Sebastian Vettel tevreden ondanks seconde achterstand

  • Gepubliceerd op 06 nov 2010 19:15
  • 14
  • Door: Dennis Roke
Sebastian Vettel kan niet anders dan tevreden zijn na de kwalificatie in Brazilië. De Duitser is de snelste van de titelkandidaten, maar kon niet op tegen de superieure Hülkenberg op een opdrogende baan. Hij is echter wel sneller dan zijn teamgenoot Mark Webber.

Vettel: "Q3 was erg riskant, het was erg gemakkelijk een fout te maken. Ons doel was om de pole te pakken, maar Nico was beter dan ons allemaal vandaag. Ik ben blij met de tweede plek."

Hij vervolgt: "Het was geen geluk dat Nico de pole heeft gepakt. We zagen gisteren al dat de Williams in de basis een goede auto is en een seconde voorsprong kun je moeilijk geluk noemen. Ik zal hem bevechten als een volwaardig concurrent, want hij staat terecht voor ons. We zullen zien wat er morgen gebeurd."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • tja morgen webber er langs laten of samen eraf...?

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 19:25
    • Kenney

      Posts: 2.250

      én het gaat maar door, én het gaat maar door... Nog altijd over datzelfde van Turkije en Spa... Misschien zou je je beter richten op de laatste twee races ipv Vettel altijd te veroordelen op die twee races in het midden van het seizoen!

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 19:29
    • F1McLaren

      Posts: 631

      Goede vraag, ik denk dat hij liever voor de 2e optie gaat. Dan dat hij Webber erlangs laat.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 19:29
    • Als jullie wat anders deden dan constant denken over mogelijke scenario\'s dan had je misschien ook gehoord of gelezen dat Vettel heeft aangegeven te weten wat het team \'verwacht\' als het nodig is. Hij zal Webber er dus langs laten als het team daarmee de titel kan pakken.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 20:13
    • F1McLaren

      Posts: 631

      Dat zegt die om het team te vreden te houden, maar of hij het werkelijk doet. Ik denk niet dat hij het over zijn hart kan krijgen.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 20:21
    • Kenney

      Posts: 2.250

      Die vlieger gaat sowieso niet op voor Brazilië, aangezien Webber de titel nog niet kan pakken. En vooral als Alonso zou uitvallen zou ik als Vettel gewoon mijn positie verdedigen.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 20:32
    • renato

      Posts: 174

      @ runningupthathill,
      tot zover dan de geloofwaardigheid van Horner...;)

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 20:32
    • Die vlieger gaat dus wel op, want als Vettel achter Alonso finisht is zijn wk voorbij, dat geldt niet voor Webber. Dat is één en twee, waarom zou Vettel hem er dan niet langs laten? Denk je nu echt dat hij de wereldtitel voor zijn team zou gaan bewust verbrodden?

      Zelfs Schumacher heeft Irvine ooit geholpen.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 21:14
    • @Renaat

      Degene die Horner nog gelooft op zijn woord, die heeft echt geen berichtgeving gevolgd ;)

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 21:15
    • renato

      Posts: 174

      Denk je dat Vettel volgende week voor Webber aan de kant gaat?
      eerlijk...

      • + 0
      • 8 nov 2010 - 16:48
  • \"dat Vettel heeft aangegeven te weten wat het team \'verwacht\' als het nodig is\" Nou,... dan zien we Vettel even niet voor de komende 6 jaar ;)

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 21:53
    • Geldt alleen voor Brazilianen. Tevens deed Massa het ook al in 2007. Dat is zo een belachelijk verhaal om een beetje druk op Ferrari te zetten.

      • + 0
      • 7 nov 2010 - 00:04
  • felix50

    Posts: 5.792

    Er hoeft dus niet gevraagd te worden aan vettel of hij webber er langs wil laten nee dat hebben ze al voor de race besproken.Als je dan deze week die zwitser leest de eigenaar van RB die zei wij doen niet aan teamorders want dan verlies ik liever het kampioenschap als daar aan meewerken.Dat blijkt dus ook gelul te zijn.

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 08:59

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.480
  • Podiums 56
  • Grand Prix 161
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (38)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar