user icon

Lotus Racing brengt zwart met gouden livery terug in 2011

  • Gepubliceerd op 11 nov 2010 10:52
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Lotus F1 Racing verft de auto voor volgend jaar in de historische kleuren zwart en goud. De livery, waarmee Team Lotus van 1971 tot en met 1979 en van 1981 tot en met 1986 acteerde, was en is erg geliefd bij Formule 1-fans en was te danken aan sponsor John Player Special. Lotus Racing houdt ook een competitie waarbij de fans de nieuwe kleurstelling mogen ontwerpen, al zijn de kleuren dus al bekend.

Lotus Racing-directeur Riad Asmat: “Toen we onze bolide voor 2010 presenteerden ontvingen we lof voor de historische kleuren groen en geel. Ik weet dat de terugkeer van het zwart en goud op nog meer support kan rekenen. Het raakt een emotionele snaar bij fans van over de hele wereld. Die fans de kans geven om ons te helpen om het zwart met goud op de grid terug te brengen in 2011 is het gevolg van onze filosofie dat de fans het hart van de sport vormen. We kunnen niet wachten om het resultaat aan de wereld te tonen.”

Reacties (23)

Login om te reageren
  • reprep

    Posts: 547

    Geweldig nieuws.

    • + 0
    • 11 nov 2010 - 10:58
  • Charrel

    Posts: 601

    Top! Leuk dat ze eerst dat groen hebben gehad en nu over gaan op Zwart en Goud!!

    • + 0
    • 11 nov 2010 - 11:08
  • ik hoopte aan het begin van dit jaar dat de Lotus zwartgoud werd. Het werd toen groengeel, ook goed, maar dat het nu zwartgoud wordt..... Er zal dan wel geen JPS op staan, maar zwart met goud levert sowieso al prachtige merchandise op!!! Dat wordt een Lotuspetje in 2011!!!!! Ik ben hier erg blij mee!!

    • + 0
    • 11 nov 2010 - 11:16
  • Nijhuis

    Posts: 653

    Ben benieuwd hoe dit gaat als \"de andere\" Lotus bij renault in gaat stappen.

    • + 0
    • 11 nov 2010 - 11:24
    • Inderdaad !
      Leuk die Lotus kleuren, maar als er geen Lotus meer boven de pitboxen staat is het ook wel een beetje een wazig verhaal.

      • + 0
      • 11 nov 2010 - 12:40
  • Edgar

    Posts: 1.476

    Qua kleurstelling vond ik het toch al 1 van de mooiere auto\'s, en het word alleen maar mooier

    • + 0
    • 11 nov 2010 - 11:33
  • supertank

    Posts: 116

    Prachtige kleurstelling, als ze nu ook iets verder naar voren komen in het veld zullen we ze tijdens de race ook vaker in beeld krijgen.

    • + 0
    • 11 nov 2010 - 11:57
  • miauw

    Posts: 1.136

    Geweldig nieuws, maar zo\'n speciale kleurstelling, beladen met historie schept verplichtingen!

    • + 0
    • 11 nov 2010 - 12:19
  • Beamer

    Posts: 1.101

    Lotus-Renault in zwart / gouden livery met Senna (en z\'n gele helm) als coureur.

    • + 0
    • 11 nov 2010 - 12:50
    • Ha, inderdaad! Jammer, dat Bruno niet eens een schim is van The Magician :(

      Maar ik zie het zwart/goud graag op de grid staan, super!

      Nu nog zoiets als de groen/blauwe 7UP Jordan en de grid ziet er een stuk leuker uit!

      • + 0
      • 11 nov 2010 - 13:10
  • Dit heeft te maken met het conflict met Lotus Cars, de rechtenhouder van de sportauto\'s Lotus. Deze hebben met succes de kleuren groen en geel exclusief aan zich te weten registreren en dus mag Lotus Racing, die dus niks met elkaar te maken hebben, de kleuren groen en geel niet zomaar gebruiken.

    Wordt ongetwijfeld vervolgd...

    • + 0
    • 11 nov 2010 - 13:45
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Hoe en waarom maakt eigenlijk niet uit. Als de auto van 2011 maar een beetje lijkt op de oude livery van team Lotus dan is het al mooi :-)

      • + 0
      • 11 nov 2010 - 14:21
  • erik1

    Posts: 246

    Leuk nieuws. Zal er beter uitzien dan dit jaar. Vond dat groen en geel niet mooi, omdat dat niet goed samengaat met al die sponsors. De sigaren van de jaren zestig hadden nog geen sponsors dus dan komen die kleuren mooier uit. Voor het zwart en goud zijn de sponsors juist noodzakelijk, dus ik zeg: vooruitgang. (Al blijf ik erbij dat het een holle marketingtruc is. Dit is niet het echte Lotus (sinds wanneer komt Lotus uit Maleisië?) en dus vind ik het nog steeds vreemd dat zij aanspraak mogen maken op de historie van een van de mooiste merken uit de autosportgeschiedenis.)

    • + 0
    • 11 nov 2010 - 14:36
  • Ik zag in Assen tijdens het SF weekend nog een Lotus Elise rijden met een soort namaak JPS sponsoring (het was JBS) en zwart met goude kleurstelling:

    www.laweb.nl/Patri(...)10/DSC01610_Web.jpg

    • + 0
    • 11 nov 2010 - 15:30
  • hmm ik vind het wel jammer eigenlijk, ik vond groen met geel strak, (groen kon ook een beetje het gemis van Jaguar opvangen, die groen met witte auto\'s vond ik geweldig)

    De zwarte JPS looks en herinneringen zijn van ver voor mijn tijd dus ben niet zo enthousiast als anderen. Wat totaal anders was waarschijnlijk als ik die tijd van JPS mee had gekregen.

    Ben tevreden voor allen die wel \'oude tijden kunnen herleven nu\':)


    • + 0
    • 11 nov 2010 - 16:22
    • dank je wel ScuderiaSjonno...voor de ouderen onder ons was (is) de mooiste bolide uit de historie van formule 1 wel de JPS Lotus van Ayrton Senna da Silva...zou natuurlijk mooi zijn als die kleuren weerterug komen op de startopstelling...helaas is het deze keer zonder Ayrton...

      • + 0
      • 11 nov 2010 - 20:01
    • Smaken verschillen, dus dat geldt niet voor iedereen he :p Persoonlijk vond ik de eerste Williamsliveries vele mooier alsook de Marlboro McLarens vond ik prachtexemplaren. Ook de Ferrari met de zwarte vleugels (weet niet meer precies uit welk jaar, ik denk 93 of 94) was prachtig.

      • + 0
      • 11 nov 2010 - 21:20
    • het enige mooie aan Ferrari waren de V12\'s...dat mooie geluid ging overal doorheen...kippevel gewoon...

      • + 0
      • 11 nov 2010 - 22:37
    • Zoals ik zei, smaken verschillen ;)

      • + 0
      • 12 nov 2010 - 04:03
    • Smaken verschillen zeker ja, lol. Ik kan me van Williams echt met geen mogelijkheid een livery voor de geest halen die me aansprak. Welke bedoel je dan? Dat witte met braakgroene Saudi? Of dat blauw/wit/gele Canon verhaal? Of Rothmans? Denk dat ik die laatste nog het mooiste (=minst lelijk) vond ;)

      Ferrari rijdt altijd met zo\'n saaie doffe rode kleur. Dat ziet er zo goedkoop uit. Kan me voorstellen dat dat ooit met gewicht besparen te maken had, maar tegenwoordig kan er toch wel een metallicje overheen?

      • + 0
      • 12 nov 2010 - 10:14
    • Oh vergeet ik nog die Williams Winfield kleuren, maar dat is misschien maar goed ook :)

      • + 0
      • 12 nov 2010 - 10:15
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Al is dat ding pimpelpaars. Het ljkt me interessanter dat ze eens wat gaan presteren.

    • + 0
    • 12 nov 2010 - 07:53

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar