user icon
user icon

Sauber moet officiële teamnaam voor 2011 nog bevestigen

  • Gepubliceerd op 24 nov 2010 08:25
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra
Het is nog onduidelijk onder welke noemer het team van Sauber volgend jaar officieel opereert. Dit jaar heette de renstal nog BMW Sauber F1 Team, met toestemming van BMW, om de commerciële inkomsten van de zesde plek bij de constructeurs uit 2009 niet in gevaar te brengen.

Door de toestemming van de andere teams verdwijnt het voorvoegsel BMW voor 2011, maar de exacte naam laat nog op zich wachten. Een woordvoerder verklaarde: “We communiceren de teamnaam voor 2011 op een ander tijdstip.” Teamdirectrice Monisha Kaltenborn zegt in de Basler Zeitung: “We hebben de goedkeuring van de Formule 1 Commissie om BMW na het afgelopen seizoen te verwijderen uit onze naam.”

Reacties (18)

Login om te reageren
  • shyboy18

    Posts: 219

    Sauber?

    • + 0
    • 24 nov 2010 - 09:13
  • TELMEX Sauber.

    Omdat je niet elke 14 dagen je naam kan veranderen, heeft Sauber voor seizoen 2010 en vanwege het uitblijven van een sterke partner, vastgehouden aan BMW-Sauber.
    De Zwitsers hebben nu een Telmex coureur en een Telmex reserverijder > TELMEX Sauber dus...

    • + 0
    • 24 nov 2010 - 09:32
    • Precies. Ik zal ook zoiets te bedenken. Telmex Sauber-Ferrari of zoiets...

      • + 0
      • 24 nov 2010 - 09:33
  • Alleen is Telmex niet hun hoofdsponsor, dus dat gaat niet door;).

    • + 0
    • 24 nov 2010 - 09:40
    • Wie wordt er dan hoofdsponsor? En vind die hoofdsponsor het allemaal prima dat Telmex de rijdersbezetting bepaald???

      • + 0
      • 24 nov 2010 - 09:42
    • Telmex is gewoon de sponsor van Perez, Telmex heeft niets te maken met de beslissing van de rijders in 2011, anders had het wel Perez en Gutierrez geweest.

      • + 0
      • 24 nov 2010 - 09:50
    • Wie wordt dan de hoofdsponsor van Sauber?

      • + 0
      • 24 nov 2010 - 10:04
    • Die is (nog) niet bekend, weet ook niet of die er wel komt.

      • + 0
      • 24 nov 2010 - 10:07
    • Aha... Daarom - en vanwege Perez - ging ik er eigenlijk meer vanuit dat Slim (Telmex) als hoofdsponsor ging optreden. Zou denk ik ook helemaal niet verkeerd zijn voor het team an sich. Ze zullen wel opvallen, met dat heldere blauw op de auto.

      Voor een impressie: www.google.nl/url?(...)d1AkUh15RWdJgLW_glg

      • + 0
      • 24 nov 2010 - 10:26
    • Als er niemand meer sponsort dan Telmex maakt dat hen automatisch de hoofdsponsor, dus Telmex-Sauber klinkt aannemelijk voor mij.

      • + 0
      • 24 nov 2010 - 10:48
    • RS-Motorsport heeft kennelijk graag gelijk (hoewel argumenten uitblijven).
      Maar ik ook en ik zie na het seizoen 2010, waarin Sauber geen enkele noemenswaardige sponsor had, niet in dat ze nog een dikkere vis binnen angelen dan Telmex.
      Telmex Sauber dus...

      • + 0
      • 24 nov 2010 - 12:38
  • Rayden

    Posts: 439

    Kobayashi F1, gewoon een suggestie...

    • + 0
    • 24 nov 2010 - 10:42
  • miauw

    Posts: 1.136

    Sauber GP?

    • + 0
    • 24 nov 2010 - 11:16
  • Gewoon Sauber en dan het liefst in de originele \'93/\'94 zwarte kleur. Jammer dat er dan geen Ilmor of Mercedes op staat, maar ach :)

    • + 0
    • 24 nov 2010 - 11:37
    • Inderdaad een mooi kleurenschema, dat zwarte (en een mooie auto bovendien). Ik vond de tekst op de motorkap : \"Concept by Mercedes\" wel een beetje een laffe kreet. Alsof Mercedes zich een beetje aan het indekken was door door aan te geven dat het geen fabrieksteam was.

      • + 0
      • 24 nov 2010 - 12:41
    • Concept by Mercedes geeft toch net aan dat zij het concept ontworpen hebben?

      • + 0
      • 24 nov 2010 - 15:56
  • DB10

    Posts: 50

    Gewoon Sauber net als vroegah. Hopelijk gaan ze ook weer terug naar hun blauwe livery terug van voor de overname door BMW. De livery van dit seizoen deed me nog teveel denken aan BMW.

    • + 0
    • 24 nov 2010 - 23:41
  • In ieder geval get rid of the white livery! Wat een nietszeggende kleurenschakering dit jaar, terwijl ie 1 vd lompste bodyworks had!
    Graag zwart of kleur vd sponsor..Telmex, ik vind het prima! alles behalve die BMW afgeleide witte livery...

    • + 0
    • 25 nov 2010 - 08:59

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar