user icon
user icon

Kevin Magnussen krijgt opnieuw kritiek op zijn rijstijl

  • Gepubliceerd op 02 okt 2017 15:29
  • comments 31
  • Door: Rob Veenstra

Haas F1-coureur Kevin Magnussen is andermaal onder vuur genomen door een van zijn collega's. Was het na de Hongaarse Grand Prix nog Nico Hülkenberg die sarcastisch kwam melden dat Magnussen weer de prijs voor 'sportiefste coureur' van de dag had gewonnen, dit keer kreeg de Deen het aan de stok met McLaren-rijder Fernando Alonso.

De Spanjaard was na afloop van de Maleisische Grand Prix kritisch op Magnussen. "Hülkenberg had gelijk. Min of meer iedereen op de grid is het erover eens. Het is 19 tegen 1 wat betreft de manier van rijden van Magnussen", aldus Alonso. De tweevoudig wereldkampioen had Magnussen tijdens de race al een idioot genoemd.

Haas F1-teambaas Günther Steiner vindt dat wel erg streng en springt in de bres voor zijn coureur. "Alonso is een charismatische en vaardige rijder. Als iemand hem confronteert, dan reageert hij zo. Ik denk dat beiden de limiet opzochten en dat is toch wat mensen willen zien."

"Je moet als coureur moeilijke fases doorstaan en respect afdwingen. Als je altijd maar aan de kant gaat als een mak lammetje, dan denkt de rest dat ze over je heen kunnen lopen. Dus je vecht voor je positie en probeert het niet te overdrijven of uit te groeien tot pestkop. Ook al krijgt Kevin nu een beetje een slechte reputatie, dat kan zomaar weer omdraaien."

Reacties (31)

Login om te reageren
  • Suck his balls, honeys! ;-)

    • + 0
    • 2 okt 2017 - 15:36
  • Ik vond Alonso zich dit keer als de verliezer gedragen. Fair and square de oren door zn teammaat gewassen en zat weer veel te zeuren en zeiken over de radio. Vooral tegenhouden van Vettel was kinderachtig en zal ongetwijfeld met Ferrari verleden te maken hebben gehad. Dit keer vond ik Magnussen redelijk normaal, kon hier weinig aan doen dit keer.

    • + 13
    • 2 okt 2017 - 15:40
    • maxioos

      Posts: 1.664

      Ben ook erg verbaasd dat we geen nieuws horen over verlenging contract. Kan/wil McLaren zijn loon betalen zonder Honda inbreng? Wil Alonso minderen in loon? Contract duur? Je zou denken dat na motordeal die verlenging een paar dagen later rond zou zijn.

      • + 1
      • 2 okt 2017 - 15:52
    • Mee eens. Alonso lijkt niet alleen gefrustreerd vanwege het materiaal.

      • + 0
      • 2 okt 2017 - 16:33
    • Alonso vangt een kleine 100 keer meer loon dan Vandoorne. En Vandoorne staat nu voor Fernando in het klassement. Misschien is de bonus van Fernando afhankelijk van het verschil in punten met Vandoorne :-) .. en moet hij McLaren terugbetalen :-D

      Alle gekheid op een stokje. Als Vandoorne in Japan hetzelfde grapje kan herhalen zou ik me bij McLaren toch beginnen afvragen of hij zijn miljoenen waard is.. voor wat hoort wat, niet?

      • + 2
      • 2 okt 2017 - 16:55
    • Ik heb je geplust Roestbak ;-) . mee eens

      • + 1
      • 2 okt 2017 - 17:30
    • Ik ben het zowaar eens met Roestbak...
      Kijk eens aan ;)

      • + 0
      • 2 okt 2017 - 20:32
    • Numnum

      Posts: 1.749

      Veelal ben ik het niet zo eens met RB, en dat hoeft ook helemaal niet erg te zijn.
      Maar deze is idd een +je waard.

      • + 0
      • 2 okt 2017 - 23:40
    • Heren, ik wordt er een beetje sentimenteel van .
      Zoveel liefde als dit draadje uitstraalt.

      Blijkt maar weer dat als je een post netjes begint hij meestal ook netjes eindigt.

      Toppers zijn jullie (maar stiekem wel een beetje saai)

      • + 1
      • 3 okt 2017 - 07:59
    • De wonderen zijn de wereld nog niet uit ... ik ben akkoord met jou deze keer ;D
      Zelfs een + en al erbij!

      • + 0
      • 3 okt 2017 - 09:00
  • Kakatoe

    Posts: 1.246

    Magnussen is een beetje lomp zowel op als naast de baan. Er zijn er nogal wat die het stoer vinden. Ik vind dat hij vooral met zijn eigen domheid te koop loopt. Middelmaat met een veel te grote bek.

    Disclaimer: wellicht dat hier en daar eigen gedrag verward wordt met het onderwerp van deze post

    • + 0
    • 2 okt 2017 - 15:41
    • dat zal allemaal best, maar tov Alonso deed hij in mijn ogen absoluut niets fout. Wat Alonso deed was eerder op het randje en op zich doet hij het dan slim om dan op deze manier wat verwarring te zaaien en Magnussen zn reputatie er bij te slepen.

      • + 0
      • 2 okt 2017 - 15:44
  • Tjah, hij duwde Hulkenberg eind ronde 1 weer van de baan, voor de neus van Alonso ook. En in het gevecht met Alonso gedroeg hij zich ook weer als een lul en kreeg hij een koekje van eigen deeg.

    • + 0
    • 2 okt 2017 - 15:45
    • Zo zie ik dat ook, al weet Magnussen wel degelijk wat hij doet en is het niet zo iemand die als bijv. Palmer loopt te klungelen. Hij duwde wat richting Alonso en Alonso duwde terug. Soms pakt dit goed uit bij Magnussen, andere keren wat minder, maar het zorgt wel voor wat sensatie op de baan zonder dat het klungelig wordt als bij Palmer of het niveau 'oude voetballer die niet meer snel genoeg is en maar vieze overtredingen maakt' zoals Massa. Laten we ook niet vergeten dat Sainz ook voldoende smerige acties had dit jaar.

      • + 1
      • 2 okt 2017 - 16:11
    • mwah, in Signapore liet Magnussen nog leuk racewerk zien, het zit er wél in bij hem.
      Hier begon het doordat Magnussen eind rechte stuk de deur wagenwijd openliet, en toen Alonso er al naast zit ging Magnussen een beetje lopen duwen, tja, niet zo indruwekkend van Kevin...
      Iemand als Alonso moet je geen cm ruimte laten

      • + 0
      • 2 okt 2017 - 16:17
    • Ik weet het niet, Magnussen nam eigenlijk Alonso terug en zat er helemaal naast en zelfs een stukje voor, het was eerder Alonso die daar niet van zijn gas wou, terwijl die zonder raken de bocht nooit zou halen. Alonso deed vorig jaar al eens hetzelfde met Massa in Austin.

      • + 0
      • 2 okt 2017 - 17:41
    • @Johnnanda: Gelukkig ben ik dus niet de enige die ziet dat Massa wat 'minder nette' acties uitvoert. Over de datum - punt.

      • + 0
      • 3 okt 2017 - 19:20
  • geert61

    Posts: 1.099

    er was geen spraken van Vettel tegen houden er was geen blauwen vlag en dan is niemand verplicht aan de kant te gaan .
    wil Vettel er voorbij zal hij dat zelf moeten doen Alonzo heeft het volste recht zijn positie te verdedigen binnen het bestaand regelement .
    aan de kant gaan voor een ander dan ben je niet waardig een f1 te besturen je moet ten alle tijden en tegen iedereen je plekje verdedigen .
    maar wel netjes waar kvyat en kevin beetje lastig mee hebben .
    en dan na de race nog even te beuken zoals vettel deed is zeker niet zoals het hoort .
    er wordt wel gekeken naar het niet terug zetten van het stuurtje kunnen strafpunten worden met mogelijk het niet mee mogen doen van 1 race dus of hij erbij is in japan ?
    of een dikke boeten al kan hij dat goed betalen

    • + 1
    • 2 okt 2017 - 16:07
    • Je snapt toch wel dat het gaat over het moment dat Vettel Alonso aan het dubbelen was? Of begrijp je dat deel nu echt niet?

      • + 1
      • 2 okt 2017 - 17:42
    • Geert is beetje aan het trollen.

      • + 0
      • 2 okt 2017 - 18:07
    • Kenney

      Posts: 2.161

      Geert is duidelijk geen fan van Vettel... Een race schorsing voor een stuurtje niet terug zetten? En blijkbaar als het Vettel is moet een gedubbelde wagen niet aan de kant, dat wordt leuk.

      • + 0
      • 2 okt 2017 - 23:06
    • Blue flags, blue flags!

      • + 0
      • 3 okt 2017 - 08:04
  • Vind hem wel wat hebben...niet een super talent maar wel iemand die niet bang is

    • + 1
    • 2 okt 2017 - 16:10
    • Sommige coureurs hebben daar wat moeite mee en gaan voor eigen rechter spelen tijdens een race. Dat vind ik absoluut niet kunnen! Alonso kan zich beter concentreren op Vandoorne.

      • + 2
      • 2 okt 2017 - 16:31
    • Patr

      Posts: 316

      Ja precies, Kevin probeert in ieder geval nog wat te racen in plaats van alleen dom rondjes rijden.

      • + 0
      • 2 okt 2017 - 22:23
  • 0xygen

    Posts: 1.160

    Alonso is een charismatische en vaardige rijder. Als iemand hem confronteert, dan reageert hij zo.
    Wat hebben die eigenschappen te maken met hoe hij reageert???

    • + 0
    • 2 okt 2017 - 16:28
  • Alonso zag de ruimte en zette zijn auto er buitenom naast. Dat Magnussen daarna zijn auto extreem wijd liet lopen mag natuurlijk, maar Alonso drukte hem er ook lekker door. Hard duel zoals we van beide wel vaker hebben gezien, big deal.

    • + 0
    • 2 okt 2017 - 16:29
    • eens, Magnussen liet zelf de deur open, dan ramt Fernando zijn wagen ertussen, makkelijk zat.
      Beetje wheelbangen.
      niks mis mee
      sterker nog; dat hoor zo..

      • + 2
      • 2 okt 2017 - 16:36
  • Alonso zijn humeur was natuurlijk al niet super omdat het niet echt wilde dit weekend en Stoffel voor hem reed. Als hij dan ook nog last krijgt van Magnussen krijgt die het om zijn oren. Tsja...

    • + 0
    • 2 okt 2017 - 17:21
  • jd2000

    Posts: 3.043

    Nou moet ik zeggen dat Magnussen behalve met zijn uitspraak naar Nico toe niet zo vaak in beeld komt. Maar hij is nooit onderwerp in de race van de wedstrijdleiding.

    • + 0
    • 2 okt 2017 - 17:56
  • Bij de start duwde hij Vettel ook droog van de baan terwijl hij ernaast zat, naar mannetje die Magnussen, hoop dat hij er snel vantussen is

    • + 0
    • 3 okt 2017 - 08:59

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Wie gaat de eerste race van het seizoen winnen?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 102
  • Podiums 0
  • Grand Prix 84
  • Land DK
  • Geb. datum 5 okt 1992 (27)
  • Geb. plaats Roskilde, DK
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel