user icon

Sauber bevestigt gewapende overal op teamleden

  • Gepubliceerd op 07 nov 2010 15:50
  • comments 18
  • Door: Robin Smeets
Een woordvoerder van het Sauber-team heeft vandaag bevestigd dat gisteravond enkele teamleden slachtoffer zijn geworden van een gewapende overal. De leden van Sauber waren op de terugweg naar hun hotel in Sao Paulo.

Volgens Duitse media ging het om drie engineers van Sauber. De woordvoerder van het team vertelde: "Ze stopten voor een verkeerslicht toen er vijf mannen op hun afkwamen. Eén van hen had een pistool in zijn hand. Ze hebben tassen, persoonlijke spullen, mobiele telefoons en cash geld meegenomen."

Gisteravond was ook Jenson Button bijna slachtoffer van een gewapende overal, al kon hij door goed optreden van zijn chauffeur ontsnappen. Lucas di Grassi is eerder deze week al bestolen van zijn horloge, zo verklaarde hij tegenover de BCC.

Geruchten gaan nu in de paddock dat de Grand Prix van Brazilië onder druk staan vanwege het grote veiligheidsrisico.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • jo:S lekker is dit zeg:S

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 15:57
  • Dit is voor mij de reden om ook niet WK in 2014 bij te gaan wonen. Het is een feit dat in landen zoals colombia en brazillie het levensgevaarlijk. Dus de F1 teams moeten ze gewoon beter voorbereiden en zorgen dat ze alleen in de middag uit hun hotels gaan en voor het donker wordt weer terug zijn.

    Ze nemen gewoon het risico zelf door in de avond uit het hotel te gaan. Elke reisbureau geef dat advies dus waarom de F1 leden denken dat het niet voor hun geld is voor mij een raadsel.

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 15:58
  • pffff wat een land en goed geregeld....

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 16:02
  • rchorus

    Posts: 880

    Maar zolang de rechten van de supporters er maar geborgen zijn .. als die Braziliaanse aanklager HIER nu eens iets tegen begint te doen.

    Je moet er toch ook niet aan denken dat ze Button, Di Grassi of wie dan ook gepopt hadden. Zeer slechte zaak. Ondanks dat ik dol ben op de Braziliaanse GP en Interlagos, kan ik het heel goed begrijpen als ze hier sancties aan verbinden.

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 16:03
    • gewat?

      • + 0
      • 7 nov 2010 - 16:28
    • What the hell? ... We zitten hiet niet in de Bronx! :P Gepopt, ROTFL

      • + 0
      • 7 nov 2010 - 16:55
  • TJ

    Posts: 619

    Vind je het gek dat deze GP onder druk staat? Ik zou daar ook niet graag rijden als de kans zo groot is om overvallen te worden. Ze mogen van geluk spreken dat ze alleen spullen zijn kwijtgeraakt. De volgende keer zijn ze misschien niet zo fortuinlijk? Een beetje actie in de F1 is natuurlijk altijd goed, maar dan wel op de baan, en niet zulke actie.

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 16:06
  • Marcd

    Posts: 397

    lekker voor de toeschouwers ook, met gevaar voor eigen leven een GP bezoeken.
    Wegwezen daar, laat ze maar lekker carneval vieren.

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 16:06
  • weg met de braziliaanse GP, veiligheid voor alles, OP en NAAST het circuit, dit is gewoon absurd

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 16:11
  • rare forum dit sommige comments worden er gewoon niet opgeplaatst??

    Censuur op het internet, ik geniet ervan... *NOT*

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 16:19
    • Je moet eerst 100 (beschaafde) reacties hebben geplaatst voordat je reacties meteen zichtbaar worden.

      • + 0
      • 7 nov 2010 - 18:58
  • dit kan en mag nooit meer gebeuren, ik vind dat die aanklager hier iets tegen moet doen, anders was dit de laatste race op interlagos hoe jammer ik het ook zou vinden, maar dit is tegevaarlijk

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 18:47
  • Roelw

    Posts: 4

    Nooit meer racen daar ,Klaar.Het is een van de sterkst groeiende economien van de wereld .Als men bezoekers geen veiligheid kan bieden heeft de F1 daar niets te zoeken!

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 18:56
    • Nooit meer racen op Interlagos? Ga je mond spoelen!

      • + 0
      • 7 nov 2010 - 21:58
  • Als monteur of coureur zou ik lekker in de motorhome blijven en slapen

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 20:14
    • Fusy

      Posts: 2.181

      haha...

      • + 0
      • 7 nov 2010 - 23:28
  • Kevin

    Posts: 4.932

    Dit is wat je krijgt als de verschillen tussen arm en rijk zo groot zijn.. Veel mensen daar leven in krottenwijken en als een stel rijke lui daar een grand prix komen organiseren kun je dit verwachten. Daar is de Braziliaanse politiek schuldig aan.

    • + 0
    • 8 nov 2010 - 00:02
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Ach, het is allemaal vrij relatief. Ik kan me in de jaren \'70 nog herinneren dat ze in Italië de rallywagens gewoon uit de ondegrondse bewaakte garage van het rijdershotel stalen dus...

    • + 0
    • 8 nov 2010 - 07:36

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos