user icon

Lauda: "We moeten maar geduld hebben"

  • Gepubliceerd op 02 sep 2017 14:56
  • comments 34
  • Door: Rutger Lauvenberg

Niki Lauda was niet heel erg te spreken over het stilleggen van de kwalificatie van de Grand Prix van Italië na de crash van Romain Grosjean. De voorzitter van Mercedes vond de omstandigheden niet heel slecht en betoogde dat de andere coureurs hun bolide wel allemaal op de baan wisten te houden. Zo zei hij voor de camera's van Ziggo Sport: "Hij verloor de auto en voor de rest niemand. We moeten nu wachten en ik heb er vertrouwen in dat Charlie Whiting de juiste beslissing neemt."

"Het probleem is dat dit lage drukgebied boven Monza blijft hangen en daardoor begint het nu weer te regenen. Daarom moeten we maar geduld hebben. Grosjean was de enige die crashte, maar die dingen gebeuren nou eenmaal en nu moeten we wachten tot de omstandigheden weer verbeteren."

Reacties (34)

Login om te reageren
  • De Q gaat waarschijnlijk morgenochtend worden gereden.

    • + 0
    • 2 sep 2017 - 15:06
    • Waarom? Het is tot 9 uur gewoon licht hoor.

      • + 1
      • 2 sep 2017 - 15:08
    • Er staan ook nog andere races zoals de F2 en GP3 op het programma vandaag.

      • + 0
      • 2 sep 2017 - 15:10
    • Die wachten dan maar.

      • + 2
      • 2 sep 2017 - 15:12
    • Abgj

      Posts: 410

      @royalere... ?????

      En zo is het! Ik ben het eens met je...

      • + 0
      • 2 sep 2017 - 16:09
  • Dat is dezelfde Lauda die ooit zijn bolide aan de kant zetten omdat ie te bang was in de regen.
    Was kort na zijn ongeval

    • + 2
    • 2 sep 2017 - 15:12
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.921

      Als je de omstandigheden van nu op Monza serieus wilt vergelijken met Fuji van 76, dan zou ik nog even naar Fuji 76 kijken. Het was toen 'ietsjes' natter ;-)

      • + 1
      • 2 sep 2017 - 15:50
    • Stitch

      Posts: 5.441

      Vind ik wel een andere situatie. Bovendien waren die autO#s toen nog niet zo veilig als nu. Als je toen crashte kon het je leven kosten dat gevaar is nu bijna nihil.

      • + 1
      • 2 sep 2017 - 15:50
  • Hoe kan een team buiten de top ooit nog een race gaan verrassen als ze niet meer durven te rijden in de regen? Belachelijk dit. Rijd dan gewoon wat langzamer, Dat heb je toch zelf in de hand? Als die leipe fransoos niet zo aan zijn stuurtje had zitten draaien en iets minder gas had gegeven was er niks aan de hand.

    Het ergste is nog: Max was bezig Ham te verpletteren in zijn ronde....

    • + 0
    • 2 sep 2017 - 15:18
  • Ben met Lauda eens dat Grosjean geen goede graadmeter is.
    Verneem liever van Hamilton, Vettel, Verstappen en Alonso of er gereden kan worden.

    • + 1
    • 2 sep 2017 - 15:21
    • Als je net gekeken hebt zag je dat zelfs de safetycar uitbrak.
      Ze zullen echt geen risico nemen hoor.

      • + 0
      • 2 sep 2017 - 15:26
    • hanspuij

      Posts: 235

      Die safetycar is toch geen verglijk

      • + 0
      • 2 sep 2017 - 15:29
    • Stoffelman.... Dat een auto uitbreekt zegt niks... dat gebeurd met droog ook wanneer je m vol over een kerb ramt. zoals de oude rotten altijd zeggen: Als jij niet zo hard durft te rijden... rijdt dan niet zo hard... Grosjean zeurt wel erg vaak...

      • + 0
      • 2 sep 2017 - 15:32
    • Musky

      Posts: 2.187

      Er zou in ieder geval zo zijn dat coureur met welke weersomstandigheden er ook zijn verplicht wordt om te racen ( behalve bij een storm, cycloon, tyfoon etc. ) wat de spanning vergroot om iedere coureur een kans te bieden om te kunnen winnen.

      • + 0
      • 2 sep 2017 - 16:16
  • Ik ben voor veiligheid, maar ze kunnen ook overDrijven...
    Vooral als jet het contrast ziet met die jongens in de Vuelta.
    Die zie je in de regen, met gevaar voor eigen leven, op hoge snelheid een berg afscheren.

    • + 2
    • 2 sep 2017 - 15:31
    • veiligheid heeft slechts één naam in het F1 van vandaag.
      jules bianchi

      • + 0
      • 2 sep 2017 - 15:37
    • gijzje

      Posts: 397

      @stoffelman ah jij bedoelt die man die met zijn auto met nat weer tijdens 2 x geel toch niet van het gas ging.... en vervolgens de baan werkers in gevaar bracht...

      • + 1
      • 2 sep 2017 - 15:41
    • Warlord

      Posts: 2.097

      Het zijn gewoon voetbal diva's geworden. Teveel geld en andere belangen. De sport zelf staat al lang niet meer centraal.

      • + 0
      • 2 sep 2017 - 15:43
  • Eau Rouge

    Posts: 348

    Zou er iemand zijn die de Formule 1 van vandaag even boeiend, uitdagend, spannend vindt als de Formule 1 van vroeger? Ze doen er echt alles aan om de fans weg te jagen. Van DRS, over het geluid, via de Halo naar niet meer racen in de regen. Jammer, echt jammer.

    • + 3
    • 2 sep 2017 - 15:33
    • Helemaal eens. Het zijn geen kleuters meer.. Iedereen kan prima afwegen hoeveel risico zij nemen in hun rijden.

      • + 0
      • 2 sep 2017 - 15:40
    • gijzje

      Posts: 397

      exact...

      • + 0
      • 2 sep 2017 - 15:42
    • Exact...? Wat heeft die sponsor er nu mee te naken? Beetje rommel software waar Max zijn financiën mee doet. ;)

      • + 0
      • 3 sep 2017 - 00:20
  • Net zoals Bernie is Charlie Whiting ook over zijn houdbaarheid heen. Kom op, gewoon rijden. Aan de coureur om te kiezen hoeveel risico hij neemt.

    • + 3
    • 2 sep 2017 - 15:38
    • Dat is een vlieger die niet meer opgaat vrees ik.
      zelfs indien de rijders zelf beslissen, en er gebeurt iets ernstigs
      Bestaat de kans dat FIA in een rechtsgeding veroordeeld wordt voor moord.
      Of je dit nu erg vind of niet, ze zullen het ooit doen.

      • + 0
      • 2 sep 2017 - 15:45
    • oops ooit = nooit

      • + 0
      • 2 sep 2017 - 15:46
  • De beargementatie dat het te gevaarlijk is om te rijden staat mi. ook gewoon haaks oo bijv. de standaar race in Monaco waar ze met 200+ door krappe straten blazen. In beide gevallen, rijden in regen en rijden op een circuit als Monaco, worden fouten afgestraft.

    • + 1
    • 2 sep 2017 - 15:43
  • aap

    Posts: 1.366

    mijn geduld is op lauda

    • + 0
    • 2 sep 2017 - 15:56
  • Dit komt toch wel heel erg amateuristisch over allemaal. De FIA weet dat het gaat regenen maar neemt totaal geen voorzorgsmaatregelen bijv vrachtauto's die het water wegzuigen oid. Dikke aanfluiting!

    • + 0
    • 2 sep 2017 - 16:07
  • Altijd hetzelfde liedje.. Ze leren het nooit bij de Fia.

    • + 0
    • 2 sep 2017 - 16:14
    • Vanaf ongeveer 16:10 uur zijn de Italianen bezig met zamboni's, bladblazers, bladzuigers, trekkers, heksenbezems, sponsjes, tractorbladblazers, zemen en wat er maar voor handen is, om de baan wat drogervte krijgen. Als ze daar iets eerder mee waren begonnen zaten wij al aan de soep nu.

      • + 0
      • 2 sep 2017 - 16:21
    • @BENNO329
      zolang het regent kan je spreken van dweilen met de kranen open hé, dus geen enkele zin.
      Als je fan bent heb je dat er toch voor over zeker?

      • + 0
      • 2 sep 2017 - 16:24
  • Was naar de American Tukker day en heb dus niks gemist.

    • + 0
    • 2 sep 2017 - 16:27

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar