user icon

Magnussen rijdt makkelijker om remproblemen heen

  • Gepubliceerd op 06 jul 2017 11:27
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra

Haas F1 Team-coureur Kevin Magnussen kampt met dezelfde remproblemen als Romain Grosjean. De Deen heeft echter een andere rijstijl, waardoor hij ogenschijnlijk minder last van de problemen heeft dan zijn teamgenoot. Dat zegt Haas F1-teambaas Günther Steiner in de aanloop naar de Oostenrijkse Grand Prix.

Tijdens een raceweekend kun je Grosjean veelvuldig horen klagen over zijn remmen. Magnussen doet veel minder vaak zijn beklag over de boordradio. Steiner legt uit: "Het is niet zo dat Kevin geen problemen met de remmen heeft. Met zijn rijstijl rijdt hij makkelijker om de problemen heen, of de problemen zijn minder evident voor hem."

"Hij was in de tweede vrije training in Bakoe ook totaal niet te spreken over de remmen. Kevin moest net als Romain lift-and­-coast toepassen in de race omdat we wat problemen hadden. Voor de rijstijl van Grosjean moeten de remmen echt perfect, of zo perfect mogelijk, zijn. Op dit moment is dat niet het geval."

"De auto's zijn over het algemeen vrijwel hetzelfde, ook qua afstelling voor de wielophanging en de aerodynamica. Het is hun rijstijl die verschilt, ze hebben allebei een andere manier om bochten in te duiken en aan te vallen. De wagens liggen niet ver uit elkaar. Ze werken ieder met een eigen race-engineer, maar hun set-up is vaak vergelijkbaar."

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Het is bijna indrukwekkender dat ze al zo lang een rem problem in stand hebben weten te houden dan dat ze hem hebben weten op te lossen.

    • + 3
    • 6 jul 2017 - 11:31
  • 0xygen

    Posts: 1.160

    Of is dit gewoon damage control. Beetje zeggen dat de andere rijder het ook heeft, zodat Grossie niet in verlegenheid wordt gebracht.

    • + 0
    • 6 jul 2017 - 11:37
  • Potver, ook al? Sinds Carlos om alle problemen heen rijdt is het hek van de dam!..? Follow the leader?Leader?leader... ?follow the leadah..?

    • + 0
    • 6 jul 2017 - 11:45
  • Magnussen is gewoon een stoere viking die niet gauw klaagt. Grosjean daarentegen is een Frans-Zwisters zeikerdje dat altijd wat te zeuren heeft. En dan denkt hij nog dat hij straks naar Ferrari mag. Gaat niet gebeuren, zijn F1-carrière gaat gewoon als een nachtkaars uit.

    • + 3
    • 6 jul 2017 - 11:56
    • ringo

      Posts: 3.345

      Mag grosjean wel eerlijk gezegd :)

      • + 0
      • 8 jul 2017 - 00:22
  • mponsie

    Posts: 21

    Peter Windsor heeft een analyse gemaakt van de remstijlen van de coureurs. Hieruit bleek dat zowel Lewis Hamilton en Max Verstappen heel goed de remmen kunnen aanvoelen en dat vooral Grosjean nogal abrupt (lees lomp) met zijn remmen omgaat. En dat dat ook een van de problemen is die Haas niet zo 1,2,3 weet op te lossen.

    • + 2
    • 6 jul 2017 - 12:13
    • kortvdl

      Posts: 1.050

      Heb je een linkje? niet dat ik je niet geloof.. Maar vind dat soort info altijd leuk om te lezen/zien.

      • + 0
      • 6 jul 2017 - 12:24
    • Welkom @Mponsie!

      Goeie info. Heb het ook ergens gelezen maar weet niet waar.

      • + 0
      • 6 jul 2017 - 12:29
    • Kijk er niet van op. Als je beelden van Grosjean ziet dan is ie meestal wel minimaal één wiel aan het blokkeren. Alsof ie niet genoeg CPU power in z'n bovenkamer heeft om enigszins vloeiend op het ho pedaal te gaan staan. Is geen aan-uit schakelaar tenslotte.
      Kortom; F1 gaat te hard voor Romain, hij hobbelt al jaren achter de feiten aan met ondermaatse prestaties. Begrijp er geen zak van dat zijn naam nog genoemd wordt voor een topteam als Ferrari. (tenzij hij die geruchten zelf in de lucht houdt..)

      • + 1
      • 6 jul 2017 - 12:31
    • jcompagner

      Posts: 64

      www youtube com watch?v=C51Z6dM-Y48

      • + 0
      • 6 jul 2017 - 12:38
    • Heb het onderaan gelezen @Kurosawa: was zonde van mijn tijd. ;)

      • + 0
      • 7 jul 2017 - 07:45
  • Vettel heeft een manier gevonden waardoor hij zijn remmen nauwelijks hoeft te gebruiken.
    ;)

    • + 1
    • 6 jul 2017 - 12:31
    • Bennie

      Posts: 429

      Hahaha..... hoe dan??

      • + 0
      • 6 jul 2017 - 14:37
  • Baksteen

    Posts: 704

    Het allergrootste talent van Grosjean is zijn oneindige vermogen tot zelfoverschatting.

    • + 3
    • 6 jul 2017 - 12:33
  • Kakatoe

    Posts: 1.246

    Heel politieke manier om te zeggen dat Grosjean een lompe racer is.

    • + 2
    • 6 jul 2017 - 13:29
  • Kellykel

    Posts: 133

    Als coureur zijnde vind ik dat je je ook aan je auto moet kunnen aanpassen als het echt even niet anders kan.

    • + 0
    • 6 jul 2017 - 13:49
  • Het zou mij niet verbazen als Grosjean er komende winter achter komt dat hij in 2018 geen stoeltje heeft. Ik vermoed dat Haas Kvyat haalt mits die een hoop sponsorgeld meeneemt of anders wellicht zelfs Sainz (die dan ook zal hopen dat hij via Haas naar Ferrari kan).
    Maar Grosjean zie ik in 2018 nergens meer instappen. Ik zou niet weten waar.

    • + 0
    • 6 jul 2017 - 14:15
    • Misschien China F1 Lacing...als ze 2018 al gaan halen.

      • + 0
      • 6 jul 2017 - 15:48
    • Ik vind Grosjean een overschatte coureur wat betreft geruchten mbt overstap naar topteam. Zakt mbt Magnussen wel beetje door het ijs als een zeur. Maar Kvyat beter???? En een debutant willen ze zelf nog niet heeft Steiner vaker gezegd. Nee ik geloof dat Haas voor hun ambities een prima line-up heeft en dat volgend jaar zo houdt.

      • + 0
      • 6 jul 2017 - 16:36
    • Kurosawa

      Posts: 112

      Grosjean is één vd meest onderschatte en beste rijders in de F1
      Mijn verwachting is dat Grosjean volgend jaar bij Williams of McLaren zit, ik vermoed McLaren gezien Éric Boullier daar teambaas is
      Liefst zou ik Grosjean bij Ferrari zijn, hij zou daar iedereen verbazen, hij is echt veruit de meest onderschatte rijder en hij is ook beter als Magnussen

      • + 0
      • 7 jul 2017 - 00:41
    • Grosjean heeft zijn momentum gehad maar is nu een dertien in een dozijn coureur.
      En driekwart van het veld is beter dan Magnussen.

      • + 0
      • 7 jul 2017 - 07:42
  • Kurosawa

    Posts: 112

    Het is echt een schande dat Haas die problemen met die remmen waar ze nu al 1,5 jaar mee kampen nog niet opgelost hebben, ze hadden al lang een andere leverancier moeten nemen
    Elke rijder heeft nu éénmaal een andere rijstijl, Romain is een 'late braker' en heeft een rijstijl vergelijkbaar met Nigel Mansell: kort en krachtig laat remmen en dan de wagen plots de bocht ingooien met meer snelheid. Mansell kende veel succes met die stijl.
    De meeste rijders remmen eerder gelijdelijk aan terwijl ze al de bocht insturen om ook gelijdelijk aan in de bocht weer op het gas te gaan
    Voor een piloot is het heel vervelend als je geen vertrouwen hebt in de remmen, dat begint op den duur in je hoofd te spelen, het team moet dit gewoon asap oplossen, ik vind het een schande

    • + 0
    • 7 jul 2017 - 00:44

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Denemarken
  • Geb. datum 5 okt 1992 (28)
  • Geb. plaats Roskilde, Denemarken
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel