user icon

McLaren in afrondende fase met enkele nieuwe sponsors

  • Gepubliceerd op 25 okt 2017 16:03
  • comments 28
  • Door: Rob Veenstra

Het team van McLaren is vastberaden om volgend jaar meer sponsornamen op de bolide te zetten. Dat was ook een van de opdrachten voor de nieuwe directeur Zak Brown en zoals het er nu naar uitziet, gaat hij slagen in die missie. De Amerikaan kondigt aan dat nieuwe geldschieters op komst zijn.

Brown: "We zijn in onderhandeling met enkele potentiële nieuwe partners. Het betreft sponsors die tot op heden nog niet in de Formule 1 betrokken zijn geweest. We zijn op de goede weg en bevinden ons in de afrondende fase. We willen in december spijkers met koppen slaan en contracten tekenen."

De komst van nieuwe partners heeft mogelijk ook gevolgen voor de livery van McLaren. Bij veel fans leeft de hoop dat de Britse renstal een volledig oranje kleurstelling adopteert. Eén ding staat echter vast, een roze auto zoals bij Force India is geen optie. "Zelfs niet voor 20 miljoen euro", verzekerde Brown.

Reacties (28)

Login om te reageren
  • maxioos

    Posts: 1.707

    En voor 50 miljoen?

    Het is een marketing methode om een optie en prijs onder de aandacht te krijgen. Weet niet of hij het hier toepast, maar sluit het niet uit.

    • + 2
    • 25 okt 2017 - 16:13
    • Waarschijnlijk was de eerste bieding voor compleet in canal-parade trim te laag. Hij is gewoon de prijs aan het opdrijven.

      • + 0
      • 25 okt 2017 - 20:13
    • ze zouden meer gaytrimmed moeten zijn is gezellig

      • + 0
      • 25 okt 2017 - 21:54
  • Mij maakt de kleur geen browne z@k uit, als ze maar mee vooraan kunnen strijden

    • + 0
    • 25 okt 2017 - 16:20
  • Is wel tijd, zo'n roemrucht en mooi team en dan bijna geen sponsors. Ik snap het al jaren niet, maar denk ook dat McLaren soms zelf ook wat teveel eisen heeft waardoor partijen afhaken. Wat dat betreft hebben ze zich in het verleden flexibeler opgesteld door zich te kleuren naar de titelsponsor (Marlboro en West)

    • + 0
    • 25 okt 2017 - 16:21
    • z0mer

      Posts: 2.088

      Die slechte jaren hebben ze geen goed gedaan. Gelukkig is McLaren tot een groot bedrijf uitgegroeid en redden ze het wel, maar extra sponsoren zullen ongetwijfeld resulteren in betere prestaties.

      • + 0
      • 25 okt 2017 - 17:44
    • MORE POWER!

      • + 0
      • 25 okt 2017 - 21:53
  • Niet zo'n handige opmerking, beetje Force India dissen en waar staan die momenteel Zak?. Het komt nogal arrogant over, en vind het ook echt een Ron Dennis achtige uitspraak.

    • + 2
    • 25 okt 2017 - 16:39
    • Roze past niet bij het beeldmerk McLaren als auto. Het zou imago schade opdoen. Bij Force India is de livery niet gerelateerd aan verkoop van hun producten. Het is gewoon een team. Het is dus niet arrogant van hem, maar meer een zeikpunt aanwakkeren van jou om hem belachelijk te maken. Niks mis mee verder, dat mag ook gerust maar er is niks mis met zo'n uitspraak. Het kan zelfs zijn kop kosten als hij een roze livery toe wil passen zoveel kwaad kan dat doen in auto verkoop!

      • + 2
      • 25 okt 2017 - 17:23
    • Kenju

      Posts: 2.629

      @Tylahunter: En die Spykerkleuren van het moment zeker wel?

      En hoe is bij McLaren de livery wel gerelateerd aan de verkoop van hun producten? Jij denkt dat deze Spyker-kleuren meer McLarens verkocht heeft dan wanneer ze BWT als sponsor hadden gehad?

      Ook McLaren is gewoon een team. Als ze echt keken naar hun personenauto-tak, hadden ze ook niet groot de naam van de motor-fabrikant erop gewild. Immers zegt dat ook dat ze kennelijk niet in staat zijn om zelf een motor te maken.

      • + 0
      • 25 okt 2017 - 19:52
    • @KENJIJ : McLaren maakt in hun productie auto's ook niet hun eigen motor.... maar om even terug te keren op waarom McLaren het niet kan veroorloven om Roze te hanteren: Het McLaren imago op dit moment is een sportief technisch hoogstand. Hoe gek het ook klinkt... Kleuren geven een indruk af. De kleur roze is ver verwijderd van het huidige imago van McLaren... Dus ja... Deze Spyker kleuren spreken meer aan tot het automerk McLaren.

      • + 0
      • 26 okt 2017 - 03:31
  • Well Zak, what about a brown car? :p

    • + 0
    • 25 okt 2017 - 17:00
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Ik zou het eigenlijk best eens willen zien. Volgens mij kan het best werken.

      • + 0
      • 25 okt 2017 - 19:53
    • denkt zak dat de @car van #mysellf iss

      • + 0
      • 25 okt 2017 - 21:52
    • Er zijn zowaar enkele bruine f1 auto's geweest... moest er wel even naar zoeken.

      • + 0
      • 26 okt 2017 - 16:21
  • In de Indycar rijdt Carperter met een mokka bruine + groene livery. Persoonlijk vind ik Mokka bruin wel een mooie toevoeging op de grid.

    • + 0
    • 25 okt 2017 - 17:25
    • Naldor

      Posts: 730

      het groen lijkt wel een beetje op het groen wat de jaquars van 00 tot 04 hadden

      • + 0
      • 25 okt 2017 - 18:04
    • Beri

      Posts: 4.229

      Mokka bruin? Volgens mij heeft het altijd goud moeten voorstellen.

      • + 0
      • 25 okt 2017 - 20:04
    • Nou kost een cupje nespresso ook goud, dus gaat het verhaal hier best op met de juiste sponsor.

      • + 0
      • 25 okt 2017 - 20:14
    • doe mij maar witgeelbruin

      • + 0
      • 25 okt 2017 - 21:52
  • Apple?

    • + 0
    • 25 okt 2017 - 21:32
  • alle kleuren van de regenboog

    • + 0
    • 25 okt 2017 - 21:50
    • dizzy

      Posts: 1.439

      Dan komen ze Rusland niet in.

      • + 0
      • 25 okt 2017 - 23:18
    • Genderneutraal

      • + 0
      • 25 okt 2017 - 23:37
  • Alle sponsors zijn welkom. Als ze maar geld in het laadje brengen. Volgend seizoen hopelijk een sterk McLaren die zo nu en dan voor een podium kan strijden.

    • + 0
    • 26 okt 2017 - 10:57

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar