user icon

Romain Grosjean: "In Austin kan ik de VS vertegenwoordigen"

  • Gepubliceerd op 17 okt 2017 14:37
  • comments 13
  • Door: Rik Klein Entink

Romain Grosjean haalde in twee van de drie races in Azië punten en is er op gebrand om ook tijdens de thuis Grand Prix voor het team van Haas F1 in de punten te rijden. 

Grosjean: "Austin is altijd speciaal voor ons, het laat zien dat we volwassen worden. Wij gaan hier voor de tweede keer in de historie heen met een achtste en negende plaats finish in de vorige race, dat is altijd goed." 

Maar de volgende race wacht alweer met speciale druk voor het team van Haas F1. "De ene race is de andere niet, maar het was een goed resultaat voor ons in Japan en voor Gene Haas die ook aanwezig was een moment om trots op te zijn. Maar nu moeten we ons focussen op Austin: wij hebben de juiste set-up nodig en werken zoals wij altijd doen."

"Ik vond Austin altijd al leuk, maar sinds ik een Haas-coureur ben nog veel meer. Zelf heb ik nog geen thuis Grand Prix, dat komt volgend jaar pas, maar Austin is de plaats waar ik de Verenigde Staten kan vertegenwoordigen", aldus de Fransman.

 

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Een Fransman uit Zwitserland die de VS gaat vertegenwoordigen... ja, right..

    • + 1
    • 17 okt 2017 - 14:51
    • Stitch

      Posts: 5.444

      Ja precies, dan zegt ie I am Big John (Gros Jean) ;-)

      • + 0
      • 18 okt 2017 - 00:49
  • Weinig hoop voor Haas hier. Op dit bochtige baantje kunnen ze denk ik alleen Sauber achter zich houden.

    • + 0
    • 17 okt 2017 - 15:02
    • BMW E30

      Posts: 761

      Zouden ze McLaren-Honda ook achter zich kunnen houden? Jawel toch?

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 15:28
    • kortvdl

      Posts: 1.070

      Mclaren moet een goed chassis hebben, iig beter dan haas(dallara). En aangezien de Honda Pu ietwat verbetering gebracht heeft denk ik het wel.

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 16:09
    • Nee McLaren heeft een goed chassis dus ik vermoed beide auto's in de top 10.

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 17:00
    • Bovendien heeft Alonso zijn momentum. ;)

      • + 1
      • 17 okt 2017 - 17:07
  • Op de baan houden hè!

    • + 0
    • 17 okt 2017 - 15:06
  • Alle remmen los!! Here comes Grosjean ??

    • + 0
    • 17 okt 2017 - 15:13
  • Hij heeft dit jaar wat mij betreft behoorlijk wat van zijn pluimen verloren. Hoeveel keer is hij nu al gecrasht? Hij lijkt wel een rookie, alleen, de rookies crashen net iets minder...

    • + 0
    • 17 okt 2017 - 15:13
    • Maar nu wordt alles anders, als speciale afgezant van President D.J. Trump... “He will make American Haas great again.” ;)

      • + 1
      • 17 okt 2017 - 16:31
  • [off topic] UPDATE COOKING NEWS:
    (voor de liefhebbers)

    Eerder konden we u al het volgende hot news melden: Het kookboek van hobbykok Romain Grosjean en zijn vrouw Marion is af! Het naslagwerk “Cuisine et Confidences” van de 31-jarige Haas-coureur zal eind oktober worden opgeleverd en de Franse editie is inmiddels al te bestellen via Grosjeans site voor iets minder dan drie tientjes.

    We hadden u beloofd zo snel mogelijk met een update te komen en nu is bekend gemaakt dat ook de Engelse editie van Grosjeans kookboek eind oktober te verkrijgen is en ook deze versie is voor hetzelfde symbolische bedrag nu al te bestellen.

    Wees er op tijd bij want er wordt een exclusieve eerste oplage gedrukt van wat nu al als een ‘collectors item’ wordt beschouwd.

    Hoewel in het kookboek geen van de overheerlijke 46 gerechten met “sauce satay” wordt bereid, zijn het stuk voor stuk voortreffelijke en uitgebalanceerde recepten.
    Natuurlijk kunt u zelf na smaak satésaus toevoegen, mits u niet vergeten bent om die bij de Jumbo te kopen.

    Romain: “Om je vingers bij af te likken.”

    Formule 1-coureur Romain Grosjean en Marion Jollès Grosjean, tv-presentatrice van TF1 Television, wensen u “bon appetit”.

    • + 0
    • 17 okt 2017 - 16:09
  • Zal met een berg piepen vertegenwoordigd woorden.

    • + 0
    • 17 okt 2017 - 19:36

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel