Kamui Kobayashi in Brazilië voor het eerst op bekend terrein
- Gepubliceerd op 30 okt 2010 14:46
-
17
- Door: Robin Smeets
"In 2009 reed in mijn allereerste Formule 1-race op het circuit in Brazilië toen ik Timo Glock bij Toyota moest vervangen", vertelde Kobayashi. "Ik verwachtte er op dat moment niet al te veel van, want ik kende het circuit helemaal niet en had acht maanden eerder voor het laatst in een Formule 1-auto gereden. Ik zat in een moeilijke situatie, maar ik wilde gewoon geen fouten maken en de finish halen."
"Het circuit in Sao Paulo is een erg veeleisend circuit. Vorig jaar had mijn nek er veel onder te lijden, zeker in de laatste bocht die erg lang is met hoge G-krachten. Dat zal dit jaar uiteraard geen probleem meer voor me zijn. Ik kijk erg uit naar mijn tweede Braziliaanse Grand Prix", aldus Kobayashi.
Trending nieuws
-
Hadjar aangewezen als beste teamgenoot van 'onaantastbare' Verstappen
F1TV-analisten Jolyon Palmer, James Hinchcliffe en Tom Clarkson hebben zich erg positief uitgelaten over Max Verstapp...
23 jun 2026 12:46 -
Antonelli oneens met Senna-vergelijking: "Dat voelt niet juist"
Andrea Kimi Antonelli beleeft een indrukwekkend debuutseizoen in de Formule 1, maar de jonge Mercedes-coureur wil voo...
23 jun 2026 14:09 -
Hill beticht fabrikanten van 'spelletjes': "Zo ontlopen ze ADUO-regeling"
De invoering van de nieuwe ADUO-regels voor 2026 zorgt nu al voor strategische spelletjes achter de schermen van de F...
23 jun 2026 14:47 -
Rosberg ziet titelkansen voor Hamilton: "Ferrari heeft nu ongelooflijk momentum"
Nico Rosberg denkt dat Lewis Hamilton een serieuze kans maakt op zijn achtste wereldtitel. De Duitser heeft er in 201...
23 jun 2026 13:22 -
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 880
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar wat Kobayashi kan met een auto die hij goed kent op een circuit waar hij ervaring heeft. Vorig jaar was al geweldig.
Posts: 1.315
Als hij Heidfeld nu weer te snel af is dan snap ik de keuze om Heidfeld te vervangen volledig.
Posts: 533
Dat is natuurlijk belachelijk om te zeggen.
Koba-san rijd al het hele seizoen met die auto, Heidfeld is een paar races geleden ingestapt zonder enige ervaring met de Sauber.
Natuurlijk is Kobayashi beter omdat ie de auto beter kent.
Posts: 3.007
@Drake, tis niet helemaal onbekend voor hem hoor. Het is de opvolger van de BMW auto waar hij vorig jaar mee geracet heeft. Dus hij kent de team ook goed.
Posts: 1.315
Heidfeld heeft aardig wat gereden in de Pirelli testen, ok dat waren andere banden maar dan nog. Hij kent Brazilie als z\'n broekzak terwijl het nieuw is voor Kobayashi dus ik denk dat als Heidfeld echt sneller is, hij daar een voordeel moet hebben.
Posts: 18.535
Kobayashi heeft vorig jaar al op Brazilie gereden. Het merendeel van de GP\'s heeft ie in de GP2 euro/Asiaseries wel gereden. Heel veel onbekend terrein zal hij wel niet gehad hebben dit jaar.
Posts: 2.250
Ik ben benieuwd of hij weer één van de titelkandidaten tot in het oneindige gaat ophouden...
Posts: 696
Hoezo \'ophouden\'?
Dus je wil dat iedereen aan de kant gaat voor een WK-kandidaat? Waarom dan nog racen met 24 man? Nee, laat die vijf dan tegen elkaar rijden net als Indy 2005...
* zucht*
Posts: 2.049
Zeg meneer de politiek-correcte: ff dimmen man! Kenny bedoelde hier gewoon of hij erin kan slagen om opnieuw een titelkandidaat op te houden. Het is niet alsof hij echt de auto heeft om dat te doen, net zoals verleden jaar, maar toen deed hij het wel.
Posts: 8.004
Ik denk dat Kenny meer bedoelt te zeggen dat Kobayashi titelkandidaten ophoudt zoals hij dat bijvoorbeeld ook vorig jaar op Abu Dhabi deed bij Button, wat hem veel postieve kritiek en een stoeltje voor dit seizoen opleverde. Maar als de titelkandidaten een fout maken en achterin het veld belanden zullen de langzame voorliggers wel aan de kant gaan, dat zag je de laatste race in 2007 ook bij Hamilton, en zo hoort het ook als je echt sneller bent en geen kans op de titel maakt heb je niks in dat gevecht te zoeken.
Posts: 8.004
Echt sneller moet uiteraard echt langzamer zijn.
Posts: 10.089
@marly
in 2008 reed Hamilton 5e, in zen mclaren, en die plek was nodig om WK te worden
Vettel in zijn Torro rosso ging er met nog 5 ronden tegaan gewoon voorbij en zo was het Bye Bye WK doordat rookie Vettel in zijn toro rosso ervoorbij ging
alleen ging het regenen en werd het een casino blablaa we weten wat het gevolg is
ik denk dat Kenny zo\'n situatie bedoeld, stel je voor dat alonso 10e moet finishen, voor WK, en Kobayashi rijd 1 sec erachter met verse banden op P11, ja wat er dan gebeurt weten we wel
zoiets bedoeld kenny denk ik, of hij bedoeld het gewoon letterlijk zoals ion 2009 waar Kobayashi Button een hele tijd achter zich hield, KOOBAAYYAASSHHIII!!!!
Posts: 5.792
Hij bedoelt Button vorig jaar .Was de beste race die ooit gezien heb van button.
Posts: 8.004
@Raikkonen fan, ik had het over 2007 waar Hamilton\'s wagen ineens langzaam reed de laatste race, en veel plekken verloor. De echt langzame mannen gingen toen aan de kant omdat ze niks hadden te zoeken in een gevecht tegen een titel kandidaat, todat Hamilton achter, ik dacht, de BMW\'s kwam ging iedereen netjes aan de kant.
Posts: 373
Laat maar zien, Kamui! Ik duim voor je! :)
Posts: 390
Ik hoop dat hij in elk geval die streken van vorig jaar achter zich laat. Hoe hij toen Nakajima in Interlagos van de baan reed, was echt \"not fair\".
Posts: 18.535
Correct, maar hij heeft toen ook goede dingen laten zien, natuurlijk.