user icon

McLaren ontdekt volgend jaar hoe goed ze echt zijn

  • Gepubliceerd op 28 sep 2017 08:23
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

Het team van McLaren kan zich volgend jaar mooi vergelijken met Red Bull Racing, want beide renstallen worden in 2018 aangedreven door Renault-motoren. Dat brengt McLaren in de gelegenheid om te laten zien hoe goed ze werkelijk zijn. De Britse renstal roept al tijden dat de matige prestaties aan de Honda-krachtbron en niet aan het chassis te wijten zijn. Dat mogen ze komend seizoen bewijzen.

McLaren-coureur Fernando Alonso deelde aan Sky Sports F1 mede: "Volgend jaar is een goede test voor ons. Met dezelfde motoren als Red Bull Racing komen we erachter of ons chassis echt zo goed is als wij denken of niet. De voorbije drie seizoenen waren wij het enige team met Honda-motoren, dan heb je geen vergelijkingsmateriaal. Al voeren de engineers zat simulaties en dergelijke uit, en wij geloven dat we een goede auto hebben."

McLaren-directeur Eric Boullier voegde toe: "We weten dat we op dit moment een aardig chassis hebben waarmee we in de top drie hadden kunnen staan als we een krachtbron van hetzelfde niveau als Mercedes, Ferrari of Renault hadden gehad."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Loop ik achter?
    Fernando heeft nog een contract getekend toch?

    • + 0
    • 28 sep 2017 - 08:35
    • Nee hij heeft nog niks getekend maar nu bevestigt hij dat blijft.

      • + 0
      • 28 sep 2017 - 08:40
    • Haha ja die conclusie zou je idd kunnen trekken ! Denk overigens wel dat het een hele goeie auto is !

      • + 0
      • 28 sep 2017 - 08:50
  • Of Toro Rosso weet hoe goed de Honda is? Ik denk dat Toro Rosso volgend jaar verrassend goed zal zijn en structureel top 12 gaat rijden met uitschieters richting podium.

    • + 0
    • 28 sep 2017 - 08:53
    • En McLaren geen idee van. Hoop uiteraard dat die weer richting top 6 kunnen. Kan nog wel eens dringen worden allemaal.

      • + 0
      • 28 sep 2017 - 08:55
    • Stitch

      Posts: 5.261

      Wordt wel druk in de top 6 dan ;-)

      • + 0
      • 28 sep 2017 - 11:32
  • aap

    Posts: 1.366

    zal wel tegenvallen

    • + 0
    • 28 sep 2017 - 09:08
    • Denk het ook!!! Zullen wel achter Red Bull staan, Newey heeft de focus weer volledig gelegd op de F1 waardoor Red Bull volgend jaar de beste auto heeft en McLaren alleen maar kan volgen.

      • + 0
      • 28 sep 2017 - 09:53
    • Mojito

      Posts: 4.843

      @Dextro

      Sinds wanneer heeft Newey de focus weer volledig op de F1 gelegd?

      Buiten dat is zelfs dat nog geen garantie: want Newey heeft ook al wel wat misbaksels op zijn naam staan.

      Ja, Newey is een geniale ontwerper: maar ook hier is succes uit het verleden geen garantie voor de toekomst.

      • + 2
      • 28 sep 2017 - 10:55
  • MaxiDaans

    Posts: 141

    Ik ben heel benieuwd volgend jaar, Denk dat het ook achter Ferarri en Mercedes nu spannend kan gaan worden tussen Aston Martin Red Bull en McLaren-Renault. Ook denk ik dat Renault op deze manier beter aan de krachtbron kan werken, omdat ze nu eigen informatie krijgen en van 2 daadwerkelijk verschillende teams.

    • + 0
    • 28 sep 2017 - 09:37
  • thepsyck

    Posts: 59

    Tja of ze daar potten mee zullen breken!!!iniedergeval mischien een mooi gevecht voor de 3 de plaats bij de constructeurs

    • + 0
    • 28 sep 2017 - 09:48
  • Zou een bak zijn als het ding nog steeds niet vooruit te branden is. Denk het zelf van niet, maar dat zou wel pijnlijk zijn.

    • + 0
    • 28 sep 2017 - 09:49
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Persoonlijk denk ik niet dat de McLaren zo goed is als ze willen doen geloven.

      Achteraan hobbelen zullen ze niet meer, maar gelijkwaardig aan RBR zie ik ze zomaar nog niet zijn.

      • + 0
      • 28 sep 2017 - 10:58
  • DBGates

    Posts: 2.476

    Ze zijn zo goed als ze zeggen totdat alonso bijgetekend heeft. daarna gaan ze de underdog positie innemen.Allemaal politiek

    • + 0
    • 28 sep 2017 - 11:21
  • ederooij

    Posts: 33

    Gaat McLaren eigenlijk zelf een versnellingsbak ontwikkelen? OF nemen ze die van Renault, ervan uitgaande dat RedBull de hunne niet gaat delen.

    • + 0
    • 28 sep 2017 - 11:40
    • beerkuh

      Posts: 2.192

      je zou ook kunnen zeggen gaat McL hun versnellingsbak leveren aan RB want de McL-Honda is eveneens een eigen Versnellingsbak

      • + 0
      • 28 sep 2017 - 15:31
  • beerkuh

    Posts: 2.192

    het wordt een uitdaging tot zover ben ik ervan overtuigd, de honda PU verschilt nogal in afmetingen en het gewicht zal wel anders verdeeld moeten worden ten opzichte van Renault, op zich is McL best goed in het construeren van een nieuw chassis, echter het verschil met de Honda PU en de gewichtsverhoudingen zullen drastisch veranderd moeten worden. earo technisch gezien zal dit ook consiquenties hebben, we zullen het zien

    • + 0
    • 28 sep 2017 - 14:38
  • we gaan het zien... in 2012 had McLaren nog een goed chassis, in 2013 en 2014 was het niet geweldig... daarna kwam de Honda motor en konden we het niet meer vergelijken.

    • + 0
    • 28 sep 2017 - 17:14

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 137
  • Podiums 0
  • Grand Prix 82
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar