user icon

Lotus F1 Racing start nieuwe auto op 25 januari op

  • Gepubliceerd op 22 nov 2010 09:59
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Mike Gascoyne heeft de datum voor de shakedown van de auto voor 2011 van Lotus F1 Racing prijs gegeven. De opvolger van de T127 wordt op 25 januari voor het eerst opgestart ter voorbereiding van de eerste test, van 1 tot en met 3 februari in Valencia.

Gascoyne vertelde aan BBC Radio Norfolk: “We starten de nieuwe auto op 25 januari op om gereed te maken voor de eerste voorbereidingstest. We hebben veel opwindende aankondigingen achter de rug met Renault als motorleverancier, Red Bull Technology als leverancier van versnellingsbakken en hydraulica en de ontwikkeling van onze eigen windtunnel. Dit jaar draaide niet alleen om de tiende plek, het ging om een goede fundering leggen zodat we volgend jaar in de middenmoot meedoen. Wat dat betreft liggen we precies op schema.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • heerlijk dit! De datas voor de nieuwe wagens! Laten we hopen dat ze ook daadwerkelijk bij de eerste test op het circuit te vinden zijn, zodat ze vanaf race 1 2011 vol aan de bak kunnen

    • + 0
    • 22 nov 2010 - 10:00
  • Beamer

    Posts: 1.068

    Net iets meer dan 2 maanden en we gaan weer van start. Volgens mij een van de kortste F1 winters ooit!

    • + 0
    • 22 nov 2010 - 10:23
  • nee beamer. Afgelopen testseizoen begon OOK op 1 feb;)

    al eindigde we wel op 1 nov;) Dus nu is het 2 weken korter

    • + 0
    • 22 nov 2010 - 10:40
  • Werner

    Posts: 1.650

    Las dat ze nu als Malaysian grand prix of Aisa Air F of zo gaan racen en dat de Lotus group de aandelen van Renault gaat kopen.
    Weet iemand hier meer van ? Het Renault team zou dan Lotus-Renault gaan noemen...

    • + 0
    • 22 nov 2010 - 11:10
    • reprep

      Posts: 547

      het is een gerucht. waarvan ik hoop dat het niet waar is
      heb liever dat Renault blijft , alleen hun livery dat mooie geel is al geweldig.

      en we hebben al een Lotus (die van Maleisië)

      ik vind het goed zo , zou het erg jammer vinden als Renault zou verdwijnen als teamnaam

      • + 0
      • 22 nov 2010 - 11:24
    • en toch blijf ik hopen dat, zowel petrov, as avtovass, het renault f1 team verlaten, en dat het ouwe lotus dan doorgaat onder de naam lada

      • + 0
      • 22 nov 2010 - 15:08
  • Ik vat het hele Group Lotus niet meer.. Wel in o.a. IndyCar maar in de F1 niet toestaan?

    • + 0
    • 22 nov 2010 - 12:23
    • Werner

      Posts: 1.650

      Ze willen zèlf in de F1 terugkeren en niet onderaan de ladder zoals vorig jaar. Als ze met het team van Renault in zee gaan, staan ze gelijk veel verder en ik kan ze geen ongelijk geven.
      Ik heb overigens ergens gelezen dat ze de JPS livery zouden gaan gebruiken maar ik weet niet goed hoe ze dat zouden moeten gaan doen.

      • + 0
      • 22 nov 2010 - 12:40
  • Np-F1

    Posts: 917

    Vroege aankondiging, ik hoop dat ze op schema blijven!

    Ik hoop overigens ook dat ze Lotus blijven heten en Renault, Renault blijft heten. Zou wel typisch Renault zijn om na wat mindere jaren te vertrekken..

    Daarbij vind ik dat Lotus niet moet zeuren over terugkeren in de achterhoede. Na 1987 deden zij ook bij lange na niet meer mee voor de overwinning, na 1989 belanden ze zelfs ver achter de 4 top teams van toen.

    • + 0
    • 22 nov 2010 - 13:09
  • shyboy18

    Posts: 219

    ik kijk nu al uit, naar de klassieke kleuren!

    • + 0
    • 22 nov 2010 - 13:54
  • felix50

    Posts: 5.792

    Tja daar droomt HRT van, dat ze uberhaupt een wagen kunnen laten zien.

    • + 0
    • 22 nov 2010 - 14:44

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar