user icon
user icon

Buurman bereidt zich in simulator van McLaren voor op test

  • Gepubliceerd op 11 nov 2010 12:41
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Yelmer Buurman maakt volgend week in Abu Dhabi voor het eerst kennis met de krachten van een Formule 1-auto. De Nederlander stapt voor de young drivers-test in bij het team van Force India. Buurman is al druk bezig met de voorbereiding door middel van fysieke trainingen en tijd doorbrengen in de simulator.

Hij heeft ook plaats genomen in de simulator van McLaren, partner van Force India. Buurman: “Dat was een hele bijzondere ervaring. Het is ongelooflijk hoeveel technische snufjes op zo’n auto zitten. Het aantal mogelijkheden dat je middels knoppen op je stuur kunt afroepen doet je bijkans duizelen. Nu maar hopen dat die berg informatie ook bij mij is blijven hangen”

“Ik heb sinds de deal beklonken is erg veel aan fysio gedaan. Vooral mijn nekspieren moesten flink worden getraind want de G-krachten in de Formule 1 liggen toch aanzienlijk hoger dan bij de Superleague Formula-auto’s. Ik laat niets aan het toeval over want zo’n kans krijg je niet zo gauw.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • miauw

    Posts: 1.136

    \"Nu maar hopen dat die berg informatie ook bij mij is blijven hangen” Als je echt iets wil gaan bereiken in de F1 zou ik maar heel snel zorgen dat al die informatie blind in je kop zit, zodat je er niet eens over hoeft na te denken, dat je het automatisch doet. Zo te horen bereidt hij zich wel goed voor, en ik hoop dat het hem brengt waar hij op hoopt. Goed te zien dat meerdere nederlandse coureurs op de deur van het F1 circus aan kunnen kloppen. Vroeg of laat rijdt er wel weer een nederlander in de F1 daarvan ben ik overtuigd.

    • + 0
    • 11 nov 2010 - 12:51
    • wat je in het begin zegt is echt niets nieuws hoor, netalsof buurman dat niet weet..

      • + 0
      • 11 nov 2010 - 15:13
  • Maximo

    Posts: 6.348

    Het lijkt er op dat hij een serieuze kandidaat is voor een stoeltje blijkens de voorbereiding die hij mag doen. Zou mooi zijn als hij het redt.

    • + 0
    • 11 nov 2010 - 13:28
    • AirJan

      Posts: 1.155

      Het lijkt mij dat alle testcoureurs zich voorbereiden in een simulator. De teams willen zelf ook wat aan de test hebben en deze niet alleen gebruiken om de rookies een beetje vertier te bezorgen. Voor de teams is het dus ook zaak dat de heren (nog altijd geen dames in het veld?) goed voorbereid aan de start verschijnen.

      • + 0
      • 11 nov 2010 - 14:39
    • Nu we het toch over vrouwen hebben, vanochtend voor het verkeerslicht presteerde een vrouw het om 4x de auto af te laten slaan. En dan ook nog beide mistlampen aan (ik snap niet hoe die schakelaar werkt) Je mag het niet zeggen maar toch :-p

      • + 0
      • 11 nov 2010 - 15:01
  • straks hebben we niet 6 duitsers, maar 6 nederlanders in de F1

    • + 0
    • 11 nov 2010 - 15:13
  • Gaat ie nou rijden op de vrijdag of is er een aparte testdag voor de rookies? Da\'s me nog niet echt duidelijk eigenlijk.

    • + 0
    • 11 nov 2010 - 21:48
  • Nee, na afloop van het seizoen is er in Abu Dhabi een testweek voor jonge, talentvolle coureurs, de zogenaamde Young Driver Tests. Hierin zal Buurman in actie komen voor Force India. De Young Driver Tests vinden in de week na de race plaats, dus volgende week.
    Over enkele dagen een volledig schema op F1Today.nl van alle coureurs die tijdens de Young Driver Tests in actie zullen komen

    • + 0
    • 11 nov 2010 - 22:11
  • Bedankt voor de info!

    • + 0
    • 11 nov 2010 - 23:14
  • felix50

    Posts: 5.792

    En wat heeft dat spelletje op de pcgame gekost bij mclaren.lol

    • + 0
    • 12 nov 2010 - 07:30

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar