user icon

Glock blijft hopen: "Ik wil ooit voor de wereldtitel strijden"

  • Gepubliceerd op 25 nov 2010 14:39
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Timo Glock racet volgend jaar weer voor Virgin Racing. Dat is al enige tijd geleden bevestigd, maar dat stond speculatie over een mogelijk vertrek naar Renault niet in de weg. Glock maakt in FAZ duidelijk: “Het is 99,9 procent zeker dat ik in 2011 voor Virgin Racing rij.”

Het is onwaarschijnlijk dat hij zich volgend seizoen met het dit jaar gedebuteerde team kan mengen in de strijd om het kampioenschap. Een gooi naar de titel blijft wel het doel van de Duitser. “Als je de kans krijgt om voor Red Bull Racing of McLaren te rijden, dan ga je daar wel over nadenken. Sportief zou dat weer nieuwe mogelijkheden bieden. Wellicht kan ik ooit nog voor de wereldtitel strijden. Dat is in elk geval wel mijn doel”, aldus Glock.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • “Als je de kans krijgt om voor Red Bull Racing of McLaren te rijden, dan ga je daar wel over nadenken. moet zijn “Als je de kans krijgt om voor Virgin Racing of HRT te rijden, dan ga je wel nadenken over stoppen als je altijd die McLaren en Redbull voor je ziet.

    • + 0
    • 25 nov 2010 - 14:41
  • “Als je de kans krijgt om voor Red Bull Racing of McLaren te rijden,

    Doe maar, wat mij betreft, laat die gozer een heel ander beeld achter in een \'Ferrari of McLaren. En zo zijn er meer van die bloempjes.
    Maar ja, bloei je op of verwelk je?

    • + 0
    • 25 nov 2010 - 15:15
  • Rayden

    Posts: 439

    Hij zal nooit mee doen voor de wereld titel is cru maar zo is het nou eenmaal gewoon, denk niet dat een van de topteams zullen denken dat ze Timo gaan aantrekken omdat die het zo geweldig doet in de Virgin.
    Bij renault had die zich in de kijker kunnen rijden, maar bij Virgin had die dat dit jaar moeten doen, nou snap ik natuurlijk ook wel dat dat niet gaat met die auto..........

    • + 0
    • 25 nov 2010 - 15:24
    • Bij Renault????

      Bedoel je niet \'Bij Toyota\'???

      • + 0
      • 25 nov 2010 - 15:26
    • Ik denk dat hij bedoelt als tie bij Renault had gereden (zoals vele geruchten die er vorig jaar waren). Safe spelen is dus niet altijd slim.

      • + 0
      • 25 nov 2010 - 15:34
    • Ja, dat kan ook...

      • + 0
      • 25 nov 2010 - 15:54
  • Rayden

    Posts: 439

    Dat bedoelde ik ook als die echt bij renault terecht was gekomen, bij toyota deed die het niet verkeerd.
    En Glock kan na brazilie 2008 niets meer fout bij mij doen is mijn beste vriend.
    Heb wel een bloedhekel aan Vettel aan die race overgehouden.....

    • + 0
    • 25 nov 2010 - 15:37
    • Glock was je vriend na Brazil 2008? Ham gaat Glo voorbij in de laatste bocht. Wat was het verschil op start/finish? Ik dacht iets van 18 sec. Hoezo gebrek aan tractie met je slicks op een te natte baan!! Dus Glo heeft Ham niet voor gelaten. Glo kon er niets aan doen, hij was gewoon kansloos!

      • + 0
      • 25 nov 2010 - 18:25
    • f60

      Posts: 1.725

      Het verschil was 5 sec.

      Glock verloor t.o.v. zijn vorige ronde 16,7 sec. teamgenoot Truli 11,2 sec.

      • + 0
      • 25 nov 2010 - 19:36
  • Np-F1

    Posts: 917

    Ik denk dat wereldkampioen worden, of op z\'n minst er voor strijden, ook het doel is van de gemiddelde F1 racer. Maar ik vind “Als je de kans krijgt om voor Red Bull Racing of McLaren te rijden, dan ga je daar wel over nadenken.\" wel een dubieuze uitspraak.

    Ik weet niet of dit een uitgelokte uitspraak is of niet, maar hij komt hier wel als een enorme moraalridder over. Ik denk dat iedereen die niet bij een van de top 5 geklasseerde teams rijdt, meteen zijn loyaliteit op zou zeggen voor een stoeltje bij een van die teams. Mercedes en Renault misschien minder, maar reken maar van yes dat Heikki of Jarno daar zo morgen zou instappen.

    Tja, miskende talkenten hebben we al eerder gehad in de F1 en ze zullen ook altijd wel blijven en weer gaan. Hij wekte wel indruk door in Canada 2004 gelijk in de punten te rijden, maar deed het nou ook weer niet zo goed in de Toyota. Als ik het goed heb, was Trulli in die 2 jaar toch altijd de betere, ondanks 2 2e plaatsen van Glock.

    • + 0
    • 25 nov 2010 - 16:11
    • «Ik denk dat iedereen die niet bij een van de top 5 geklasseerde teams rijdt, meteen zijn loyaliteit op zou zeggen voor een stoeltje bij een van die teams.»
      En dat is toch niet meer dan logisch? Het zijn sportmannen met een onbedwingbare drang tot winnen. Zie Vettel, Alonso en Schumacher als goede voorbeelden daarvan: tot het gaatje en soms erover. So what? Ik veroordeel niet dat een coureur voor een beter team gaat rijden als hij de kans krijgt. Zie Button: die heeft het bij McLaren beter gedaan dan hij bij Mercedes waarschijnlijk had gekund.

      «Hij wekte wel indruk door in Canada 2004 gelijk in de punten te rijden»
      Maar daar had hij wel de diskwalificatie voor nodig van twee voltallige teams (vier auto\'s die vóór hem waren gefinisht - te weten de teams van Williams en Toyota ivm illegale remducts).

      • + 0
      • 26 nov 2010 - 09:12

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar