Lewis Hamilton is er na de eerste twee vrije trainingen van overtuigd dat het team van Mercedes de problemen van Monaco achter zich heeft gelaten. In de eerste vrije training liet hij de snelste tijd noteren en in VT2 eindigde hij tweede achter Kimi Raikkönen, maar voor zijn grootste concurrent Sebastian Vettel. Teamgenoot Valtteri Bottas zat er qua tijden ook heel kort achter.
Hamilton: "Het belangrijkste is dat na een moeilijk weekend in Monaco de wagen nu al een heel stuk beter voelt hier in Montreal. Het is een goede eerste dag geweest voor het team." Maar ook zijn concurrenten doen het goed, daarover zegt de Brit: "De Ferrari's zien er hier ook snel uit zoals de tijden laten zien. Het is op dit moment super close aan de top. Ik heb het gevoel dat we nog iets achterliggen op de rode wagens, maar we werken er heel hard aan om het gat voor de kwalificatie te dichten."
Ook de technische baas bij Mercedes, James Allison, zegt dat er nog ruimte voor verbetering is. "Zoals altijd in Canada waren de omstandigheden moeilijk door het gebrek aan grip en het circuit was ook nog eens vies vandaag. Dat meegenomen en het aantal auto's op een korte baan maakte het lastig om echt een zinvolle training neer te zetten.
That. Was. Rapid! ⏱ Both the boys in for practice stops ? Smooth as you like by the mechanics! #CanadianGP #F1 #FP2 pic.twitter.com/yHWfhUqGB0
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) June 9, 2017
13

Reacties (2)
Login om te reagerenPosts: 65.802
Had eigenlijk niet anders verwacht dan dat Lewis er weer bij zou komen, maar het blijft natuurlijk afwachten hoe Q3 verloopt, dan weten we meer.
Posts: 20.436
Yep....