user icon

Heikki Kovalainen zegt deelname aan Race of Champions toe

  • Gepubliceerd op 29 okt 2010 13:28
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Lotus F1 Racing-coureur Heikki Kovalainen doet dit jaar weer mee aan de Race of Champions. De Fin beleefde in 2004 zijn grote doorbraak bij dat evenement door Michael Schumacher in de halve finale te verslaan en later ook de finale te winnen. De Race of Champions vindt dit jaar op 27 en 28 november in Dusseldorf plaats.

Kovalainen: “De Race of Champions heeft een speciale plek in mijn hart, het verslaan van Michael en Sebastien Loeb in 2004 heeft me op de kaart gezet in de autosportwereld. Rond die tijd begon mijn route richting de Formule 1, nu hebben we net een prima eerste seizoen bij Lotus F1 Racing achter de rug. Ik geniet van hevige competitie en daarom doe ik graag mee aan de Race of Champions. Als ik hetzelfde resultaat als in 2004 boek, dan spring ik op het dak van elke auto die ik kan vinden om het te vieren.”

Reacties (16)

Login om te reageren
  • DRF

    Posts: 1.315

    Ik vind dat toch zo een overdreven en nietszeggend gedoe. Leuk om een keer te zien, maar om nu kansloos op een dak van een auto te springen en het te vieren gaat nergens over. Veel te veel factoren buiten de coureur om die invloed hebben op het resultaat. Ik bedoel Heikki zit nog altijd bij Lotus ;)

    • + 0
    • 29 okt 2010 - 13:47
    • Heikki zit bij Lotus en jij achter je computer op hem af te geven. Wie is er dan de kansloze? :-P
      *steekt hand ook in eigen boezem*

      • + 0
      • 29 okt 2010 - 13:55
    • DRF

      Posts: 1.315

      Haha zegt iemand met die al 1318 keer heeft gereageerd op deze site, wie is hier nou kansloos?
      Denk je nou echt dat alle mensen op deze site net als 16 jaar oude kinderen een race-coureur willen worden? Ik doe liever wat ik doe dan wat een F1 coureur doet. Wat een kansloze opmerking zeg.

      • + 0
      • 29 okt 2010 - 14:05
    • Wie is hier nou kansloos? Ik ben 16 en ik heb die droom al lang opgegeven. :)

      • + 0
      • 29 okt 2010 - 14:08
  • ThumbsUp

    Posts: 799

    Dat is waar, maar jij typt alleen een reactie en Heikki zit nog altijd bij lotus ;)

    Ontopic: vind het wel een leuk concept Race of the Champions. En zekker leuk om minimaal 1 x gezien te hebben.

    Had niet gezien dat een ander me voor was met dezelfde reactie...

    • + 0
    • 29 okt 2010 - 13:57
  • reprep

    Posts: 547

    volgens mij , wil Mclaren niet dat hun coureurs er aan deelnemen.

    ik bedoel , Kovalainen deed ieder jaar mee , en toevallig 2008 en 2009 niet , wat toevallig zijn Mclaren jaren waren

    ik weet ook nog dat de organisatoren Hamilton graag daar wouden hebben om mee te doen. , maar dat heeft ie nog nooit gedaan.(behalve een demonstratie in zn mclaren)

    en Button deed er vorig jaar aan mee , en toevallig , dit jaar niet.

    hierbij wil ik zeggen dat ik zeker niet anti Mclaren ben , alleen dat het me opvalt dat de coureurs ervan niet rijden.

    • + 0
    • 29 okt 2010 - 13:59
  • Go Heikki! Iedereen gunt het je!

    • + 0
    • 29 okt 2010 - 14:09
    • Iedereen, behalve DRF, zo te zien. Die vindt iedereen maar kansloos.

      • + 0
      • 29 okt 2010 - 14:32
    • DRF

      Posts: 1.315

      Nee ik vind jou kansloos. Ik gun het hem natuurlijk ook, maar hij doet alsof het belangrijker is dan welke andere autosport dan ook. Terwijl het voornamelijk bedoeld is voor het plezier en wat gezonde competitie tussen coureurs uit verschillende categorieen. Dat jij vervolgens tegen mij gaat zeggen dat ik kansloos ben omdat ik thuis zit en hij in een F1 auto rijdt zegt meer dan genoeg over jezelf.

      • + 0
      • 29 okt 2010 - 15:25
    • Dat zegt hij helemaal niet. Hij zegt dat hij daar Loeb en Schumacher heeft verslagen en dat hem dat heeft geholpen op de ladder omhoog.

      Bovendien zeg ik niet dat jij kansloos bent, ik vraag jou slechts iets. Begrijpend lezen is een kunst, begrijp ik.

      • + 0
      • 29 okt 2010 - 15:34
    • DRF

      Posts: 1.315

      \"dan spring ik op het dak van elke auto die ik kan vinden om het te vieren\"

      Ja dat is natuurlijk wel normaal. Daaraan kun je dus zien dat hij het allemaal wel heel belangrijk vind.
      Ga je nu ook nog bijdehand doen? Je vraag was een retorische, als je dat niet weet dan zegt ook dat weer aardig wat over jezelf.

      • + 0
      • 29 okt 2010 - 18:30
  • DRF

    Posts: 1.315

    Dat is correct, daar zit nog steeds dictator Dennis achter die het imago van McLaren hoog wil houden. Een soort communistische organisatie die de staat/het team boven alles beschouwd. Alle prijzen inleveren voor het team. Je mag nergens aan meedoen wat eventuele schade kan toebrengen aan het team. En je mag niet in auto\'s rijden die beter zijn dan die van het team. Zo moest Button z\'n Veyron inleveren op verzoek van Ron Dennis. Jammer van zo een mooi team, dat het zo gesloten en geacteerd en nep is. Je zag het direct bij Kimi toen hij in 2007 naar Ferrari kwam, die lachte aan één stuk door en voelde zich veel beter. Hetzelfde geldt voor Heikki die volgens mij de vrolijkste coureur is van het hele veld bij Lotus terwijl hij altijd met een streng gezicht rondliep bij McLaren. Nu zie je hem de hele dag lachen. Heel nare sfeer hangt daar volgens mij en dat alles door die dictator Dennis.

    • + 0
    • 29 okt 2010 - 14:11
    • Tomos F1

      Posts: 349

      \"Zo moest Button z\'n Veyron inleveren op verzoek van Ron Dennis.\"

      Niet om het een of ander, maar...
      Die Veyron stond vanaf eind augustus \'09 te koop.
      Ik snap je punt echter wel.

      PS: Ron Dennis over de Veyron: \"piece of junk\" and \"pig ugly\" :P

      • + 0
      • 29 okt 2010 - 15:01
    • DRF

      Posts: 1.315

      Voor zover ik weet stond de Veyron te koop sinds eind September ´09 net op het moment dat hij in gesprek was met McLaren over een stoeltje naast Hamilton.

      • + 0
      • 29 okt 2010 - 15:22
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Wel leuke race om je eventjes zoet te houden in de wintermaandjes.

    • + 0
    • 29 okt 2010 - 14:23
  • DRF

    Posts: 1.315

    .

    • + 0
    • 29 okt 2010 - 15:21

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar