user icon

Sebastian Vettel tevreden ondanks seconde achterstand

  • Gepubliceerd op 06 nov 2010 19:15
  • comments 14
  • Door: Dennis Roke
Sebastian Vettel kan niet anders dan tevreden zijn na de kwalificatie in Brazilië. De Duitser is de snelste van de titelkandidaten, maar kon niet op tegen de superieure Hülkenberg op een opdrogende baan. Hij is echter wel sneller dan zijn teamgenoot Mark Webber.

Vettel: "Q3 was erg riskant, het was erg gemakkelijk een fout te maken. Ons doel was om de pole te pakken, maar Nico was beter dan ons allemaal vandaag. Ik ben blij met de tweede plek."

Hij vervolgt: "Het was geen geluk dat Nico de pole heeft gepakt. We zagen gisteren al dat de Williams in de basis een goede auto is en een seconde voorsprong kun je moeilijk geluk noemen. Ik zal hem bevechten als een volwaardig concurrent, want hij staat terecht voor ons. We zullen zien wat er morgen gebeurd."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • tja morgen webber er langs laten of samen eraf...?

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 19:25
    • Kenney

      Posts: 2.214

      én het gaat maar door, én het gaat maar door... Nog altijd over datzelfde van Turkije en Spa... Misschien zou je je beter richten op de laatste twee races ipv Vettel altijd te veroordelen op die twee races in het midden van het seizoen!

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 19:29
    • F1McLaren

      Posts: 631

      Goede vraag, ik denk dat hij liever voor de 2e optie gaat. Dan dat hij Webber erlangs laat.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 19:29
    • Als jullie wat anders deden dan constant denken over mogelijke scenario\'s dan had je misschien ook gehoord of gelezen dat Vettel heeft aangegeven te weten wat het team \'verwacht\' als het nodig is. Hij zal Webber er dus langs laten als het team daarmee de titel kan pakken.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 20:13
    • F1McLaren

      Posts: 631

      Dat zegt die om het team te vreden te houden, maar of hij het werkelijk doet. Ik denk niet dat hij het over zijn hart kan krijgen.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 20:21
    • Kenney

      Posts: 2.214

      Die vlieger gaat sowieso niet op voor Brazilië, aangezien Webber de titel nog niet kan pakken. En vooral als Alonso zou uitvallen zou ik als Vettel gewoon mijn positie verdedigen.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 20:32
    • renato

      Posts: 174

      @ runningupthathill,
      tot zover dan de geloofwaardigheid van Horner...;)

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 20:32
    • Die vlieger gaat dus wel op, want als Vettel achter Alonso finisht is zijn wk voorbij, dat geldt niet voor Webber. Dat is één en twee, waarom zou Vettel hem er dan niet langs laten? Denk je nu echt dat hij de wereldtitel voor zijn team zou gaan bewust verbrodden?

      Zelfs Schumacher heeft Irvine ooit geholpen.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 21:14
    • @Renaat

      Degene die Horner nog gelooft op zijn woord, die heeft echt geen berichtgeving gevolgd ;)

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 21:15
    • renato

      Posts: 174

      Denk je dat Vettel volgende week voor Webber aan de kant gaat?
      eerlijk...

      • + 0
      • 8 nov 2010 - 16:48
  • \"dat Vettel heeft aangegeven te weten wat het team \'verwacht\' als het nodig is\" Nou,... dan zien we Vettel even niet voor de komende 6 jaar ;)

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 21:53
    • Geldt alleen voor Brazilianen. Tevens deed Massa het ook al in 2007. Dat is zo een belachelijk verhaal om een beetje druk op Ferrari te zetten.

      • + 0
      • 7 nov 2010 - 00:04
  • felix50

    Posts: 5.792

    Er hoeft dus niet gevraagd te worden aan vettel of hij webber er langs wil laten nee dat hebben ze al voor de race besproken.Als je dan deze week die zwitser leest de eigenaar van RB die zei wij doen niet aan teamorders want dan verlies ik liever het kampioenschap als daar aan meewerken.Dat blijkt dus ook gelul te zijn.

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 08:59

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.430
  • Podiums 56
  • Grand Prix 129
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar