user icon

Haperende remmen drijven Grosjean tot wanhoop

  • Gepubliceerd op 27 jun 2017 13:52
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

De aanhoudende remproblemen bij Haas F1 Team dreven coureur Romain Grosjean in Azerbeidzjan bijna tot wanhoop. De in Zwitserland geboren Fransman was witheet dat zijn werkgever er het hele weekend niet in slaagde om de problemen te verhelpen.

In het officiële persbericht van Haas F1 zei Grosjean niks, maar tegenover Canal Plus trok hij wel zijn mond open. "We hebben het hele weekend geen greintje hoop op succes gehad. We moeten onszelf afvragen wat we aan het doen zijn en antwoorden vinden."

"Het is onacceptabel dat in alle sessies gedurende een weekend bij een van de auto's steeds hetzelfde probleem opspeelt en dat we dat niet opgelost krijgen. Op een gegeven moment ging ik zelfs twijfelen aan mijn veiligheid. De situatie was gewoon gevaarlijk."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Terwijl Kmag nergens last van lijkt te hebben...

    • + 0
    • 27 jun 2017 - 13:59
    • ray1975

      Posts: 2.400

      Dat denk ik niet, Magnussen heeft het beter onder de knie momenteel. Hij moet gewoon vertrouwen terug krijgen in de remmen. Hij zoekt naar hulp, dat hoor je ook door de radio vaak. Komt wel goed...

      • + 0
      • 27 jun 2017 - 14:01
    • @RAY1975; nee, het komt niet goed. Van een ervaren coureur als Grosjean mag je meer input verwachten als al anderhalf jaar 'ze kar iz not zo drive', "I don now what zo do'.
      Het is gênant. Ik kijk er niet van op want ik begrijp niet waarom deze flierefluiter F1 rijdt. Wordt inmiddels al overklast door Magnussen.... Autjszz

      • + 1
      • 27 jun 2017 - 14:51
    • TimofTom

      Posts: 45

      Lariekoek, als Verstappen zijn motor zo vaak problemen geeft hoor ik ook niemand dat het aan Verstappen ligt.

      • + 0
      • 27 jun 2017 - 15:09
    • Remmen en motor zijn nu niet hetzelfde

      • + 0
      • 27 jun 2017 - 16:14
    • SolarCell

      Posts: 980

      @TIMOFTOM

      Bij Grosjean gaat het altijd om de remmen, vorig seizoen ook al. Da's heel wat anders dan de motorproblemen waar Verstappen mee te dealen heeft.
      In Sochi werd al gesproken over de 'aparte' rijstijl van Grosjean, dat die weleens ten grondslag zouden kunnen liggen aan de aanhoudende remproblemen bij zijn bolide.

      • + 1
      • 27 jun 2017 - 17:33
    • Numnum

      Posts: 2.452

      Tegelijk remmen en gasgeven is het eerste wat je afleert...
      Normaliter dan.

      • + 0
      • 27 jun 2017 - 21:23
  • ray1975

    Posts: 2.400

    Hui heeft geen vertrouwen in de auto, dat laat hij ook zien op de baan. Jammer dat prestatie laatst tijd niet best is. lijkt me toffe peer en gun hem wel een podium

    • + 1
    • 27 jun 2017 - 13:59
  • Wel vreemd dat magnussen er geen problemen mee heeft.
    Misschien moet je toch eens naar jezelf kijken.

    • + 2
    • 27 jun 2017 - 14:00
    • ray1975

      Posts: 2.400

      Niet helemaal waar in mijn beleving. als je 375 plus rijdt en je vertrouwen is niet aanwezig door de remmen komen de twijfels en misschien ook wat angst. Hij durft niet laat meer te remmen, soms wel 80 meter eerder dan een collega, dat zegt genoeg, geen vertrouwen.

      • + 1
      • 27 jun 2017 - 14:03
    • @Ray1975 volgens mij lees je mijn stukje verkeerd, ik heb het niet over zijn vertrouwen, het gaat mij erom dat Magnussen nergens last van heft en Grosjean week in week uit loopt te piepen en altijd maar die remmen de schuld geeft, ik ga ervan uit dat de remmen van Grosjean niet van papier mache zullen zijn en zeker hetzelfde zullen zijn als die van zijn collega.

      • + 2
      • 27 jun 2017 - 14:32
  • Robertpb

    Posts: 54

    Video Fred flinstone kijken

    • + 1
    • 27 jun 2017 - 14:02
  • Lopen de remmen nu te warm of blijven ze te koud? In beide gevallen doen de carbon schijven niet echt hun best.

    • + 1
    • 27 jun 2017 - 14:08
  • 0xygen

    Posts: 1.160

    ""Het is onacceptabel dat in alle sessies gedurende een weekend bij een van de auto's steeds hetzelfde probleem opspeelt en dat we dat niet opgelost krijgen. Op een gegeven moment ging ik zelfs twijfelen aan mijn veiligheid. De situatie was gewoon gevaarlijk."

    Juist dat vraag ik me af, waarom altijd bij jou Grossjean. Kan je niet remmen ofzo?

    • + 2
    • 27 jun 2017 - 14:10
    • inderdaad, is toch heel vreemd dat alleen hij zo klaagt al een jaar lang...er is iets goed mis met Grosjeans remtechniek denk ik. Moeilijk te verklaren dit.

      • + 1
      • 27 jun 2017 - 14:25
  • azzey

    Posts: 253

    't lijkt inderdaad alsof het bij GRO tussen de oren zit & alleen bij zijn auto problemen zijn, maar als je beelden terug kijkt van de afgelopen raceweekenden dan zie je bij MAG ook vaak blokkerende wielen (vaker als bij andere auto's/coureurs).

    Enige verschil is dat MAG er niet over klaagt (wijselijk z'n mond houd?), omdat 'ie allang blij is dat 'ie nog in de F1 actief mag zijn (nadat tegen eind vorig seizoen PAL de overhand begon te krijgen in de onderlinge duels)

    • + 0
    • 27 jun 2017 - 15:08
    • Ik denk dat Magnussen intern ook wel klaagt. Grosjean brengt het naar buiten. Feit is dat als je remmen hebt die elke keer gedurende de race last krijgen van fading, en dat nu al zo lang, je vertrouwen compleet wegraakt. Als je je elke ronde af moet vragen of het ding de volgende bocht wel remt, rijdt dat niet lekker.
      Natuurlijk kan het zijn dat de auto van Grosjean er eerder last van heeft dan die van Magnussen. Als Grosjean elke keer later remt dan zijn teamgenoot krijgen zijn remmen meer te verduren. Maar dit zijn F1 remmen, die moeten dat gewoon kunnen hebben. Grosjean rijdt al zo lang F1, en dit soort problemen had hij bij vorige teams niet.

      • + 1
      • 27 jun 2017 - 16:35
  • Kakatoe

    Posts: 1.246

    Misschien wel een dubbel probleem? En de remmen niet top. En de rijstijl niet top. Overigens lijkt het me doodeng om zo hard te gaan en geen vertrouwen te hebben in de remmen.

    • + 0
    • 27 jun 2017 - 20:44
    • Speedl9

      Posts: 645

      Waardoor je te vroeg en te lang blijft remmen en dus langdurig je remmen belast....het erger maakt door "abnormaal" gebruik.

      KMag heeft er ook last van maar die remt dan even iets anders dan normaal tot ze het weer wel doen.

      Kan ook zijn dat de K-ers niet optimaal werkt als die nodig is en dus het een ander probleem is.

      • + 1
      • 27 jun 2017 - 22:46

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel