user icon

Fernando Alonso glundert: "Met een lach op vakantie"

  • Gepubliceerd op 31 jul 2017 14:27
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Fernando Alonso bezorgde McLaren-Honda in Hongarije het beste resultaat van het seizoen 2017 tot nu toe. De Hungaroring legde de zwakke plekken van het pakket van de Britse renstal minder bloot, waardoor Alonso eindelijk zichzelf en zijn team kon belonen voor al het harde werk. En als kers op de taart scoorde ook Stoffel Vandoorne zijn eerste punt van het jaar.

Alonso: "Wat een weekend! Geen fouten, goede trainingen, een sterke kwalificatie en een perfect gereden race. Er zijn drie of vier weekeinden dit seizoen waarin we kunnen meedoen om de punten en die kansen moeten we pakken. Dat hebben we hier in Hongarije gedaan. Dat ik de snelste ronde heb gereden, was een grote verrassing. Een mooi cadeau. We kunnen met een lach op vakantie."

Vandoorne: "Het was een positief weekend voor ons. We kwamen hier in de verwachting dat we competitief zouden zijn en we waren elke sessie in de top tien te vinden. Wanneer zulke mogelijkheden zich aandienen, moet je die met beide handen aangrijpen en dat hebben we gedaan. Ik maakte nog een klein foutje bij mijn pitstop, maar dat mag de pret niet drukken. Mijn snelheid was veelbelovend. Ik was sneller dan de Force India's, maar inhalen op de Hungaroring gaat bijna niet. Ik ben blij met mijn eerste punt van dit seizoen."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Rimmer

    Posts: 8.563

    Alonso reed weer als een klasbak. Die auto was niet sneller dan de STR en dus was inhalen eigenlijk onmogelijk maar dan doet hij het toch en riskeert alles. Werkelijk subliem. Hopelijk heeft Carlos goed gekeken want dit was even een staaltje racen van absolute wereldklasse.
    Fernando bedankt! Respect!!

    • + 4
    • 31 jul 2017 - 14:32
    • Helemaal met je eens. Sterker nog, ik hoop dat ook wat teambazen eens goed hebben gekeken en zich nog eens bedenken over Alonso. Ik zie hem graag in McLaren en ik zie McLaren ook graag weer betere tijden tegemoet gaan, maar ik zou Alonso maar ook weer al te graag vooraan zien meestrijden. Persoonlijk denk ik dat Alonso momenteel meer spektakel kan leveren dan een Vettel of Hamilton, met die ongenuanceerde alles of niets attitude.

      • + 0
      • 31 jul 2017 - 14:40
    • z0mer

      Posts: 2.086

      Die auto was niet sneller dan de STR? Sorry, maar doet jouw televisie het niet?

      • + 2
      • 31 jul 2017 - 14:44
    • @Johnnada - ik verwacht dat hoe verder hijvooraan rijdt, hoe minder 'alles of niets' acties er te zien zijn.

      • + 0
      • 31 jul 2017 - 14:45
    • Precies @Rimmer. Het is niet alleen jammer voor Alonso dat hij het met dit materiaal moet doen, maar ook voor de ware liefhebbers die nu al een paar jaar de echte klasse van Fernando moeten ontberen.

      Alonso in een F1-topauto vertegenwoordigt nog jaren een toegevoegde waarde.

      • + 1
      • 31 jul 2017 - 14:52
    • @jeroennn04: Ik snap je punt, maar ben het niet helemaal met je eens. Alonso zou niet zoals Kimi gisteren achter Vettel aan zijn blijven tuffen, die had hem gewoon gepakt. Daarnaast zijn er momenteel 4 auto's (dus niet coureurs) die kunnen meedoen om het kampioenschap, dus er is genoeg om te knokken.

      • + 0
      • 31 jul 2017 - 15:17
  • Edgar

    Posts: 1.516

    Voor mij ''driver of the day'', misschien zelfs het weekend!

    Ik gun het de McLaren boy's van harte en de 'diehard' McLaren supporters hier.

    • + 2
    • 31 jul 2017 - 14:34
    • Heb ook op hem gestemd voor Driver of the day. Ik snap nog steeds niet dat dat Raikkonen is geworden.....

      • + 0
      • 31 jul 2017 - 14:37
    • Ik ben zelf niet eens specifiek McLaren-supporter, maar ik gun het ze net zo goed en zie ze graag terug aan de top komen. Voor mij horen ze net als Ferrari bij de klassiekers die vooraan horen te rijden, hopelijk komt dat snel weer.

      • + 0
      • 31 jul 2017 - 14:38
  • Mafkees

    Posts: 240

    Dit resultaat bewijst maar weer de klasse van Alonso. Het bewijst ook hoe goed het chassis is van MCL. Stel je voor dat het gerucht dat volgend jaar misschien met motoren van Renault gereden gaat worden, doorgaat.

    • + 0
    • 31 jul 2017 - 14:43
    • Edgar

      Posts: 1.516

      Als Renault door zou gaan hebben er leuk wat motortjes achterin in de Mac gelegen door de jaren heen: Ford, Honda, Peugeot, Mercedes.....

      • + 0
      • 31 jul 2017 - 14:49
  • Wens Fernando en zijn kornuiten en schavuiten een fijne vakantie!

    • + 0
    • 31 jul 2017 - 14:46
  • REDNECK

    Posts: 373

    Top gereden van Alonso,maar als je de rondetijden zag in verhouding tot RBR,Ferrari en Mercedes kunnen ze daar toch nog absoluut niet tevreden mee zijn.
    Er is daar nog een hoop werk te verzetten willen ze Alonso aan boord houden.

    • + 0
    • 31 jul 2017 - 15:43
    • dat komt dus omdat de motor echt nog niet goed genoeg is. ook al is de motor minder belangrijk op de hungaroring, toch scheelt een aantal kilometers per uur op een recht stuk toch nog wat. maar als je kijkt naar hun positie afgelopen weekend en de tijden tov de rest is het chassis echt niet slecht. denk dat die in de buurt van RBR komt. wat er alles mee te maken heeft dat prodomou terug is bij mclaren.

      • + 1
      • 31 jul 2017 - 16:03
  • Hopelijk zet McLaren de weg naar boven weer in en Alonso er nog een paar jaartjes aan vastplakt.
    Het zou een aderlating voor de F1 zijn als hij naar Amerika verkast. Zie liever deze topper dan bv een Ericsson of een Palmer.

    • + 0
    • 31 jul 2017 - 16:16
  • badrF1

    Posts: 45

    Alonso, wat een klasbak. Deed wonderen met de ferrari die niet eens podiumwaardig was toen. Wat een fenomeen deze man. Hoort nog zeker bij de top van de F1!

    • + 0
    • 1 aug 2017 - 00:17

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 158
  • Podiums 0
  • Grand Prix 88
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar