user icon

Improductieve dag toch productief voor Verstappen

  • Gepubliceerd op 02 aug 2017 08:15
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

De eerste dag van de in-season test op de Hungaroring is niet helemaal voor niks geweest voor Red Bull Racing. Dat zegt coureur Max Verstappen, die mede door een motorisch probleem slechts 58 rondjes kon rijden. Ter vergelijking, Mercedes-rijder Valtteri Bottas legde bijna 100 ronden meer af. Maar in plaats van over een improductieve dag te spreken, was het volgens Verstappen juist een productieve dag. Red Bull Racing heeft veel uit kunnen proberen.

Er is waardevolle data verzameld en het gevoel in de auto was goed. Afgezien van de eerste run dan. "We probeerden wat nieuwe onderdelen en dat werkte eerst helaas niet, dus hebben we ze vervangen. Daar zijn de tests immer voor. We hebben best wat nieuwe onderdelen op de auto geprobeerd en dat is volgens mij altijd positief. Het is goed om die updates te begrijpen en te leren kennen voor de komende races. We hadden wat nieuwe aerodynamische onderdelen en alles werkte goed."

"Afgelopen weekend waren we een stuk beter tijdens de race in Hongarije door de update die we hadden. Tijdens deze testdag konden we ook weer leren of we een aantal zaken op konden pakken op het gebied van de balans. Zo kunnen we de updates nog beter laten werken en hebben we een goed beeld van waar we naar toe werken."

Verstappen sluit af met zijn gevoel voor de komende weken: "Ik ben positief. Je probeert altijd iets en we doen ons best. De auto wordt steeds beter, dus hopelijk kunnen we na een goede vakantie weer beginnen en kijken waar we staan in Spa."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Waren ze tot 00:00 bezig dat dit een dag later komt?

    • + 0
    • 2 aug 2017 - 08:21
    • dizzy

      Posts: 1.435

      Ik vermoed dat ze tot nog wel later bezig waren. Rijden is één dingetje, data interpreteren en conclusies trekken is iets anders. Daar zal best tot 's avonds laat over gepraat zijn.

      • + 2
      • 2 aug 2017 - 09:40
  • Abgj

    Posts: 410

    De auto word beter zegt ie... maar had wel de op één na langzaamste tijd van de dag... sauber had die eer....

    Ach ja... hij zal t wel weten...??

    • + 0
    • 2 aug 2017 - 09:22
    • Ik heb Verstappen weinig tot nooit kunnen betrappen op ongefundeerde positiviteit dus ik ga er vanuit dat het klopt.

      • + 4
      • 2 aug 2017 - 09:26
    • Bonsai

      Posts: 1.717

      En tijden zeggen ook echt veel..

      • + 0
      • 2 aug 2017 - 09:35
    • Je hebt GTST.

      • + 0
      • 2 aug 2017 - 11:19
    • Abgj

      Posts: 410

      Tijden zeggen niks... we weten allemaal dat Max een kampioen in wording is... ik zeg toch ook "hij zal t wel weten"

      Ik vond t nodig om t toch ff te zeggen... want t ene staaft het andere niet...?

      • + 0
      • 2 aug 2017 - 16:22
  • Rimmer

    Posts: 8.439

    Het is inmiddels vrij duidelijk dat RBR haar achterstand van dik 1,5 seconde in Maart heeft teruggebracht tot een halve seconde. Dan laat ik de kwali ff los want tegen die extra powersetting is niemand bestand. Maar puur op racepace als de rest even spaarzaam met de motor moet omgaan dan zitten ze er maximaal een halve seconde vanaf. Op banen als Hongarije en Singapore scheelt het nog maar twee tiende. Het is puur Renault zelf die tekort schiet want RBR heeft op dit moment gewoon weer een dijk van een auto staan en zowel Ferrari als Mercedes zijn heel heel heel blij dat ze geen motor geleverd hebben anders waren ze gewoon voorbij gestreefd met hun eigen materiaal!

    • + 1
    • 2 aug 2017 - 11:33
    • Die racepace waar jij het over hebt van een paar tienden is alleen maar leuk op een Mickey Mouse baantje....op de andere banen wordt het verschil overduidelijk en laten Mercedes en Ferrari de teugels een beetje vieren wanneer de achterstand van RB groot genoeg is.
      Laat RB maar lekker doorgaan met jammeren over die Renault motor en straks lekker met Honda in zee gaan. Feit is dat de wanprestatie van RB grotendeels aan hun zelf te wijten is door een zeer slechte auto te bouwen in de winter.

      • + 0
      • 2 aug 2017 - 13:00
    • BMW E30

      Posts: 757

      En ze hebben die slechte auto gebouwd door verkeerde data uit de windtunnel, ja dat is een grove fout. Maar ik denk dat RB het grootste deel van de achterstand heeft teruggebracht. Nu hebben Mercedes en Ferrari niet stil gezeten en dat is de achterstand die ze nu nog hebben.

      Verder hoop ik dat ze nooit met Honda in zee gaan, tot de nieuwe motorformule gewoon met Renault/Tag Heuer doorgaan en dan kijken welke merken er bij de F1 instappen.

      • + 1
      • 2 aug 2017 - 16:28

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit