user icon
user icon

Grosjean: "Opeens zag ik dat mijn achterband weg was"

  • Gepubliceerd op 29 sep 2017 12:11
  • comments 9
  • By: Rob Veenstra

Haas F1 Team-coureur Romain Grosjean heeft de openstaande putdeksel waardoor hij in de tweede vrije training voor de Maleisische Grand Prix crashte nooit gezien. Nietsvermoedend dook de Fransman bocht 13 op Sepang in, even later stond hij in de bandenstapels. Hij bleef gelukkig ongedeerd bij dit ongeluk.

Over de crash zegt Grosjean: "Dit is natuurlijk niet ideaal. Ik heb de putdeksel niet gezien en opeens voelde ik een harde klap aan de achterkant. Ik zag dat mijn rechter achterband weg was en voor het wist schoof ik van de baan. Ik mankeer niets, dat is het belangrijkste."

"In de herhalingen heb ik gezien dat er een putdeksel omhoog stond in de bocht, die heb ik geraakt. Ik weet zeker dat de internationale autosportbond FIA er alles aan zal doen om te voorkomen dat zoiets later dit weekend nogmaals gebeurt."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Het beeld werd stilgezet op het moment dat de neus van zijn haas de deksel zag, er stak een hoek met de punt omhoog boven de curbs uit..
    Die knal en een onbestuurbaar projectiel lijken me een behoorlijk angst moment.

    Wel cool voor de camera gereageerd. Top

    • + 0
    • 29 sep 2017 - 12:22
    • neor2

      Posts: 1.513

      Voor Grosjean was het vandaag letterlijk een rondje op sePANG!

      • + 0
      • 29 sep 2017 - 15:34
  • Marcooooo

    Posts: 470

    Ik vraag me af of het circuit dan aansprakelijk is voor de geleden schade of dat Haas in dit geval 2x pech heeft? Was een flinke schuiver en moet ook een aardige klap geweest zijn. Gietijzeren deksel was bijna volledig omgekruld en die dingen zijn echt hard (als ze voldoen aan de zwaarste verkeersklasse).

    • + 0
    • 29 sep 2017 - 12:35
    • Nijhuis

      Posts: 653

      Ik vraag me af of dit de gietijzeren deksel zijn die we hier in NL kennen. Dat idee kreeg ik in ieder geval niet als je de marshall het ding op ziet pakken.

      • + 0
      • 29 sep 2017 - 12:48
    • Denk ook niet dat het gietijzer is, heb iedergeval nog nooit gietijzer zien buigen op die manier... Dat breekt of scheurt meestal.... Lijkt me eerder een normaal metalen rooster, wel goed om op te barbequen, dat dan weer wel.....

      • + 0
      • 29 sep 2017 - 12:55
  • youtu.be/5VX4DMMyYrM

    • + 1
    • 29 sep 2017 - 12:38
  • RodyF1

    Posts: 376

    kon hij gelijk zn remmen testen ;)

    • + 0
    • 29 sep 2017 - 12:41
  • FB bericht Grosjean:

    Recept bandenstapelsoep.

    Bijnodigdheden:

    1 Haas (ontdaan van huid en wishbones)
    1 putdeksel
    500gr gravel
    200gr kapotte velg
    2 slechte remdisks
    3dl regen of jankbui

    • + 1
    • 29 sep 2017 - 12:49

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Related news

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

World Championship standings 2019

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Points 153
  • Podiums 1
  • Grand Prix 102
  • Land Frankrijk
  • Date of b. 17 apr 1986 (34)
  • Place of b. Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Show full profile

Team profiel