Lewis Hamilton: "Het kampioenschap is nog altijd open"
- Gepubliceerd op 24 okt 2010 12:02
-
42
- Door: Robin Smeets
"We hebben vandaag een mooi aantal punten gescoord", vertelde Hamilton. "Het had nog wat beter gekund, maar de afgelopen vier races hebben we niet meer zoveel punten behaald. We moeten nog wat aanpassingen maken aan de auto want onze snelheid in de kwalificatie is niet goed genoeg. We blijven pushen, want zoals je vandaag ook zag is er nog vanalles mogelijk."
Trending nieuws
-
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09 -
Zandvoort presenteert grote vervanger van F1-race
Het circuit van Zandvoort heeft een vervanger van de Formule 1 gevonden. De koningsklasse van de autosport komt dit j...
23 jun 2026 11:19 -
Hadjar aangewezen als beste teamgenoot van 'onaantastbare' Verstappen
F1TV-analisten Jolyon Palmer, James Hinchcliffe en Tom Clarkson hebben zich erg positief uitgelaten over Max Verstapp...
23 jun 2026 12:46 -
Rosberg ziet titelkansen voor Hamilton: "Ferrari heeft nu ongelooflijk momentum"
Nico Rosberg denkt dat Lewis Hamilton een serieuze kans maakt op zijn achtste wereldtitel. De Duitser heeft er in 201...
23 jun 2026 13:22 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.764 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.583 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (42)
Login om te reagerenPosts: 1.265
Ik had meer van hem verwacht in deze omstandigheden, maar nu maar hopen dat hij de komende races goed voor de dag komt en eventueel hulp kan krijgen van Button.
Posts: 302
Men spreekt steeds, dat Alonso heel veel geluk heeft gehad. Nou, deze knaap ook hoor. Hij mag van geluk spreken dat ie niet tegen de banden heeft gereden en dat hij door onfortuinlijk ventje Vettel op de tweede plaats kwam.
Posts: 235
en laatste geld voor alle wk kandidaten.
Posts: 1.765
ik had het niet verwacht, maar hij maakt idd nog steeds een goede kans, ik heb nog steeds een groeiende waardering voor hem, jammer dat hij voor een \"verkeerd\" team rijd :) en niet voor mijn FAVORITE* team..
(*)aangepast voor Kenney, heeft een zware dag
Posts: 2.250
JOUW TEAM!!!??? Stop toch allemaal eens met te zeggen dat een team \"jouw team\" is. Zeg \"het team waar ik fan van ben\".
Posts: 8.004
@Kenny je kunt je maar ergens druk over maken, niet?
Posts: 1.765
@kenney
het is dan ook toevallig de eerste keer dat ik het zo zeg, mijn excuses..
ik begrijp dat je wat gefrustreerd ben deze dag, omdat jouw team, ow sorry, het team waar jij fan van bent (RedBull gheghe), geen punten gepakt heeft..
Posts: 8.004
Haha Edgar.
Posts: 18.535
Kenney is duidelijk met het verkeerde been uit bed gestapt, jezus..
Posts: 711
Helemaal met hem eens, hij kan hem nog pakken! Zeker zijn ballen getoont vandaag!
Posts: 1.481
Als het aan de RB lag hadden we idd nu nog achter de Safetycar gereden...
Posts: 5.792
De overwinning zat er echt niet in vandaag maar hij heeft het goed gedaan.Waarom en waar hij dit op baseert dat er meer inzat dat begrijp ik niet want alonso reed toen Ham dichterbij kwam niet voluit.Die moets zijn banden sparenen toen dat niet meer nodig was reed hij weeg bij Ham.
Posts: 7.033
Nee de overwinning zat er niet in want de banden van Alonso waren aan het einde van de race beter dan die van Hamilton. Misschien hadden anders Lewis en Alonso dan wel gecrashed na een duel als Lewis die remfout niet had gemaakt in de eerste bocht na de restart :P
Posts: 123
Voor de ze race had hij 28 achterstand en waren er nog 75 punten te halen. Nu heeft hij 21 punten achterstand met 50 punten te halen. Dus de kans is iets kleiner geworden in mijn ogen, maar het kan nog steeds. Ik snap trouwens niet dat hij niet veel eerder een pitstop maakte.
Posts: 8.004
Als je zag hoe slecht zijn banden op het eind waren, ben ik blij dat hij niet eerder banden is gaan halen.
Posts: 2.181
Idd Mr Marly,je zag hoe langzaam hij in de laatste paar ronden reedt,het is goed dat hij niet eerder heeft gedaan..
Posts: 339
Grappig was het commentaar van die gast bij Mission control op de vraag van Eddy.
Eddy: Krijgt Lewis nu de nr 1 status met nog twee wedstrijden te gaan?
Antwoord: onze rijders krijgen altijd de zelfde kansen.
Eddy: Maar dat is toch stom?
Antwoord: Doet zijn koptelefoon af en geeft geen antwoord meer.
Een eigen mening hebben was iets teveel gevraagd;-)
Posts: 1.765
ik vond het wel een vreemde redenering van Eddy, omdat hij tegen het voortrekken van een coureur was binnen een team (lees: teamorders, en nu vond hij dat McLaren en RB Hamilton en Vettel een soort nr1 status moesten krijgen, net wat Ferrari met Alonso heeft gedaan
Posts: 339
Logisch toch!
Button is praktisch kansloos voor de titel in deze fase van het kampioenschap. Dat was een paar races geleden nog anders.
Posts: 711
Is niet raar hoor wat Eddy zegt, kijk bij Ferrari hadden ze in Hockenheim gewoon team order gebruikt, alleen als je van te voren afspreekt dat de een de ander moet helpen is het niet echt een teamorder.
Posts: 2.181
Maar Eddy heeft een logisch punt in dat verhaal,voor Button
is het zo min of mee voorbij en gelijk kansen is een lulkoek
verhaal die alleen maar in nadeel van Mclaren zij...
Posts: 11.414
Aan de andere kant, het verhaal van Eddy Jordan is ook gelul. Wat kunnen ze Hamilton nou meer kans geven? Exra koffie \'s morgens? Extra schouderklopjes?
McLaren is een topteam, die kunnen echt wel twee coureurs voldoende ondersteuning geven.
Als er nou toevallig maar 1 nieuwe vleugel is dan zal die inderdaad heus wel naar Hamilton gaan, maar buiten dat kan McLaren er verder ook niet veel aan doen.
Ze willen beide coureurs in de punten hebben anders gaat Ferrari met P2 in het constructeurs kampioenschap aan de haal en dan is McLaren weer een paar miljoen kwijt.
Button gaf zelf al aan dat zijn kansen verkeken zijn. Als die de volgende keer onverhoopt ineens toch voor Hamilton rijdt EN in de positie is om Hamilton te laten passeren dan zal hij dat echt ook wel uit eigen beweging doen. Daar heeft McLaren verder niets mee te maken. Althans dat zou niet moeten hoeven.
Posts: 7
Alonso heeft ook 7 extra punten gekregen van Massa op hockenheim voor 100000 dollar.
Posts: 1.725
en gratis 11 punten verloren in Valencia i.t.t. Vettel en Hamilton.
Posts: 8.004
Ik vind die 2 dingen ook tegenover elkaar wegstrepen, wie de titel ook wint hij zal verdiendt zijn!
Posts: 1.315
Ik denk niet dat Hamilton nog een reële kans heeft om te winnen. De komende twee circuits zullen RedBull weer favoriet zijn en in Brazilie is Ferrari altijd heel sterk. Eigenlijk heeft Hamilton 3 auto\'s voor hem die sneller zijn. Daarnaast staat hij gewoon een volle 20 punten achter op de leider, dus de kansen zijn eigenlijk al verkeken.
Posts: 8.004
De kans is niet groot, maar Hamilton zal zeker voor de andere kanshebbers roet in het eten kunnen gooien, ik zou hem niet uitvlakken. Op Abu Dhabi was hij vorig jaat zeer sterk, en dat zal voor sommigen een race worden waarbij ze enorm onder druk staan, spanning alom.
Posts: 1.315
Dat hij de titelstrijd zal beinvloeden is zeker mogelijk, maar winnen zie ik hem niet meer.
De McLaren is gewoon niet snel genoeg. In Abu Dhabi was de McLaren vorig jaar inderdaad sterk maar of het genoeg is om te winnen betwijfel ik. Alonso voelt zich blijkbaar thuis in nachtraces gezien zijn \'track record\' in Singapore dus ik denk dat hij door ook wel sterk kan zijn.
Posts: 2.181
DRF@
Dat Hamilton niet een reele kans heeft ben ik niet zo zeker.
Mclaren kan wel verassen zowel in Brasilie als habi denk ik,in het verleden waren circuits als van Istambul en Spa een Ferrari terrein,en Hungaroring,Hockenheim iets meer voor Mclaren.
Maar dit jaar is het weer anders en dat hebben we allemaal
kunnen zien ..
Posts: 1.315
@ Fusy
Kijk naar de lay-out van beide circuits. Dat is puur Red-Bull en Ferrari terrein. McLaren heeft op dat soort vloeiende bochten-circuits helemaal niets in te brengen ben ik bang.
Posts: 11.414
Strikt genomen heeft Hamilton het hele jaar al geen schijn van kans om WDC te worden. Vrijwel elk circuit is Red Bull of Ferrari terrein.
De realiteit is dat hij er nog best dicht bij staat.
Posts: 5.397
Hj heeft vandaag volgens mij alles uit de auto gehaald wat erin zat.. En dat baart me toch zorgen voor de volgende 2 races. De McLaren is nog steeds erg slecht met het bochtenwerk.. In sector 3 verloor Hamilton telkens 0,5 seconden op Vettel en Alonso.. Hamilton had vandaag voor de verandering eens geluk dat er 3 auto\'s uitvielen voor hem.. Maar ik ben bang dat de auto niet goed genoeg is voor de laatste races.. En zeker niet voor Brazilie..
Posts: 962
Dat vrees ik ook inderdaad. Vooral die Red Bull is sterk in de bochten, de Ferrari is wat dat betreft flink verbeterd de 2e helft van dit seizoen. Hamilton heeft vandaag weer goed gereden, Button tsja... Hij was slachtoffer van 1 van Sutil\'s acties en had daarna simpelweg niet de snelheid om ook maar iets te kunnen doen. Verkeerde setup/banden te ver op denk ik. Maar in Brazilië is de Ferrari vaak sterk, Abu Dhabi de Red Bull, ik denk dat we nog 2 hele mooie races gaan zien. Sowieso is Brazilië altijd een hoogtepunt op de kalender en ik ben 1 van de weinigen die groot fan is van het circuit in Abu Dhabi. Tel daar de spanning in het kampioenschap bij op en ik zit gebeiteld :)
Posts: 174
En hij doet weer mee in het WK.
Prachtig puntensysteem!
Posts: 11.414
Met elk puntensysteem dat we de laatste tig jaar gehad hebben was het nu even spannend geweest.
Met het medaillesysteem had ik nog wel willen zien hoe stoer Horner was geweest. Had hij dan echt Vettel in Japan zijn 3e overwinning van het jaar laten pakken of had hij toch Webber zijn 5e overwinning gegeven.
Posts: 302
Zou men in 2012 niet de regels zodanig kunnen veranderen dat men bijvoorbeeld tijdens de kwalificatie 10 punten kan behalen, zodat de in Q3 men van 1 tot en met 10 punten kan halen. 1e 10, 2e 8 enz. En tijdens de race het oude 10 puntenstelsel weer in voert?
Posts: 586
Ow my god they killed Kenney!
Posts: 302
Uh?
Posts: 8.004
You bastards!
Posts: 5.792
Hamilton doet leuk mee maar voor de overwinning nee dat is te veel gevraagt .De mclaren is alleen maar slechter geworden als je ziet dat button eerst wel goed mee kwam en nu na de laatste paar updates niet meer .Ze kunnen de wagen natuurlijk meer gericht hebben op Hamilton maar dan gaat hun verhaal niet meer op om beide rijders te steunen. het laatse is het geval denk ik de wagen word naar keuze van Hamilton geupdate.Mclare spreekr jammer genoeg vaak niet de waarheid.Ander kan ik het niet omschrijven omdat button helemaal niet meer met de banden om kan gaan en steeds meer begint te klagen. wat zou anders moeten zijn?Er is wat veranderd zodat het verschil tussen de beide rijders groter word .Gk vind ik het niet omdat ham ook de meeste kans heeft maar zeg het dan gewoon en doe niet zo spastisch net als redbull.
Posts: 11.414
Button is toch wel vaker een paar tienden langzamer dan Hamilton in de kwalificatie. Alleen stond Hamilton nu zelf ook een halve seconde naar achter en dan valt Button dus nog verder terug.
Het gat is relatief niet groter geworden.
Ze hebben alleen duidelijk wel een blunder gemaakt met de setup voor de race. Zowel Hamilton als Button hadden een auto zonder grip. Alleen ging Hamilton daar dan blijkbaar wat beter mee om (of zijn setup was minder slecht voor een natte/halfdroge baan).
Posts: 5.792
Pat ,het is niet alleen deze race dat Button last heeft van de banden. Sinds de grote update van mclaren heeft hij veel meer last dan Ham.Ik dacht zo an het eind van europa die updat`s daarna.