'Nico Hülkenberg rijdt vandaag zijn laatste race voor Williams'
- Gepubliceerd op 14 nov 2010 01:04
-
28
- Door: Robin Smeets
Hülkenberg verklaarde eerder dat enkele dagen na de Young Driver Tests in Abu Dhabi, die komende week gehouden worden, een beslissing zal vallen over zijn toekomst in de Formule 1. Willi Weber zou Express echter al hebben toevertrouwd dat zijn protegé in 2011 echter niet meer voor Williams zal rijden. "Nico Hülkenberg zal zondag zal laatste race voor Williams rijden. Dat heeft 'Express' van manager Willi Weber vernomen vlak na afloop van de kwalificatie in Abu Dhabi", zo stond in de Duitse krant. Er werd echter geen citaat van Weber genoemd.
Verder zou Weber hebben gezegd volgens Express: "Nico blijft racen in de Formule 1 en rijdt volgend seizoen voor een ander team." Hülkenberg werd uiteraard naar een reactie gevraagd, maar hij vertelde: "Alles blijft bij het oude. Williams heeft Maldonado een test gegeven en voor volgende week zal er geen beslissing worden genomen. Ik ga goed om met Rubens en het hele team. Dit is ook de plaats voor een goede ontwikkeling als coureur. Als de kans er is om hier te blijven, zal ik die zeker aannemen", aldus Hülkenberg.
Het management van Hülkenberg was zaterdagavond laat niet meer bereikbaar voor commentaar, maar zelf vertelde de 23-jarige rijder er nog aan toe dat hij wel rond heeft gekeken. "Er zijn nog andere mogelijkheden, dat klopt. Mijn voornaamste doel is duidelijk: ik wil in de Formule 1 blijven. Dat is het belangrijkste."
Trending nieuws
-
Zandvoort presenteert grote vervanger van F1-race
Het circuit van Zandvoort heeft een vervanger van de Formule 1 gevonden. De koningsklasse van de autosport komt dit j...
23 jun 2026 11:19 -
Hadjar aangewezen als beste teamgenoot van 'onaantastbare' Verstappen
F1TV-analisten Jolyon Palmer, James Hinchcliffe en Tom Clarkson hebben zich erg positief uitgelaten over Max Verstapp...
23 jun 2026 12:46 -
Antonelli oneens met Senna-vergelijking: "Dat voelt niet juist"
Andrea Kimi Antonelli beleeft een indrukwekkend debuutseizoen in de Formule 1, maar de jonge Mercedes-coureur wil voo...
23 jun 2026 14:09 -
Rosberg ziet titelkansen voor Hamilton: "Ferrari heeft nu ongelooflijk momentum"
Nico Rosberg denkt dat Lewis Hamilton een serieuze kans maakt op zijn achtste wereldtitel. De Duitser heeft er in 201...
23 jun 2026 13:22 -
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Audi
- Punten 390
- Podiums 1
- Grand Prix 184
- Land DE
- Geb. datum 19 aug 1987 (38)
- Geb. plaats Emmerich am Rhein, DE
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,84 m
16.581 reacties op Audi
10 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Nico Hülkenberg
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.367 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (28)
Login om te reagerenPosts: 7.033
Zou heel zonde wezen maar weet zeker dat Hulkenberg terecht kan bij een ander F1 team. Renault misschien als Petrov moet vertrekken? Dat zou zelfs een stap vooruit zijn voor hem :P
Posts: 653
Hmm ik zou het erg zuur vinden voor hem. Naar mijn idee is Hulkenberg toch echt een jongen met een hoop kwaliteiten. Natuurlijk is het voor een leek (zoals wij allen zijn) niet te beoordelen, maar ik heb het gevoel dat een jongen als Nico het team vooruit helpt, zowel op als naast de baan.
Posts: 4
dat zou echt jammer zijn hij doet het juist zo goed op dit moment bij williams zou jammer dat zo\'n talent de f1 weer gaat verlaten hopelijk vind hij dan nog een mooi zitje voor volgend jaar
Posts: 1.265
Zo dat is wel kut. Zo\'n groot talent moet je niet laten vallen na 1 jaar. Ik hoop dat zijn manager een \"Alonsotje\" voor hem kan regelen door hem te stallen bij een gevestigd team als testcoureur met een racecontract in het jaar erna (Mercedes GP lijkt me zelf het meest logisch.
Posts: 258
Hoop dan wel dat hij bij wat beters dan HRT terecht kan, mocht dit waar zijn.
Posts: 18.535
Zou heel jammer zijn, maar er zijn nog zitjes waar hij voor kan gaan. Renault? Force India misschien?
Posts: 258
Ik zie ze Liuzzi wel wegdoen, maar ik denk dat ze dan eerder Di Resta in de wagen zetten.
Posts: 18.535
Tgoh, Di Resta mag dan wel talent hebben, ik zou toch voor Hulkenberg gaan. Die heeft bewezen dat hij het kan, bij Di Resta weet je dat natuurlijk nog niet zeker. Hij is nu toch al een hele poos uit het open-wheel racen.
Posts: 10.412
tja di resta heeft steun van mercedes.
Posts: 1.092
Wat een onzinnige reacties hier. Zonde dit....kwaliteit...talent....Hij heeft een indrukwekkende CV met veel titels, maar als je een topper bent in de lagere divisies wil niet zeggen dat je in de top van de eredivisie kan meedraaien.
Posts: 3.840
Dus jij zegt eigenlijk twee dingen:
1. Pluk maar iemand van de straat en kan goed rijden of,
2. Iemand dat goed met andere klasses rijdt, kan falen?
Zijn vragen aan je en geen belediging, maar ik snap je niet.
Hoevaak hoor je niet \"zet die en die in die auto blabla\" en ze maken het of ze falen. Goed voorbeeld Webber, Verstappen en Heidfeld.
Posts: 11.414
Hij heeft in de F1 ook al laten zien dat hij prima mee kan doen. Wat is je punt?
Posts: 341
als er ene bovenin mee kan draaien met een fatsoenlijke auto (Renault misschien?) dan is het Nico wel, ik heb iig alle vertrouwen in hem en zijn kwaliteiten
Posts: 830
apart!!!!!!!!!!
Posts: 1.092
Wat ik wil zeggen is vrij simpel. Hulkenberg was een topper in andere klasses en verdiende een zitje in f1. Hij heeft een heel seizoen de kans gehad om zich te bewijzen, maar kon het helaas niet waarmaken. F1 was dus te hoog gegrepen. Simpel. Je kunt niet jaren wachten met de hoop dat iemand ooit goed gaat draaien als dat uberhaupt ooit gaat gebeuren, daar is de f1 te groot voor. Dus afscheid nemen en opnieuw beginnen met een nieuw tallent.
Posts: 3.840
Ik kan echt niet zeggen dat hij faalde, plus dat hij naast een ervaren rijder goede dingen laat zien. Ik ben geen fan van hem om zijn eerdere akties in A1GP, maar toch heeft hij wel dat spirit dan anderen nu in de F1. Dat kan je gewoon niet ontkennen(en hij is niet vaak in beeld).
Posts: 11.414
Wat klets je nou? Hulkenberg is verreweg de beste rookie.
Posts: 235
als iedereen zo denkt zoals jij nu doet...dan was Schumacher nooit kampioen geworden...dan was Alonso nooit kampioen geworden en hadden Vettel en Webber vandaag ook niet gestreden om het kampioenschap...al deze rijders zijn bij slechtere teams begonnen en hebben slechter gepresteerd in het eerste seizoen...
Hulkenberg heeft laten zien dat hij wel degelijk formule 1 waardig is...beste rookie...zijn teammaat toch wel een paar keer outqualified en zelfs een paar keer betere finishen als zijn teamgenoot...
Posts: 147
Te hoog gegrepen? Hij heeft de eerste pole in jaar van Williams gereden! Dan denk ik dat je aardig wat talent hebt.
Posts: 45
hij gaat naar Red Bull voor Webber die naar Renault gaat...
Posts: 206
Ik hoop op Ferrari of Red Bull, maar zal vast HRT worden.
Posts: 1.765
zonde zonde, ik vond hem goed bij Williams passen en andersom, jammer dat hij misschien moet vertrekken voor 1 die flink geld meeneemt, maar goed, dat is niks nieuw, helaas
Posts: 1.315
Die jongen komt er wel hoor, met of zonder Williams daar maak ik me helemaal niet druk om.
Posts: 1.092
Slechte voorbeelden van je.
Alonso debuteerde in 2003 en wist meteen zijn ervaren teamgenoot Trulli te verslaan. Hij maakte meteen een verpletterende indruk. Snelste tijd Maleisie, jongste pole/houder ooit. en twee podia.
Schumacher debuteerde bij de mindere Jordan en maakte al meteen zo´n indruk dat hij werd opgemerkt door Briatore en binnengehaald.
Dus de grote talenten worden snel opgemerkt en de mindere vallen sneller door de mand.
Posts: 1.308
Alonso debuteerde toch echt in 2001... En werd dat jaar ook nog een door zijn teamgenoot, Tarso Marques, veslagen.
Posts: 18.535
Ok, goed. Alonso werd in de eerste helft van 2004 verslagen door Trulli, maar ja, Alonso is geen talent natuurlijk. Raikkonen en Massa zijn geklopt door hun ervarenere teammaat Heidfeld in hun debuutjaar, maar dat waren ook maar prutsers. Hakkinen werd in het begin van zijn carriere geklopt door Senna, maar goed, Hakkinen heeft ook nooit echt iets bereikt.
Je kletst gewoon uit je nek.
Posts: 120
hoe dan ook, ik hoop toch veel meer te gaan zien van deze jonge duitser
Posts: 165
Verantwoordelijk voor het huidige personeelsbeleid binnen de teams rond de aanstelling en doorgroeimogelijkheden van eerste en tweedejaars coureurs, zijn twee majeure veranderingen binnen de organisatie van de huidige Formule 1 wereld : a. De cap op financiële middelen (budget limitering) en b. (mede daaruit volgend), de cap op testen.
Binnen het oude reglementaire concept, waarin vrijwel oneindig getest kon worden door (met name) de topteams, konden aanstormende talenten zich buiten de officiële races om, in ruime mate bekwamen in die eigenschappen, die hen tijdens de werkelijke races in staat stelden, zich als talenten te bewijzen.
Onder het nu geldende reglement, moeten nieuwkomers zich vrijwel direct (in ieder geval in het eerste jaar) bewijzen, zonder dat zij dezelfde mogelijkheden hebben, die de huidige generatie toptalenten nog wel had (behalve dan het substituut van de droog-trainig in de race-simulator).
Vanwege de wereldwijde economische crisis, is daarnaast het belang gegroeid, van de inbreng door rookies en tweede-jaars, van additionele fondsen in de teams van met name de tweede en derde garnituur.
Ook het feit, dat per seizoen, bijvoorbeeld nog maar acht motoren mogen worden gebruikt, (zonder gridplaatsen in te leveren voor de inzet van een negende motor), maakt dat teams veel hogere toelatingseisen stellen aan nieuwkomers en daarna veel sneller tot de conclusie komen, dat een aankomend talent niet in hun totaalconcept blijkt passen.
Immers, eerstejaars rijders zullen verhoudingsgewijs meer motoren verslijten, dan meer ervaren F1 coureurs en zij zijn tevens relatief vaker betrokken bij schaderijke race-incidenten, die weer een aanslag plegen op de toch schaarse financiële middelen.