user icon
user icon

Kvyat faalt opnieuw met knullige crash in Singapore

  • Gepubliceerd op 19 sep 2017 12:08
  • comments 39
  • Door: Rob Veenstra

Hoe lang houdt Red Bull de hand nog boven het hoofd bij Scuderia Toro Rosso-coureur Daniil Kvyat? Dat vraagt Ziggo Sport-analist Robert Doornbos zich af in zijn column. Kvyat maakt dit seizoen weer weinig indruk en zijn uitvalbeurt in de Grand Prix van Singapore was illustrerend. Vlak na een geslaagde inhaalactie vergaloppeerde de Rus zich en belandde in de bandenstapels.

Doornbos: "We hebben een paar mooie uitschieters gezien in Singapore. Carlos Sainz vierde, Sergio Pérez vijfde, heel knap. En dan Jolyon Palmer op P6! Redt hij hiermee zijn carrière in de Formule 1? Nee, dat denk ik niet. Heeft hij een goeie job gedaan? Ja. Maar dat is dan ook echt de eerste keer dit seizoen. Dat klinkt hard, maar het is gewoon zo. Hij verliest het gewoon altijd van zijn teamgenoot Nico Hülkenberg, die nu dan uitvalt met mechanische pech."

"Daniil Kvyat is er volgend jaar ook niet meer bij, vrees ik. Hij heeft opnieuw gefaald door er op zo'n knullige wijze af te vliegen. Zeker omdat Sainz uiteindelijk vierde wordt. Voor ons is het leuke tv, maar voor Kvyat betekent dit gewoon zijn exit."

"Als Kvyat volgend jaar nog voor Toro Rosso rijdt, dan kan ik als enige reden bedenken dat het om commerciële redenen gaat, om blikjes te verkopen in Rusland. Aan de andere kant heeft Red Bull geen vers opkomend talent meer klaarstaan, behalve Pierre Gasly die momenteel races wint in Japan en dus een logische vervanger is voor de vertrekkende Sainz."

Reacties (39)

Login om te reageren
  • Rimmer

    Posts: 6.877

    Ach falen falen... falen houdt toch in dat je beter kan. Daar twijfel ik bij Kvyat inmiddels aan. Misschien zijn de bandjes toch een cm te breed voor hem.

    • + 0
    • 19 sep 2017 - 12:07
    • Stitch

      Posts: 4.770

      Toch teveel wodka gehad?

      • + 0
      • 19 sep 2017 - 12:12
    • Of F1 gaat te snel voor hem.

      • + 0
      • 19 sep 2017 - 12:17
    • Big_El

      Posts: 2.137

      Hij verveelt zich tegenwoordig, omdat hij alle GoT afleveringen gezien heeft.

      • + 1
      • 19 sep 2017 - 13:26
  • Exit Kvyat...zoveel is duidelijk. Zeer zwak seizoen. Denk niet dat Honda hem graag wil houden...

    • + 0
    • 19 sep 2017 - 12:12
    • masf1

      Posts: 5.903

      Met de Honda achterin heb je meer kans dat hij op de baan blijft.

      • + 4
      • 19 sep 2017 - 12:13
    • Matshusita, Gasly of Norris misschien? Sowieso een ervaren rijder lijkt me. Belangen van RedBull maar ook Honda moeten bevredigd worden. Zal interessant rijdersduo worden.

      • + 1
      • 19 sep 2017 - 12:22
    • masf1

      Posts: 5.903

      Word 100% Taki Inoue,ervaren en Japaner.

      • + 4
      • 19 sep 2017 - 12:27
    • neor2

      Posts: 1.512

      @Erwinnaar; Norris absoluut niet. Dat is een McLaren talent, en die laten ze echt niet naar STR gaan.

      Ik denk aan Gasly/Matsushita mits de laatste genoeg punten heeft voor een superlicentie. Zo niet dan denk ik dat Kvyat verdraaid veel geluk heeft dat het RB programma een beetje leeg is, en hij nog een jaartje verder mag harken.

      • + 0
      • 19 sep 2017 - 13:57
    • Jullie vergeten Buemi, Kubica, Di Resta, Massa, Palmer, Nasr, Gutierrez, Maldonado en Abe Lenstra nog op te noemen.

      • + 1
      • 19 sep 2017 - 14:20
    • Inderdaad. Norris mclaren. Vergat ik tijdens me denksessie.

      • + 0
      • 19 sep 2017 - 14:23
    • Camber

      Posts: 325

      Hè jullie vergeten Nyck en Robin

      • + 0
      • 19 sep 2017 - 16:35
  • Ik hoop eerlijk gezegd dat Honda haar zin doordrijft en er een Japanner in de twee Toro Rosso wordt gezet naast Gasly. Kvyat heeft zijn kans gehad en is duidelijk niet goed genoeg voor de F1.

    • + 2
    • 19 sep 2017 - 12:19
    • Liever dat dan die Rus nog een jaar dulden idd

      • + 0
      • 19 sep 2017 - 13:55
  • flubber

    Posts: 99

    Als Matsushita het seizoen goed afrondt, en genoeg punten haalt voor z'n superlicentie, dan denk ik dat Kvyat kan wieberen. Gasly en Matsushita erin, Honda ook blij, meer $$$ voor Toro Rosso, en met Carlos en Max hadden ze ook 2 rookies dus dat is ook niet echt nieuw voor ze.

    • + 0
    • 19 sep 2017 - 12:21
    • vandeB

      Posts: 596

      Daar zit wat in.

      • + 0
      • 19 sep 2017 - 12:24
    • Ergens denk ik dat je gelijk krijgt, maar dan als Matsushita z'n superlicentie heeft.. Anders blijft Kvyat nog een jaartje..

      • + 0
      • 19 sep 2017 - 12:28
    • 2 rookies lijkt me niet slim, dan weet je namelijk nooit hoe goed ze het doen omdat er geen referentiekader is. Buemi lijkt mij een mooi referentie kader.

      • + 0
      • 19 sep 2017 - 12:41
    • masf1

      Posts: 5.903

      Zal wel Scott Speed worden dan.

      • + 0
      • 19 sep 2017 - 12:45
    • Buemi komt niet meer terug @ Damon Hill. Want dat zou gelijk staan aan toegeven dat ze hem niet hadden moeten wegsturen en dat zou gezichtsverlies zijn voor Herr Marko.

      • + 0
      • 19 sep 2017 - 13:03
    • @Vamp, ik denk ook dat je gelijk hebt, het is meer mijn wens dan mijn voorspelling.
      Marko heeft trouwens zelf wel aangegeven dat hij spijt heeft van het laten vertrekken van Buemi.

      • + 0
      • 19 sep 2017 - 13:09
    • Gasly lijkt me een zekerheidje. Kvyat's exit ook. Wie zijn plekje gaat overnemen hangt van een aantal factoren af. Matsushita is een grote kanshebber, maar dan moet hij nog wel aan de bak om voldoende punten te halen voor zijn licentie, anders wordt hij slechts test- en reserve rijder. STR heeft er moeite mee gehad om 2 rookies op te stellen. Alleen er is niet echt een 2e rookie uit de Red Bull-vijver beschikbaar. Jos moet even harder werken...

      • + 0
      • 19 sep 2017 - 13:11
    • Jos harder werken? Na Max heeft hij inderdaad alleen nog maar dochters verwekt. ;-)

      • + 0
      • 19 sep 2017 - 14:22
    • Hebben ze van RBR al niet toegegeven dat het wellicht niet slim was om buemi de deur te wijzen???, En dat ze daar eigenlijk best wel spijt van hebben.

      Heb dat ergens gelezen weet zo alleen niet meer waar, als het waar zou zijn is Marko al door het stof gegaan en zou het gewoon kunnen.

      • + 0
      • 19 sep 2017 - 14:24
    • Matsushita, is dat niet die gek van Baku 2016?

      • + 0
      • 19 sep 2017 - 14:31
    • Hoe meer rookies hoe meer vreugd. Geen saaie Ricciardo/Bottas baantjes draaiers.

      • + 0
      • 19 sep 2017 - 19:38
    • Scott Speed is een mooie optie @Masf1. Alleen niet zo snel als zijn naam doet denken is eerder gebleken.

      • + 0
      • 19 sep 2017 - 21:10
  • vandeB

    Posts: 596

    Red Bull heeft verder niet veel meer in de pijplijn dan Pierre Gasly. Da's zijn enige kans op nog een jaar bij Toro Rosso. Zeg maar, 'bij gebrek aan gewicht boven komen drijven'.

    • + 0
    • 19 sep 2017 - 12:21
  • 🎼Domdomdom🎶domdomdom🎤🎼

    • + 0
    • 19 sep 2017 - 12:23
  • geert61

    Posts: 1.099

    het is een probleem aan het worden kvyat eruit zeker maar wie erin een ding is wel zeker tr heeft volgend jaar niet alleen een andere krachtbron maar ook andere rijders

    • + 0
    • 19 sep 2017 - 12:23
    • En waarschijnlijk ook een ander budget... Katsjing!!💰

      • + 0
      • 19 sep 2017 - 12:25
  • Kvyat: "Wij hebben auto's, zij hebben vliegtuigen."

    En vervolgens wilde hij toch vliegtuigje spelen, na een geslaagde inhaalactie en vloog hij de baan uit....

    • + 0
    • 19 sep 2017 - 12:26
  • Stuurfoutje, vorig jaar had bijvoorbeeld ene Max het knap moeilijk met hem op ditzelfde circuit.... Jammer voor Kvyat maar zn dagen zijn geteld vermoed ik.... Over en sluiten Daniil..

    • + 1
    • 19 sep 2017 - 12:28
  • Minder punten dan Wehrlein die in de armoedige Sauber rijdt. Enerzijds zegt dat iets positiefs over Wehrlein, maar het zegt vooral ook wat over de onkunde van Kvyat.
    Nu heeft Kvyat dit jaar ook wel wat materiaalpech gekend, net zoals Verstappen. Echter, de keren dat Kvyat wel kan scoren vergooit hij het zelf.

    Ik zou tekenen voor het duo BUE-GAS.

    • + 0
    • 19 sep 2017 - 12:41
    • masf1

      Posts: 5.903

      Omdat ze met Honda gaan rijden word het Taki Inoue en een RB talent.

      • + 0
      • 19 sep 2017 - 12:43
    • Jammer dat er geen coureur is met de afkorting BIO. ;-)

      • + 1
      • 19 sep 2017 - 13:04
  • Kvyat: “Na mijn crash – waarbij overigens de muur op mij afkwam – heb ik een briefje op mijn stoeltje gelegd met opschrift ‘Welkom Pierre!’ Uiteindelijk is dat voor iedereen het beste.”

    • + 1
    • 19 sep 2017 - 14:26
  • mordor

    Posts: 930

    De sympathieke Rus, die volledig door het ijs gezakt is. Ik gun hem deze neerwaardse spiraal niet, maar ben bang dat hij plaats moet maken voor nieuwe kanshebbers

    • + 0
    • 20 sep 2017 - 01:31
  • c4ndiru

    Posts: 331

    Zei Kvyat niet iets van 'so fed up with this bs' na de crash of was het bij de quali? Alsof hij genaaid wordt bij str.

    • + 0
    • 20 sep 2017 - 10:29

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Rusland
  • Geb. datum 28 apr 1994 (25)
  • Geb. plaats Ufa, Rusland
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar