user icon
user icon

Nico Hülkenberg hoopt op zekere toekomst na pole position

  • Gepubliceerd op 06 nov 2010 19:06
  • comments 11
  • Door: Robin Smeets
Nico Hülkenberg verrastte vandaag vriend en vijand door sensationeel naar de pole position te rijden in de kwalificatie voor de Grand Prix van Brazilië. De Duitser staat bij Williams echer onder druk, want paydriver Pastor Maldonado staat klaar om zijn zitje over te nemen. Hülkenberg hoopt echter dat dit resultaat zijn toekomst veilig kan stellen bij het team van Frank Williams.

"De situatie bij Williams is nog altijd erg open, er is nog niks bevestigd", vertelde Hülkenberg. "Ik probeer gewoon steeds weer mijn best te doen en vandaag betaalde zich dat uit. Zolang ik dat blijf doen en geen fouten ga maken heb ik er alles aan gedaan. Daarna is het aan het team om een beslissing te maken, maar vooralsnog ben ik erg positief."

Over zijn behaalde pole position vertelde Hülkenberg: "Het is ongelooflijk. Ik kan het nog steeds niet geloven. De keuze om naar slicks over te stappen was een goede en nadat mijn engineer me vertelde dat ik één snelle ronde over had, pushte ik erg hard en probeerde niet op de natte gedeeltes te komen. Het is echt een geweldig moment voor ons."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Kenney

    Posts: 2.185

    Ik denk dat hij veilig zit en als hij toch wordt buitengezet heeft hij nog kansen bij bv. Renault, want hij is overduidelijk de betere rookie over Petrov.

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 19:09
  • ives

    Posts: 1.216

    Als hij moet plaatsmaken voor Maldonado, gaat Frank Williams tegen alle principes in waar hij de afgelopen 30 jaar mee in de motorsport heeft gezeten. Natuurlijk, die Pastor zal ook wel aardig kunnen sturen, maar je hebt al een toptalent in huis.

    Tenzij het Rubinho is, die plaats moet maken natuurlijk! Al zou dat ook wel sneu zijn. Maar die heeft toch tenminste zijn carriere al gehad (19 jaar ondertussen al?)

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 19:37
    • Dat denk ik inderdaad ook, Barichello is weliswaar erg ervaren maar als je de centen niet hebt een goede auto te ontwikkelen heb je er ook niet echt veel aan. Het zou me niks verbazen als ze de snelheid van Hero Hülkenberg houden en de centen van die Venezolaan.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 20:34
  • Robbert89

    Posts: 305

    Barri eruit en Maldonado erin. Als je Hulkenberg eruit haalt is dat dom, geef deze jongen nog een beetje tijd.

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 20:08
  • Skoezie

    Posts: 146

    Als ik Massa was zou ik me nu echt zorgen gaan maken. Willi Weber zit al in italie aan de onderhandelingstafel :P

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 21:18
  • gabini

    Posts: 783

    Ferrari Hulk!!

    Magnifico!!!!!!!!

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 21:42
  • sanderndk

    Posts: 586

    Deze jongen komt er sowieso!

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 23:59
  • Het slimste zou natuurlijk zijn om Barrichello en Hulkenberg te houden. Maarja, als je het geld echt nodig hebt.. Zware keuze dan.

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 00:05
  • F1 Italia

    Posts: 24

    De pech voor de hulk is wel dat zowel philips en RBS weg gaan als sponsers. Dus geld kunnen ze daar echt wel gebruiken. Of toverd Frank weer een motoren deal uit de hoge hoed van een fabrikant.

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 11:37
  • Mirani

    Posts: 2.912

    Wie weet rijdt Hulkenberg vandaag 15 miljoen bij elkaar. Al is marketing technisch deze pole meer waard. Ik hoop echt voor Williams dat ze beide coureurs kunnen behouden voor volgend jaar. Barrichello is belangrijk met al zijn ervaring en Hulkenberg heeft de toekomst.

    Nu nog een groot bedrijf die wat geld overheeft om te sponseren.

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 13:21
  • Bart

    Posts: 147

    Hülkenberg uit die auto gooien zou dom zijn. Een jongen die in zijn eerste jaar in f1 pole-position rijdt in een auto die zeker niet de beste is en al 5 jaar geen pole heeft gereden, ontsla je niet. Dat zou belachelijk zijn en, voor zover ik weet (ik moet toegeven, ik ben te jong om de glorietijd van Williams meegemaakt te hebben) ook geheel tegen de principes van Frank Williams in.

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 21:45

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 27
  • Podiums 0
  • Grand Prix 19
  • Land Venezuela
  • Geb. datum 9 maa 1985 (35)
  • Geb. plaats Maracay, Aragua, Venezuela
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar