user icon

Zak Brown: "Alonso heeft voor meerdere jaren bij McLaren getekend"

  • Gepubliceerd op 20 okt 2017 14:35
  • comments 26
  • Door: Rik Klein Entink

Iedereen ging er vanuit dat Fernando Alonso een contract bij McLaren getekend had voor de duur van slechts één jaar. Maar Zak Brown zegt nu dat het een deal betreft voor meerdere jaren. 

Meerjarig contract

Het was al bekend dat Alonso ook buiten de Formule 1 zou kunnen gaan racen, maar dat dit dan niet in conflict zou mogen zijn met de Formule 1-kalender. Over de duur van het contract zegt de McLaren-directeur: "Wij hebben een overeenkomst dat wij Fernando voor een behoorlijk lange tijd aan ons verbonden hebben. In welke wagen hij ook aan het racen is, hij moet het in ieder geval bij McLaren doen. Het is een meerjarig contract."

Andere race-klassen?

De speculaties zullen nu losbarsten, maar het lijkt erop dat hij zich ook voor na zijn Formule 1-carrière heeft vastgelegd mocht hij in andere klassen willen gaan racen. Alonso zei over de duur van zijn contract: "Wij praten niet teveel over de inhoud van het contract, maar nee: het is niet voor één jaar."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 7.382

    2 Jaar kan ook een heel behoorlijk lange tijd zijn, vooral als de wagen niet wil.....

    • + 1
    • 20 okt 2017 - 14:42
    • wie zegt dat hij meerdere jaren als coureur in de F1 bijgetekend heeft? Ja het ligt voor de hand, maar zou evengoed als een sort van adviseur kunnen zijn zoals bijv Button heeft gedaan.
      Ik zie Alonso, met alle respect namelijk geen meerdere jaren blijven racen op het hoogste niveau gezien zijn leeftijd. Hij heeft nog steeds de ambitie om wereldkampioen te worden, de ambitie an sich is zeker niks mis mee, maar de jaren gaan ook voor Alonso tellen.

      • + 1
      • 20 okt 2017 - 15:10
    • Volgend jaar met de Renault er in gaan ze de strijd aan met RBR dat word leuk :)

      • + 0
      • 20 okt 2017 - 17:44
    • Je bedoeld waarschijnlijk de motor. Volgens McLaren is de auto/chassis.toppy. Arme , arme Renault . Als je nou dacht dat RBR kon zagen en zeuren over de motor, wacht dan maar tot El Matador begint als hij geen kampioensmotor krijgt.

      • + 0
      • 21 okt 2017 - 01:38
    • mario

      Posts: 7.382

      @Misstappen: Ik zeg dat niet hoor ;) Maar als hij namens McLaren ergens anders rijdt wil dat nog niet zeggen dat het dan wel goed gaat.....

      • + 0
      • 21 okt 2017 - 08:37
  • Hot News: Alonso met McLaren in de MotoGP.

    • + 3
    • 20 okt 2017 - 14:44
    • Eddie Murphy is niets vergeleken met jou en jouw humor...
      Al achter gekomen wat Max gaateten in de VS?

      • + 1
      • 20 okt 2017 - 15:08
    • Moto GP is voor echte kerels @Larry, hoe vaak moet ik dat nog zeggen! ;)

      • + 0
      • 20 okt 2017 - 15:09
    • vitesse

      Posts: 1.524

      @schwantz34

      Dit is een behoorlijke belediging naar mijn sport (de kart/autosport) vroeger had je gewoon veel meer ballen in de autosport, vraag maar aan Cecotto sr.!!!

      • + 0
      • 20 okt 2017 - 15:28
    • @Vitesse, schwantz34 doelt op zn naamgenoot en ex wereldkampioen ;-) En hoewel de autosport ook voor echte kerels is moet je toch toegeven dat je op twee wielen iets kwetsbaarder bent ;-)

      • + 1
      • 20 okt 2017 - 15:59
    • vitesse

      Posts: 1.524

      Weet niet wat ke leeftijd is, maar autosport was áltijd de meest gevaarlijke van de 2, maar het is goed hoor, nu is het net een

      • + 0
      • 20 okt 2017 - 16:39
    • vitesse

      Posts: 1.524

      Computer spel, safe met de komst van halo, was vroeger wel anders!

      • + 0
      • 20 okt 2017 - 16:42
    • @vitesse, in de Motogp rijdende met regen, kun je niet zeggen vd F1. Ik heb respect voor de Motogp coureurs. Hoe vaak die niet vallen en weer opstaan. Echt, moet je ‘balls of steel’ voor hebben.

      • + 0
      • 20 okt 2017 - 22:03
    • @vitesse: Wat heeft leeftijd er nu weer mee te maken? Ik ben 58, en wat kun je daarmee?? Autosport was vroeger inderdaad een stuk gevaarlijker, wees blij dat we niet ieder jaar meer een paar doden hebben. En de motorsport was vroeger minstens net zo gevaarlijk (in mijn optiek nog steeds gevaarlijker) als de autosport maar kan niet veiliger, en een 2-jarige kan nog zien dat je kwetsbaarder bent op een motor dan in een auto. Dat maakt de sport overigens absoluut niet mooier in mijn optiek, ik heb liever dat ze alle 20 100 jaar worden dan dat ze sterven in t harnas.

      • + 0
      • 20 okt 2017 - 22:06
  • Het gaat weer een teleurstellend seizoen voor Fernando worden. In 2019 vervangt hij Bottas bij Mercedes voor een laatste jaar. Hamilton heeft na zijn 5e titel gevraagd om een betere teamgenoot, omdat hij de vorige 2 seizoenen maar saai vond.
    Alonso en Hamilton gaan nek aan nek tijdens het seizoen, maar gooien veel punten weg door het gevecht met elkaar. Verstappen wint de titel met 3 puntjes verschil voor Red Bull-Honda.

    • + 1
    • 20 okt 2017 - 14:47
    • Of Ham verslaat Alonso opnieuw net als in zijn debuutjaar. Maar ik zie Alonso helemaal niet naar MB vertrekken zolang Lewis daar rijdt. Mocht het wederom niet lukken de komende 2 jaren dan is Alonso klaar in de F1 en zal hij wss nog wat andere raceklassen gaan doen.

      • + 0
      • 20 okt 2017 - 14:57
    • NicoS

      Posts: 12.282

      Nee hoor, met het aller beste chassis van Mclaren, en de nieuwe motor van Renault, is het WK een zekerheidje, dus Alonso gaat bij Mclaren nog minimaal 3 titels pakken, let maar op.;)

      • + 1
      • 20 okt 2017 - 15:06
    • Henery

      Posts: 152

      @Maximiliaan: beiden hebben in dat seizoen 109 punten gescoord. Er is dus geen sprake van dat Hamilton Alonso "verslagen" heeft.

      Beiden in 2007 hadden 4 overwinningen en 12 podiums. Omdat Lewis 5 keer tweede geworden is en Alonso 4 keer is Lewis dat seizoen 2-de geworden en Alonso 3-de.

      Geruchten waren dat Hamilton de data van Alonso toegespeeld kreeg van Ron Dennis alhoewel afgesproken was dat dat niet zou gebeuren.

      Als je puur naar de stand in het WK kijkt (2-de vs 3-de) zonder naar de statistieken te kijken dan zou je dat kunnen zeggen maar dan evengoed vastgesteld worden dat dit jaar Verstappen is verslagen door Ricciardo.

      • + 2
      • 20 okt 2017 - 15:29
    • @Henery, zelfs punt gelijk is een klasse prestatie voor een Rookie. Een 2xwk moet t dan toch makkelijk kunnen winnen, niet?
      Daarbij volgens de Fia telling is Hamilton boven Alonso geklasseerd. Wil jij dat in twijfel trekken?

      Alonso schijt 7 kleuren voor Hamilton. Die heeft nu nog nachtmerries daarvan. En ik vind dat gewoon geweldig.

      En waarom Max erbij halen? Ging toch Alonso, de grootmeester waar iedereen opsnor te wachten?

      Nou ik niet, hoop dat ie komend seizoen wederom door een jongeling wordt verslagen..Uhhh puntgelijk, sorry.

      Stoffel heeft mijn zegen in ieder geval!

      • + 0
      • 20 okt 2017 - 21:57
    • **En waarom Max erbij halen? Ging toch Alonso, de grootmeester waar iedereen OP ZIT te wachten? **

      • + 0
      • 20 okt 2017 - 21:59
  • Farsteps

    Posts: 474

    Newsflash: Alonso met McLaren back to the basics in GoKart. Alonso: "altijd al terug willen keren waar ik begonnen ben. McLaren geeft me deze kans." ;)

    • + 0
    • 20 okt 2017 - 14:54
  • Klinkt vaag. Zeker met allerlei clausules.

    • + 0
    • 20 okt 2017 - 15:07
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Je zou kunnen zeggen: die ezels blijven hun neus stoten, want inmiddels is zo vaak aangetoond dat 37, 38 jaar echt te oud is voor deze sport. Maar kennelijk tellen ook andere factoren mee, zoals stabiliteit of een grote naam aan boord hebben, bv i.v.m. het aantrekken van sponsors. Het is ook een kwestie van plussen en minnen: welke grote talenten zijn nog meer voorhanden? Nou weinig dus. Alonso heeft dus ook eens het tij mee, maar zelf geloof ik al lang niet meer in de wonderdaden van Alonso.

    • + 2
    • 20 okt 2017 - 15:48
    • Moos

      Posts: 444

      True. Je ziet inmiddels ook wel dat Vandoorne meer en meer op de deur begint te kloppen. Zijn start in de F1 was wat moeizaam, totaal niet geholpen door het drama dat Honda heet, maar inmiddels doet hij eigenlijk niet meer onder voor Alonso en ik verwacht dat die lijn zich door gaat zetten.

      • + 1
      • 20 okt 2017 - 21:37
    • @CARAMBA, ik ben het niet met je eens dat het leeftijd is.Maar het scheelt wel een stukje als je Alonso heet. Jij zegt, welke grote talenten zijn er dan nog? Nou, buiten Stoffel heb je ook nog het nieuwste talent. Lando Norris. En wat dacht je van Nyck de Vries? beide acht ik in staat om naast Stoffel te rijden. Niet dat ze zullen winnen maar ze zullen veel betere feedback naar het team geven dan Alonso zal doen. Alonso is geen teamplayer. Alonso kan in een goed team presteren maar hij kan het team niet opbouwen of leiden , zoals bijv. Schumacher dat kon.

      • + 0
      • 21 okt 2017 - 03:42
  • fernie

    Posts: 12

    Ik ben blij dat Henery nog eens uitlegt waarom Ham Alo niet heeft verslagen in 2007! Ik had dit ook al eens gedaan maar blijkbaar snappen velen dit nog niet...! Bovendien heeft ome Ron Ham voorgetrokken waardoor ze dat jaar geen WK hadden. Als hij een beetje slimmer was geweest zouden ze een succesvol jaar gehad hebben, nu hadden ze niets.

    • + 0
    • 22 okt 2017 - 09:10

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 79
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit