Parr: "Williams zit financieel in een geweldige positie"
- Gepubliceerd op 12 nov 2010 17:25
-
14
- Door: Robin Smeets
Hülkenberg is nog altijd niet zeker van zijn stoeltje bij Williams voor volgend jaar en heeft hierbij concurrentie van Maldonado. De GP2-kampioen neemt veel sponsorgeld mee uit Venezuela en eerder leek Williams al te zwichten voor de centen van Maldonado. Vandaag verklaarde Parr echter dat Williams zich in een goede positie bevind wat betreft de financieën.
"We hebben nog geen beslissingen gemaakt over onze line-up voor volgend jaar", vertelde Parr, de CEO van Williams. "Wat we wel hebben gedaan is dat we al het verlies van sponsoren hebben opgevangen voor volgend jaar. Ik ben positiever dan in ik de afgelopen tijd ooit ben geweest over de toekomst van Williams."
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Zandvoort presenteert grote vervanger van F1-race
Het circuit van Zandvoort heeft een vervanger van de Formule 1 gevonden. De koningsklasse van de autosport komt dit j...
23 jun 2026 11:19 -
Verstappen gebombardeerd tot favoriet voor Oostenrijk
Het team van Red Bull Racing maakt volgens Franz Tost serieuze kans op een topprestatie in Oostenrijk. De werkgever v...
23 jun 2026 10:09 -
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Renault
- Punten 27
- Podiums 0
- Grand Prix 19
- Land VE
- Geb. datum 9 maa 1985 (41)
- Geb. plaats Maracay, Aragua, VE
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,73 m
27.547 reacties op Renault
9 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Pastor Maldonado
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.367 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 18.535
Vreemd dat ze dan Maldonado toch overwegen? Dan kunnen ze toch beter gewoon hun rijdersduo aanhouden?
Posts: 1.887
Waarom zijn de coureurs dan nog niet bevestigd? Op basis van de prestaties van dit jaar zijn er geen redenen om de line up te wijzigen!
En voor diegenen die zeggen dat Rubens te oud is, hij heeft wel meer punten dan The Hulk en is vaak de snellere van de twee.
Posts: 699
En is dat zo vreemd? Rubens rijdt sinds 1993 in de F1, terwijl dit het eerste seizoen is voor Hulkenberg, domme vergelijking vind je niet?
Posts: 10.089
het geeft alleen maar aan dat Rubens nog lang niet weg hoeft :)
Posts: 1.175
Waarom moeten alle \"oude\"coureurs hier altijd weg?
als dat jullie mening is, dan zou MS eigenlijk al helemaal niet in een F1 auto moeten zitten. Nico is constant sneller dan MS en hij is al over de 40( sneer naar RS-Motorsport)
Posts: 962
Nico Rosberg is ook geen Rookie meer.
Maar benieuwd! Ik hoop dat ze in ieder geval The Hulk aanhouden, Barrichello is goed voor de ervaring en de set-up, maar die zal het wsl af gaan leggen tegen Hülkenberg volgend jaar. Alleen daarom al zou het leuk zijn Barrichello er even bij te houden, kunnen we de ontwikkeling van Hülkenberg goed meten. Als je die naast Maldonado zet, gebeurt hetzelfde als bij de Gp2, Hülkenberg won toen als Rookie en Maldonado werd 6e in z\'n derde jaar, compleet kansloos dus. Nee, neem dan Heidfeld of hou Barrichello.
Posts: 1.887
@RS-Motorsport : waarom een rare vergelijking?! Kijk naar Lewis Hamilton in z\'n eerste jaar tegenover Alonso (die ik toch een tandje hoger inschat dan Rubens) het vele malen beter deed. En The Hulk heeft in de verschillende klassen veel gewonnen, dus had iets meer verwacht (zeker in kwalificatie)
Posts: 10.089
hij reed pole, met een seconde verschil!!!
maarja jij bedoeld over het hele seizoen natuurlijk, ik vind dat Hulkenberg het heel goed heeft gedaan, die komt er wel
Posts: 5.397
Aan het begin van het seizoen werden er cijfers bekend gemaakt waarin Williams toch het beste werd beoordeeld op financieel vlak. Williams werd gesteld op een kengetal van 100 en McLaren zat daar met iets van 40 procentpunt achter. Dat zegt toch enorm veel over de financiële situatie bij Williams.
Posts: 1.175
En heeft dat misschien iets te maken met de kosten wat doorontwikkelen kosten?
Niets ten nadele van Williams( toch echt van mijn favo teams, helemaal als Privateer), maar moet toch ook zeggen dat ondanks de \"schamele 40%\" die jij noemt McLaren toch echt altijd bij de top zit. Kan ik helaas niet van Williams zeggen.
Posts: 5.397
Ik heb geen idee hoe het komt dat Williams er financieel zo goed voor staat.. Je kan er wel eens gelijk in hebben dat het komt doordat ze gewoon minder investering in doorontwikkelen. Ik denk wel dat McLaren meer investeerd, dat moet ook wel als je mee vecht voor het kampioenschap..
Aan de andere kant begon Williams dit jaar met een slechte auto en zijn ze toch sterk teruggekomen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe dat precies zit. Je kunt nu alleen maar gissen..
Posts: 10.089
had die dit niet in Februari moeten zeggen?? wanneer Maldonado betaalt heeft
Posts: 917
Ik heb al wel vaker gelezen/gezien/gehoord dat Williams het financieel het helemaal niet gek doet, maar niet investeren in het team. Geruchten gaan dat ze sommige inkomsten uit de F1 gebruiken om de andere Williams bedrijven draaiende te houden, maar dat lijkt mij stug.
Waar dat geld dan heen gaat is een raadsel. Of ze hebben een structurele fout in het ontwerpteam zitten.
Posts: 5.792
Klopt ,ze doen ook goed. Daarom maken ze al jaren winst die uit betalen.Ik zou liever zien dat williams een stapje meer zou maken