Verstappen: "Zaten dichtbij de topvier"

Max Verstappen beleefde geen vlekkeloze opening van zijn weekend in Canada. Op het Circuit Gilles Villeneuve reed de Nederlander in de eerste vrije training naar de zevende tijd op een seconde van Lewis Hamilton, terwijl hij in de tweede vrije training minder dan een halve seconde toegaf op de snelste tijd van Kimi Raikkonen. Hoewel zeker de tijd in de tweede vrije training perspectief bood, eindigde zijn vrijdag in mineur door problemen met (waarschijnlijk) zijn versnellingsbak. Ook zijn teamgenoot Daniel Ricciardo kon niet de hele vrijdag in actie komen, de Australiër klaagde namelijk over een 'loss of power' en bleef daardoor bijna een uur aan de kant.

Ondanks de problemen was Verstappen licht positief gestemd na de tweede vrije training: "Ik weet niet wat het probleem was aan het einde van de sessie, dat gaan we nog onderzoeken. Daarvoor beleefden we eigenlijk een heel positieve sessie, we zaten dichtbij de topvier. Zeker omdat dit niet echt een circuit is dat ons ligt, kunnen we daar heel blij om zijn."

"Het blijft jammer niet om de zeges te kunnen strijden"

Verstappen reageerde ook op het feit dat hij licht gefrustreerd overkwam toen hij via de boordradio met zijn engineer communiceerde: "Ja die dingen gebeuren nou eenmaal, als het niet helemaal loopt zoals je wilt. Maar we weten al het hele seizoen dat we niet de beste auto hebben en dat we zullen moeten strijden om P5 en P6. Natuurlijk is het jammer als je niet om de zeges kunt strijden, maar op dit moment moeten we P5 dan maar zien als een zege."

Op zoek naar mooie Formule 1-merchandise, zoals de cap van Red Bull Racing of een schaalmodel 1:18 van Max Verstappen? Kijk dan hier in onze shop!

Sieper

Posts: 1.916

Bij wijze van spreke. P3 is dan king of the world, P2 Alonso mode level asian, P1 he-man, master of the universe, wdc borstbeeld Ronaldo style, maar dan nóg mooier.

  • 2
  • 10 jun 2017 - 00:04

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Uhm..... Go Max! Podium dit weekend!

    • + 0
    • 9 jun 2017 - 22:53
  • avengel

    Posts: 277

    Uhm... versnellingsbak? 5 plaatsen gridstraf???

    • + 0
    • 9 jun 2017 - 22:59
    • Zien we tenminste weer wat vuurwerk van Max, als hij van de 10e plaats moet starten.

      • + 0
      • 9 jun 2017 - 23:06
    • NicoS

      Posts: 20.857

      Volgens mij niet, hij is nog niet aan zijn vijfde bak toe.... toch?
      Als na de kwalificatie een bakwissel moet plaatsvinden, dan volgt er wel een grid straf, tenminste zo heb ik het begrepen. Mocht het niet zo zijn, laat het weten.

      • + 0
      • 9 jun 2017 - 23:10
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Versnellingsbak moet 6 races meegaan. Er zou morgen een nieuwe inkomen, vrije traningen kun je nog wel met een oude versnellingsbak rijden, maar tijdens kwalificatie wil je echt geen uitval door een defect.

      • + 0
      • 9 jun 2017 - 23:29
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Stukje uit de regels. "As with power units, the teams are restricted in the number of gearboxes they can use per season, with the rules mandating that a single gearbox must be used for six consecutive events. Every unscheduled gearbox change results in a five-place grid penalty."

      • + 1
      • 9 jun 2017 - 23:34
    • Geen straf want Canada is de 7de race, de bak mag ongestraft gewisseld worden.

      • + 0
      • 10 jun 2017 - 01:03
    • Brandon

      Posts: 581

      @SnelleJongen
      Max is in Spanje uitgevallen dus verwacht ik dat hij in Monaco al een nieuwe versnellingsbak heeft gekregen. Sowieso had hij na Bahrain al een nieuwe

      • + 0
      • 10 jun 2017 - 03:13
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Lees even de regels die ik heb gekopieerd van de f1 site @Brandon. Max heeft nog geen bak gewisselt dit seizoen, want hij heeft nog geen gridstraffen gehad. Binnen de 6 races een bak wisselen is namelijk automatisch een gridstraf van 5 plaatsen.

      • + 0
      • 10 jun 2017 - 08:27
    • Bonsai

      Posts: 1.717

      @ Pipo

      Ik heb de regels niet direct voor me, maar Olav Mol en ook Sky presentatoren zeggen wel vaker dat een versnellingsbak zes races mee moet gaan, maar indien je in de race uitvalt mag je zonder straf je versnellingsbak vervangen voor de volgende race.

      • + 0
      • 10 jun 2017 - 08:53
    • Klopt, bonsai, bij uitval in race mag je zonder straf de versnellingsbak vervangen.

      • + 0
      • 10 jun 2017 - 09:23
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Ik neem aan, dat als je met remproblemen uitvalt, je niet zomaar je bak mag wisselen. Maar alleen als je uitvallen, door de versnellingsbak komt.

      • + 0
      • 10 jun 2017 - 09:24
    • @PIPO

      Max heeft in Rusland de 2e versnellingsbak gekregen. Zie de FIA site.
      Vanwege uitval mocht dit straffeloos.

      • + 0
      • 10 jun 2017 - 11:40
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Oke, het maakt dus niet uit waar je mee uitvalt. Get it.

      • + 0
      • 10 jun 2017 - 13:06
  • Als p5 een zege is, is p4 dan het WK?

    • + 1
    • 9 jun 2017 - 23:45
    • Sieper

      Posts: 1.916

      Bij wijze van spreke. P3 is dan king of the world, P2 Alonso mode level asian, P1 he-man, master of the universe, wdc borstbeeld Ronaldo style, maar dan nóg mooier.

      • + 2
      • 10 jun 2017 - 00:04
  • geert61

    Posts: 1.099

    maakt niets uit gaat regenen

    • + 0
    • 10 jun 2017 - 00:00
    • John6

      Posts: 11.618

      Dat zou wel leuk zijn, maar de voorspellingen vertellen alleen een ander verhaal.

      • + 0
      • 10 jun 2017 - 00:32
    • En dan?

      • + 0
      • 10 jun 2017 - 03:07
  • Tot aan de plof ging het toch best aardig. Zaten boven verwachting vrij dicht op de Merc en Fer. Natuurlijk zullen zij de boel opschroeven vandaag.
    Weet iemand hoe de racepace was?

    • + 0
    • 10 jun 2017 - 00:06
  • Hij zei ook dat MB en Ferrari morgen hun motoren weer een standje hoger zetten en dat daar niets aan te doen is.

    • + 0
    • 10 jun 2017 - 00:11
  • vectraf1

    Posts: 292

    Winnen van je teamgenoot, je grootste concurrent!!
    Dat is al een hele kluif.

    • + 0
    • 10 jun 2017 - 02:17
  • Beetle

    Posts: 2.411

    Viel ook best mee, bijna een halve seconde.
    Dat is na een rondje of 60 maar een halve minuut...

    • + 0
    • 10 jun 2017 - 10:08
    • NicoS

      Posts: 20.857

      Dus Vettel eindigt zo'n 15 seconden achter Kimi...;)

      • + 0
      • 10 jun 2017 - 10:37
    • Beetle

      Posts: 2.411

      Daarom is dit verhaal ook net zo niks zeggend als mijn en jou opmerking...

      • + 0
      • 10 jun 2017 - 11:10

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 3.500
  • Podiums 128
  • Grand Prix 240
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (28)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar