user icon

Haas F1 Team is 60 miljoen kwijt aan Ferrari en Dallara

  • Gepubliceerd op 04 okt 2017 12:30
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

Haas F1 Team was vorig jaar meer dan 60 miljoen dollar kwijt voor de aandrijflijn van Ferrari, het chassis van Dallara en de diensten van beide partners. Dat schrijft Christian Sylt namens Forbes. In de begroting van Haas F1 Team over 2016 staat dat de Amerikaanse renstal 24,7 miljoen dollar uitgaf aan de leasecontracten voor Ferrari en Dallara en 36,5 miljoen dollar spendeerde aan de diensten die de partners verleenden.

Het team bestond vorig jaar uit 57 leden, die 5,3 miljoen dollar aan salaris opstreken. Andere operationele leases kostten het team vorig jaar in totaal 20 miljoen dollar. Door een ongunstige wisselkoers had Haas F1 een tegenvaller van 14,4 miljoen dollar. Daarnaast noteerde de renstal voor 2,2 miljoen dollar aan afschrijvingen en 13,7 miljoen dollar aan administratieve uitgaven.

Bij elkaar opgeteld komt het neer op 116,8 miljoen dollar aan kosten. Haas Formula LLC had 123,1 miljoen aan inkomsten, waardoor er na aftrek van 1,3 miljoen dollar aan belastingen een winst van 5 miljoen dollar overbleef. Een groot deel daarvan is op de bank gezet, aangezien de financiële reserves van de Amerikaanse renstal stegen van 1,6 miljoen dollar naar 5,6 miljoen dollar.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Tom

    Posts: 399

    Ik ga ook solliciteren bij Haas F1. 5,3 miljoen salaris voor 57 man.... Toch bijna een ton per jaar p.p.

    • + 0
    • 4 okt 2017 - 12:38
    • hou dan wel rekening met: Heel veel overuren, veel werkweken van 7 dagen, veel weekenddiensten, slechts 2 weken vakantie per jaar...etc etc...in de F1 brand je sneller op dan bij een normale werkgever :)

      • + 3
      • 4 okt 2017 - 12:47
    • Tom

      Posts: 399

      Wat dat betreft is het enige dat verandert met mijn huidige werkgever het salaris :-p

      • + 3
      • 4 okt 2017 - 12:53
    • Moet je wel wat kunnen is niet voor niks natuurlijk.

      • + 0
      • 4 okt 2017 - 12:57
    • Tiswa

      Posts: 95

      is wel bruto hoor.

      • + 0
      • 4 okt 2017 - 13:07
    • Voor dat lullige uurloontje (je moet in dat werk erg veel uren maken) kom ik mijn bed niet uit.

      • + 0
      • 4 okt 2017 - 13:41
    • @TISWA volgens mij betalen ze in the USA maar zo'n 20% loonbelasting, sociale premies zullen ook heel laag zijn als ze al bestaan dus bruto is daar veel meer netto dan hier :)

      • + 0
      • 4 okt 2017 - 14:08
    • @TOM vind je dat veel als je in die branche op dat niveau moet acteren. Geen vakantie geen sociaal leven etc... Dan vind ik rond een ton per jaar bruto niet extreem en die 5.3 miljoen moeten ook allerlei verzekeringen, etc voor de werknemers van betaald worden.. Ik werk in de detachering en ik tik de helft al aan...

      • + 0
      • 4 okt 2017 - 14:13
    • Kakatoe

      Posts: 1.246

      Houd er ook rekening mee dat een aantal jaren ervaring in de F1 ook een baangarantie is voor de rest van je werkzame leven. Het is ook investeren in jezelf en je CV.

      • + 1
      • 4 okt 2017 - 14:20
  • Brammus

    Posts: 663

    123, 1 inkomsten en 1,3 belasting... Ongeveer 1%, best gunstig lijkt me.

    • + 1
    • 4 okt 2017 - 12:41
    • mario

      Posts: 7.378

      Jan de Belastingman heeft dat ff geregeld ;)

      • + 0
      • 4 okt 2017 - 13:06
    • Brede AA

      Posts: 167

      Je betaalt belasting over de winst en niet over de omzet. Winst voor belasting is 6,3 mio. Dus gewoon dik 20% belasting

      • + 1
      • 4 okt 2017 - 13:11
  • Zucht

    Posts: 452

    Daar zal Trump niet blij mee zijn

    • + 1
    • 4 okt 2017 - 12:41
  • Financieel hebben ze een nette prestatie gezet. Sportief wordt het allemaal niet echt beter. Ik verwacht dat Haas, zonder maatregelen, ergens in de achterhoede beland. De top drie rondom de rode lantaarn volgend jaar zullen vermoedelijk Toro Rosso, Sauber en Haas zijn.

    • + 0
    • 4 okt 2017 - 13:09
  • Brede AA

    Posts: 167

    Keurige cijfers en een voorbeeld voor velen. Daarnaast vorig jaar 8ste met 29 punten. Dit jaar 8e met 37 punten

    • + 0
    • 4 okt 2017 - 13:15
  • Die betalen dus min of meer salarissen van Vettel en Raikkonen. Ruim 1 miljoen per week. Pffff.

    • + 0
    • 4 okt 2017 - 13:44
  • mediF1

    Posts: 2.803

    was vast en zeker meer geweest als ze betrouwbare remmen hadden gehad.

    • + 0
    • 4 okt 2017 - 17:05
  • Het eerste jaar in de plus is toch aardig knap zonder de inkomsten van de prijzenpot. Die krijg je namelijk pas wanneer je uit 3 jaar, 2 jaar in de top 10 bent geëindigd. Dus dit jaar kan daar gewoon een miljoentje of 20- 25 bij komen!

    • + 0
    • 4 okt 2017 - 18:18
    • maxioos

      Posts: 1.695

      Aardig knap? Reuze knap als je mij vraagt. Wordt niet altijd gezegd, hoe wordt je miljonair, stap als miljardair in de F1.

      57 leden is ook erg klein.

      Vindt persoonlijk echt een super prestatie.

      • + 0
      • 4 okt 2017 - 20:53
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Haas heeft kennelijk een grote broek. Ik zie hem nog niet zo snel een sprong maken a la Force India. Sterker, ik denk niet dat ze over 7 jaar nog bestaan.

    • + 0
    • 4 okt 2017 - 19:16
    • Onderschat Gene Haas niet, weet best wel hoe een team te runnen F1 is zeker een grotere challenge dan wat hij tot nu deed, maar ik geloof wel in mans kunnen!

      • + 0
      • 4 okt 2017 - 22:10

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel