user icon

Heidfeld: "Jammer genoeg telt niet alleen rijden en talent meer"

  • Gepubliceerd op 22 okt 2010 10:59
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Het zijn moeizame economische tijden en dat is natuurlijk ook in de wereld van de Formule 1 te merken. De teams vragen geïnteresseerde coureurs steeds vaker om geld mee te brengen en dat is voor rijders zonder centen een slechte ontwikkeling.

Nick Heidfeld hoort bij die coureurs. De Duitser stapte in Singapore bij Sauber in als vervanger van Pedro de la Rosa, maar het stoeltje is voor 2011 reeds gereserveerd voor Sergio Perez, die de sponsoring van Telmex met zich meebrengt.

Heidfeld heeft die steun niet en dat breekt hem nu op. “Jammer genoeg gaat het tegenwoordig in de Formule 1 niet alleen om rijden en om wat je brengt qua talent, snelheid en engineering kwaliteiten. Ik heb niet het budget dat anderen wel kunnen bieden.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • supertank

    Posts: 116

    Ja nick dat weet je als je bij n \"privateer\" rijdt. Of je moet net zo kunnen knallen als Kamui!

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 11:07
    • Kamui is ook een paydriver. Staat onder contract bij Toyota en die had wel wat geld over om hem wat te laten rijpen.

      • + 0
      • 22 okt 2010 - 13:21
  • miauw

    Posts: 1.136

    Het is inderdaad jammer, maar ik snap de teams ook wel, die sponsoren staan op dit moment echt niet in de rij om op de auto te mogen voor heel veel geld, dus als een rijder een sponsor met veel geld mee kan nemen, dan snap ik de keuze wel. De kans wordt wel groter dat minder talentvolle rijders meer brokken gaan maken en dat het de teams dan uiteindelijk toch meer geld gaat kosten.
    Dus is misschien toch de overweging wel om een meer talentvolle rijder met meer kans op succes aan te nemen en dan maar genoegen nemen met wat minder sponsors, maar met misschien een uiteindelijk beter en dus lucratiever resultaat voor het team.
    Geld zegt ook niet alles wil ik maar zeggen.
    Als je resultaten boekt kan je ook meer sponsoren binnenhalen.
    Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik het ontbreken van Heidfeld volgend jaar niet echt een gemis vind voor het veld. Hij heeft bij mij nooit veel potten kunnen breken...

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 11:17
  • Patavo

    Posts: 73

    Helaas voor Heidfeld, maar ik hoop toch dat hij nog wel een kans krijgt volgend jaar. Wie weet als invaller als een rookie (of oldtimer > zoals Pedro dit jaar) te slechte resultaten gaat boeken.

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 11:20
    • Heidfeld is snel, constant, technisch sterk en vooral: onopvallend. En dat laatste is zijn probleem. Daardoor willen sponsoren ook niet met hem gezien worden. Aan zijn kwaliteiten als coureur ligt het verder niet, maar zijn imago breekt hem op.

      • + 0
      • 22 okt 2010 - 11:53
  • 2fast

    Posts: 118

    Uit deze ractie van Heidfeld maak ik op dat hij zijn kansen voor volgend jaar niet hoog inschat en nu al rekening houd dat het wel is afgelopen kan zijn

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 11:21
  • rchorus

    Posts: 880

    Eeuwig zonde. Geen flamboyant type, maar wel een prima coureur.

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 11:24
  • Stri

    Posts: 2.362

    Mocht Schumacher volgend jaar absoluut niet presteren, zou ik het niet heel raar vinden als Heidfeld zijn stoeltje inneemt. Verder is renault misschien op dit moment nog een optie, al lijkt het mij dat Petrov nog eens kans krijgt volgend jaar. Jammer, want Heidfeld is absoluut geen slechte coureur (zeker niet als je ziet dat hij zijn teamgenoten bijna altijd versloeg).

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 11:28
    • sanger

      Posts: 46

      Ik zie dan eerder Sutil die stap naar Mercedes maken. Is veel interessanter voor Mercedes omdat die nog wat langer mee moet kunnen.

      • + 0
      • 22 okt 2010 - 11:37
  • [fantasiemodus] Bij Ferrari i.p.v. Massa [/fantasiemodus]

    Ik zou hem erg graag eens bij een topteam zien. Webber kan het ook nog, waarom hij niet.

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 11:38
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Is niks nieuws hoor Nick, is al decennia zo.

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 16:12
  • Het duo Vettel-Schumacher zou denk ik een droomduo zijn voor deze ambitieuze herintredende renstal : De gelauwerde en gelouterde Schumacher, als mental coach, auto-opbouwwerker en bewezen topcoureur, en het meest belovende Formule 1 Racetalent, onder één dak... (en dan ook nog eens beiden van Dietsen Bloed).

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 16:24
  • Heidfeld heeft altijd de pech gehad dat anderen hem kansen door de neus boren...

    Ik wil -maar zal er nooit meer achterkomen- weten wat Heidfeld had gekund mocht hij destijds wel bij McLaren terecht gekund ipv Raikkonen.

    Maar nu heeft Peter Sauber zijn carriere voorgoed de nek omgedraaid ben ik bang, in F1 dan.

    En dat is gewoon jammer. Deze man had miss. best een of tweevoudig wereldkampioen kunnen zijn inmiddels...

    Maarja, als, heb je niks aan:(

    Zo kan het dus ook gaan, talent heb je dan misschien wel, maar als het je niet gegund wordt...

    Life can be a bitch!

    • + 0
    • 22 okt 2010 - 20:22

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 550
  • Podiums 6
  • Grand Prix 121
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar