
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Timo Glock racet volgend jaar weer voor Virgin Racing. Dat is al enige tijd geleden bevestigd, maar dat stond speculatie over een mogelijk vertrek naar Renault niet in de weg. Glock maakt in FAZ duidelijk: “Het is 99,9 procent zeker dat ik in 2011 voor Virgin Racing rij.”

Het is onwaarschijnlijk dat hij zich volgend seizoen met het dit jaar gedebuteerde team kan mengen in de strijd om het kampioenschap. Een gooi naar de titel blijft wel het doel van de Duitser. “Als je de kans krijgt om voor Red Bull Racing of McLaren te rijden, dan ga je daar wel over nadenken. Sportief zou dat weer nieuwe mogelijkheden bieden. Wellicht kan ik ooit nog voor de wereldtitel strijden. Dat is in elk geval wel mijn doel”, aldus Glock.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • “Als je de kans krijgt om voor Red Bull Racing of McLaren te rijden, dan ga je daar wel over nadenken. moet zijn “Als je de kans krijgt om voor Virgin Racing of HRT te rijden, dan ga je wel nadenken over stoppen als je altijd die McLaren en Redbull voor je ziet.

    • + 0
    • 25 nov 2010 - 14:41
  • “Als je de kans krijgt om voor Red Bull Racing of McLaren te rijden,

    Doe maar, wat mij betreft, laat die gozer een heel ander beeld achter in een \'Ferrari of McLaren. En zo zijn er meer van die bloempjes.
    Maar ja, bloei je op of verwelk je?

    • + 0
    • 25 nov 2010 - 15:15
  • Rayden

    Posts: 439

    Hij zal nooit mee doen voor de wereld titel is cru maar zo is het nou eenmaal gewoon, denk niet dat een van de topteams zullen denken dat ze Timo gaan aantrekken omdat die het zo geweldig doet in de Virgin.
    Bij renault had die zich in de kijker kunnen rijden, maar bij Virgin had die dat dit jaar moeten doen, nou snap ik natuurlijk ook wel dat dat niet gaat met die auto..........

    • + 0
    • 25 nov 2010 - 15:24
    • Bij Renault????

      Bedoel je niet \'Bij Toyota\'???

      • + 0
      • 25 nov 2010 - 15:26
    • Ik denk dat hij bedoelt als tie bij Renault had gereden (zoals vele geruchten die er vorig jaar waren). Safe spelen is dus niet altijd slim.

      • + 0
      • 25 nov 2010 - 15:34
    • Ja, dat kan ook...

      • + 0
      • 25 nov 2010 - 15:54
  • Rayden

    Posts: 439

    Dat bedoelde ik ook als die echt bij renault terecht was gekomen, bij toyota deed die het niet verkeerd.
    En Glock kan na brazilie 2008 niets meer fout bij mij doen is mijn beste vriend.
    Heb wel een bloedhekel aan Vettel aan die race overgehouden.....

    • + 0
    • 25 nov 2010 - 15:37
    • Glock was je vriend na Brazil 2008? Ham gaat Glo voorbij in de laatste bocht. Wat was het verschil op start/finish? Ik dacht iets van 18 sec. Hoezo gebrek aan tractie met je slicks op een te natte baan!! Dus Glo heeft Ham niet voor gelaten. Glo kon er niets aan doen, hij was gewoon kansloos!

      • + 0
      • 25 nov 2010 - 18:25
    • f60

      Posts: 1.725

      Het verschil was 5 sec.

      Glock verloor t.o.v. zijn vorige ronde 16,7 sec. teamgenoot Truli 11,2 sec.

      • + 0
      • 25 nov 2010 - 19:36
  • Np-F1

    Posts: 917

    Ik denk dat wereldkampioen worden, of op z\'n minst er voor strijden, ook het doel is van de gemiddelde F1 racer. Maar ik vind “Als je de kans krijgt om voor Red Bull Racing of McLaren te rijden, dan ga je daar wel over nadenken.\" wel een dubieuze uitspraak.

    Ik weet niet of dit een uitgelokte uitspraak is of niet, maar hij komt hier wel als een enorme moraalridder over. Ik denk dat iedereen die niet bij een van de top 5 geklasseerde teams rijdt, meteen zijn loyaliteit op zou zeggen voor een stoeltje bij een van die teams. Mercedes en Renault misschien minder, maar reken maar van yes dat Heikki of Jarno daar zo morgen zou instappen.

    Tja, miskende talkenten hebben we al eerder gehad in de F1 en ze zullen ook altijd wel blijven en weer gaan. Hij wekte wel indruk door in Canada 2004 gelijk in de punten te rijden, maar deed het nou ook weer niet zo goed in de Toyota. Als ik het goed heb, was Trulli in die 2 jaar toch altijd de betere, ondanks 2 2e plaatsen van Glock.

    • + 0
    • 25 nov 2010 - 16:11
    • «Ik denk dat iedereen die niet bij een van de top 5 geklasseerde teams rijdt, meteen zijn loyaliteit op zou zeggen voor een stoeltje bij een van die teams.»
      En dat is toch niet meer dan logisch? Het zijn sportmannen met een onbedwingbare drang tot winnen. Zie Vettel, Alonso en Schumacher als goede voorbeelden daarvan: tot het gaatje en soms erover. So what? Ik veroordeel niet dat een coureur voor een beter team gaat rijden als hij de kans krijgt. Zie Button: die heeft het bij McLaren beter gedaan dan hij bij Mercedes waarschijnlijk had gekund.

      «Hij wekte wel indruk door in Canada 2004 gelijk in de punten te rijden»
      Maar daar had hij wel de diskwalificatie voor nodig van twee voltallige teams (vier auto\'s die vóór hem waren gefinisht - te weten de teams van Williams en Toyota ivm illegale remducts).

      • + 0
      • 26 nov 2010 - 09:12

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar