user icon

Sergio Perez houdt alle opties open voor volgend jaar

  • Gepubliceerd op 14 jul 2017 16:03
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Force India-coureur Sergio Perez kan nog geen uitspraken doen over voor welk team hij in 2018 rijdt. De Mexicaan is bezig aan zijn vierde seizoen in dienst van zijn huidige werkgever. Vorig jaar sloeg hij nog een aanbieding van Renault af. Perez zou graag nog eens de stap naar een topteam maken.

"Het is te vroeg om te zeggen wat ik ga doen", begint hij in gesprek met Marca. "Op dit moment is het zo dat ik nergens een contract voor volgend seizoen heb. We weten dat je in de hedendaagse Formule 1 alleen voor Mercedes of Ferrari kunt winnen. Ferrari is misschien het beste team, maar we moeten nog maar zien welke mogelijkheden we hebben."

"In augustus of september moet we wel een helder beeld hebben van welke kant het op gaat. Er zijn veel opties dit jaar, waarschijnlijk meer dan in voorgaande seizoenen. De rijdersmarkt is interessant omdat er veel mogelijkheden zijn."

Perez is tevreden over wat hij dit jaar laat zien, deelde hij aan Sky Sports F1 mede. "Ik heb mijn niveau opgekrikt. Ik verkeer in blakende vorm in de kwalificaties en met de racesnelheid. Ik word alsmaar sterker. Dit is mijn beste seizoen tot nu toe. Het is een goed jaar tot nu toe. In de tests leken we nog een van de langzaamste teams, maar het team heeft puik werk geleverd."

"Het is een fantastisch seizoen, maar we hadden veel meer punten kunnen hebben. Zeker als je kijkt naar het incident in Bakoe, waar we op het podium hadden kunnen eindigen. En in Monaco liepen we een zevende plaats mis. Max Verstappen heeft betrouwbaarheidsproblemen gehad, maar ik heb ook wat slechte resultaten gehad. Zesde in het kampioenschap, dat hadden we nooit voor mogelijk gehouden."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • "%%naam_coureur%% houdt alle opties open voor volgend jaar.."
    Any other name had hier kunnen staan. Oké behalve Massa, die mag en kan en wil alleen maar voor Williams rijden ;)

    • + 0
    • 14 jul 2017 - 16:07
    • AUDI_F1

      Posts: 1.736

      Je vergeet ook de keuze "%%maand voor bericht%%" Dacht eerst dat het een bericht uit 2016 was.

      • + 0
      • 14 jul 2017 - 16:15
    • Lijkt Gros wel met die open sollicitaties naar Ferrari

      • + 0
      • 15 jul 2017 - 00:09
  • Helaas houden alleen niet alle teams de deur voor 'm open ;)

    • + 0
    • 14 jul 2017 - 16:09
  • Adjo83

    Posts: 904

    En met Sergio bedoeld hij eigelijk zijn sponsors!!!

    • + 0
    • 14 jul 2017 - 16:09
  • Hij is er 1 X afgereden door zijn eigen teammaat, zit eigenlijk een beetje goed te praten dat ie zo wie zo wel 6e had gestaan in het kampioen schap ,droom maar lekker verder Sergio!!!

    • + 0
    • 14 jul 2017 - 16:10
  • Dat van Bakoe blijft hem toch maar dwarszitten.

    • + 0
    • 14 jul 2017 - 16:12
  • Welke opties heeft Perez? Ferrari lijkt niet voor de hand liggend, Mercedes gaat door met Hamilton en Vettel, Red Bull met Ricciardo en Max... Dan houd je misschien McLaren over als optie. Maar ook dat lijkt niet erg waarschijnlijk... ben bang dat Perez alleen bij Force India terecht kan...

    • + 1
    • 14 jul 2017 - 16:19
    • Totalia

      Posts: 902

      Iets klopt er niet aan jou opsomming wie gaat er dan voor Ferrari rijden als volgens jou Vettel weg is en Kimi ook niet volstaat???

      • + 0
      • 14 jul 2017 - 16:56
    • F0.99

      Posts: 70

      Palmer en Ericsson bij Ferrari uiteraard!

      • + 0
      • 14 jul 2017 - 21:43
  • ZlatanF1

    Posts: 457

    TrumpRacingGroup

    • + 0
    • 14 jul 2017 - 16:43
  • In denk als een topteam mag kiezen tussen Perez en Ocon dat ze voor de tweede kiezen. Zit veel lager in zijn leercurve en doet nu vrij weinig onder voor Perez. Daarnaast is hij jonger en rookie. Ik denk dat Ocon aan het eind van het seizoen de snellere is.

    • + 0
    • 15 jul 2017 - 00:12
  • Zoveel keus heeft Perez niet, zeker niet als hij een stap wil maken.
    Ferrari heeft héél misschien een plekje voor hem als Kimi al stopt. Maar dan moet Sergio dit seizoen Ocon achter zich houden en zich ‘volwassen’ gedragen op de baan.

    Red Bull en Mercedes hebben geen stoeltje voor de Mexicaan.

    Renault zou in de toekomst een stapje hogerop kunnen worden, maar het is maar de vraag of dat in 2018 al opgaat.

    Alle andere teams zijn een stapje terug dus mijn vermoeden is dat Force One in 2018 dezelfde line-up heeft met de Small One en de Tall One.

    • + 0
    • 15 jul 2017 - 06:23

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, Mexico (land)
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit