user icon
user icon

Nick Heidfeld: "Ben in het nadeel door oude motoren"

  • Gepubliceerd op 01 nov 2010 16:54
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Sauber-coureur Nick Heidfeld moet op topsnelheid zijn meerdere erkennen in een groot deel van het veld. De Duitser wijst de motorensituatie aan als oorzaak. Omdat voorganger Pedro de la Rosa snel door zijn krachtbronnen ging is Heidfeld nu gedwongen om met oude V8's te rijden.

Een motorwissel zou namelijk een grid penalty van tien plekken betekenen. Heidfeld: “Mijn overgebleven beschikbare motoren dienen veel extra kilometers af te leggen. Dit zorgt jammer genoeg door ouderdom tot verlies aan kracht, waardoor ik in het nadeel ben op gebied van acceleratie en topsnelheid.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • amirk

    Posts: 223

    dat is wel jammer voor hem, ik hoop dat die stoeltje kan vinden volgend jaar!

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 17:00
  • Dat probleem heeft Alonso dan dus ook.

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 17:24
    • VDS21

      Posts: 1.265

      Volgens mij heeft van de titelkanidaten alleen Webber dat probleem niet de rest wel.

      • + 0
      • 1 nov 2010 - 17:28
    • Alonso\'s motoren hebben heel wat meer kilometers gelopen dan die van de anderen.

      • + 0
      • 1 nov 2010 - 17:42
    • Welnee joh, die motoren zijn net lekker ingereden. Die dingen kunnen echt wel 3,4 races mee, komt nog bij dat de la Rosa niet het uiterste van zijn motoren heeft gevergd. Niet zeuren Nick!

      • + 0
      • 1 nov 2010 - 19:44
    • felix50

      Posts: 5.792

      Wat zeg je nu weer vorige zei je dat alonso met een motor ging rijden die niet de hele race had gereden.Ik heb altijd respect gehad voor je kennis maar de laatste tijd ga je je zelf steeds meer en meer tegen spreken

      • + 0
      • 2 nov 2010 - 07:55
    • De discussie was of een motor na 1 race Spa afgeschreven was. Dan heeft die motor van Alonso dus maar een halve race gedaan.

      De anderen hadden toen nog een hele nieuwe motor extra. Is een halve race (plus kwalificatie) meer, minder of gelijk aan 0km?

      Sowieso is het probleem meer dat mensen die staatjes met \"nieuwe motoren gebruikt\" gewoon verkeerd lezen. Dat ze allemaal voor Spa en Monza een nieuwe motor pakken wil niet zeggen dat ze daarna de motor weggooien. Die gaat ook gewoon 2 a 3 races mee.

      Laat onverlet dat Alonso al aan het begin van het seizoen 2 motoren verloor (voor de races). Dan moet hij dus 17 races doen met 6 motoren. In plaats van 19 met 8.

      Hij loopt daardoor al het hele seizoen iets van 2 races voorloopt op de rest. Daar heeft hij misschien iets van af kunnen snoepen, maar daarmee hebben zijn motoren nog steeds meer kilometers gedaan dan die van de rest. Met uitzondering van Massa en Heidfeld wellicht dan.

      • + 0
      • 2 nov 2010 - 10:06
  • okkie

    Posts: 302

    Kom op Heidfeld, trappen man en blij zijn dat je rijdt! Geef ze van katoen of rijdt de nummer 1 er af als hij je dubbelt. What the fuck, volgend jaar rijdt je met nieuwe motoren F-duck er af en zo, lekker ouderwets racen. Kom op kerel, je hebt het in je.

    • + 0
    • 1 nov 2010 - 17:39
    • amirk

      Posts: 223

      zo!! jij bent strijdlustig!!:P

      • + 0
      • 1 nov 2010 - 17:42
    • Arne-

      Posts: 37

      Mooi om te zien dat er nog fans van Heidfeld zijn :-)

      • + 0
      • 1 nov 2010 - 18:02
  • miauw

    Posts: 1.136

    Ik zeg niks... Trappen joh!, niet zo zeuren als je volgend jaar nog ergens wil rijden!

    • + 0
    • 2 nov 2010 - 07:34

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar