user icon

Sergio Perez trots op resultaten: "En wij boeken nog steeds progressie"

  • Gepubliceerd op 17 okt 2017 15:57
  • comments 10
  • Door: Rik Klein Entink

Sergio Perez leeft toe naar zijn thuis Grand Prix in Mexico en de tussenstop in Austin is al een eerste aanzet. Zoals de Spa-Francorchamps oranje kleurt, zo weet de Mexicaan veel landgenoten op de tribunes in Texas. 

Extra bonus

Perez: "De race in Austin is één van mijn favoriete weekenden van het jaar. Er zijn zoveel Mexicanen aanwezig en de support die ik krijg is echt geweldig. Mijn familie en vrienden komen langs op het circuit en dat is nog eens een extra bonus."

Net als andere coureurs haalt hij in zijn voorbeschouwing de eerste sector en dan met name de eerste bocht aan. "Het is een interessant circuit met een aantal geweldige bochten. Sector 1 zal met de huidige wagens echt geweldig aanvoelen", zo vertelt hij op de website van Force India. Hij vervolgt: "De eerste bocht is ook mooi, het is moeilijk om het goede rempunt te vinden en de apex is blind en daardoor makkelijk te missen."

Nog steeds progressie

Het team van Force India staat er goed voor weet ook Perez: "Ik ben trots op het werk dat wij verricht hebben en de resultaten die behaald zijn. Het is mooi dat we nog steeds progressie boeken en Austin is een volgende kans om punten te halen."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Vindt het echt jammer dat hij niet ,ipv Bottas, in die Mercedes zit... Als was het maar voor 2018, hij was tenslotte ook nog beschikbaar .... De man is ook erg constant en snel geweest de laatste jaren....

    • + 0
    • 17 okt 2017 - 16:06
    • Denk jij dan dat Checo voor een jaar getekend zou hebben? En wat daarna dan? Terug naar FI?

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 18:20
    • Waarom in godsnaam Checo in een Rarri gooien? Max of ric verdient die kans om die oude garde er een keer uit te rijden. Het kan toch niet zo zijn dat Hammie en Vetteltje nog 5 jaar in die wagens blijven zitten en Ocon/max/sainz/hulk/norris/leclerc Alles maar weggooien??

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 18:39
    • Het beste lijkt me gewoon: Max naast hammie en Ric naast Vettel. Dan gaan we genieten.

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 18:41
    • Royale en Daniël is jonger dan Perez zeker.....

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 18:45
    • aap

      Posts: 1.366

      weer puntjes voor deze twee pink panters

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 19:13
    • Dan liever Ocon.

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 21:04
  • aap

    Posts: 1.366

    geen fan van Perez maar hij doet het beter dan Ocon die iedereen (geen idee waarom) zo geweldig vind

    (ik kijk gewoon naar de feiten meer punten en sneller in kwali)

    volgend jaar zal het jaar van de waarheid zijn voor deze twee..... wie is sneller.
    en ik denk dat Perez gewoon in 2019 weer schneller is dan zn teammaatje

    • + 0
    • 17 okt 2017 - 19:11
    • @Aap: ik heb juist het gevoel dat Perez zn momentum heeft gemist en dat Ocon hem meer dan men dacht al aan kan. Denk dat Perez geen kans meer krijgt bij een groter team, juist door dit seizoen met Ocon. Had m.i. de stap naar Renault moeten maken, net als Hulk, toen hij de kans kreeg

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 19:43
    • misschien wilde checco wel maar zijn sponsors niet, elke keer als hij moet tekenen hoor je, we zijn er met perez uit maar zijn sponsoren nog niet....

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 20:02

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 636
  • Podiums 10
  • Grand Prix 238
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar