Fernando Alonso: "Ik denk dat ik wel iets goed doe"

Fernando Alonso keert na zijn Indy 500-uitstapje weer terug naar de Formule 1 waar hij nog steeds hoopt op betere tijden voor het team van McLaren. Maar hij denkt er nog lang niet over om op te geven zo zegt hij in The Mail on Sunday.

Alonso: "Mijn eerste priortiteit is Formule 1 en om mijn derde wereldtitel te veroveren. Mijn tweede prioriteit was om te genieten van de ervaring in de Indy 500 en dat is mij gelukt." Die derde wereldtitel lijkt er in ieder geval bij zijn huidige werkgever niet in te zitten en een plaats bij een topteam lijkt ook ver weg. 

"Ik denk dat ik wel iets goed doe"

Maar toch heeft hij nergens spijt van. "Ik lees dat mensen verdrietig zijn en dat ze mij meer vooraan willen zien en meer willen zien winnen. Maar toen ik bij de Indy kwam was het een totaal andere omgeving en de mensen respecteren mij nog steeds. Zij verwachtte dat er iets zou gebeuren op het circuit", zo vertelt de Spanjaard. 

Velen hebben een mening over het carrièreverloop van Alonso, maar daar heeft hij dan weer een mening over. "Ik ben het niet eens met opmerkingen als 'Wat zonde, Alonso had dit of dat moeten doen'. Ik heb 97 podiums en twee wereldtitels gehaald, ik denk dat ik wel iets goed doe", zo zegt hij. 

 

James

Posts: 1.653

Een levende legende.

  • 2
  • 4 jun 2017 - 13:57

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Klopt, op een haar na twee extra wereldtitels misgelopen in 2007 en 2010. Zo veel slechte keuzes heeft hij niet gemaakt in zijn carrriere.

    • + 0
    • 4 jun 2017 - 12:06
    • 2012 was het ook nog spannend tot de laatste race

      • + 0
      • 4 jun 2017 - 12:20
    • Toprijder , maar links en rechts wel eens een verkeerde beslissing gemaakt .

      • + 0
      • 4 jun 2017 - 12:47
    • Arran

      Posts: 1.563

      Ouwe-Sjagerijn, is dat niet iets wat hem juist menselijk maakt.
      We maken allemaal fouten, ook top-coureurs.

      • + 0
      • 4 jun 2017 - 13:10
  • Baksteen

    Posts: 713

    Oei..dit klinkt als een voorschot op een definitieve afscheid als geen top team hem een plek geeft. Ik vind dat hij een Prostje moet doen. Jaartje er uit, Le Mans doen, nog eens de Indy 500, beetje wielrennen kijken, giro, tour, vuelta. Ondertussen achter de schermen werken aan een contract bij een topteam en dan in 2019 instappen en binnen 2 jaar zijn derde winnen.

    • + 1
    • 4 jun 2017 - 13:30
    • Red Bull wordt het niet. Mercedes dan? Misschien Renault als dat weer een topteam is over een paar jaar.

      • + 0
      • 4 jun 2017 - 14:20
    • DBGates

      Posts: 3.926

      Ik denk dat Alonso bang is dat wanneer hij er volgend jaar tussen uit knijpt dat Honda de moter aan de praat gekregen heeft

      • + 0
      • 4 jun 2017 - 15:30
    • Sorry Baksteen, maar ik hoor toch juist het tegenovergestelde uit bovenstaande verhaal, zijnde dat hij zijn drive (pun intended) toch weer gevonden heeft.

      • + 0
      • 6 jun 2017 - 12:55
  • James

    Posts: 1.653

    Een levende legende.

    • + 2
    • 4 jun 2017 - 13:57
  • Laten we hopen dat Mercedes of Ferrari hem nog een zitje kan geven. Deze man is nog lang niet klaar met de F1. En andersom ook niet.

    Vamos el Matador!

    • + 0
    • 4 jun 2017 - 18:22
    • Vindici

      Posts: 132

      Tja deze kerel hoort nog steeds bij de toppers! Zou leuk zijn als hij nog de kans zou krijgen.

      • + 0
      • 4 jun 2017 - 19:58
    • Alonso terug naar Maranello, als dat zou kunnen, that would make my year.

      • + 0
      • 4 jun 2017 - 22:05
    • Het is jammer dat deze teams liever op safe spelen met een ‘veilige’ tweede coureur die voldoende punten voor het constructeurskampioenschap kan binnenslepen zonder de eerste coureur in de weg te lopen (racen).

      Daarmee onthouden zij ons van – gechargeerd gesteld – de helft van de mogelijke spanning en topcoureurs van een competatief stoeltje.

      Je kunt dat als verstandig van het team beschouwen want het is de beste garantie voor rust in de tent.
      Maar aan de andere kant ook als laf, want met twee toppers in je auto is in principe ook de kans op succes groter. Je moet er alleen wel mee kunnen dealen en daar zit de crux.

      Zijn de coureurs niet te goed en te slim voor de teamleiding? En moeten teams die geen twee toppers aankunnen feitelijk niet op zoek naar een betere leiding?

      Ik gooi het maar op als vraag want doorgaans wordt alleen maar één richting uit gekeken en dat is de veilige maar misschien ook wel – gechargeerd dezegd – laffe manier.

      • + 1
      • 5 jun 2017 - 09:00
    • Zucht

      Posts: 938

      @LP Helemaal eens, maar het is natuurlijk ook een budgettaire overweging

      • + 0
      • 5 jun 2017 - 09:39
    • Dat twee toppers te duur worden voor een team @Zucht. Dat zal m.i. misschien zijdelings iets meespelen maar niet doorslaggevend zijn.
      Mercedes en Ferrari hebben zo’n budget dat die extra 10 of 20 miljoen niet een obstakel zal zijn. Op z’n hoogst zullen ze het als smoes gebruiken.

      • + 0
      • 5 jun 2017 - 09:51
    • Vindici

      Posts: 132

      @Larry, Tuurlijk klopt wat je zegt maar er kan er maar 1kampioen worden dus waarom zou je dan evt. trammalant binnenhalen? Ja aan het spektakel toegeven dat doen ze maar in een andere raceklasse. Maar dat is mijn mening.

      • + 0
      • 5 jun 2017 - 10:19
    • @Vindici. Jij noemt het spektakel maar m.i. gaat het in de F1 om close racing op het allerhoogste niveau, waarbij de beste coureurs ter wereld elkaar op het scherpst van de snede bestrijden. Bij voorkeur met zoveel mogelijk topcoureurs die kans maken op de overwinning.
      Zo is het altijd geweest en zou moet het altijd blijven, of snel weer worden.

      • + 0
      • 5 jun 2017 - 11:00
    • Nate

      Posts: 99

      @LP mss zou het wel iets zijn om dat oude idee van Bernie op toe te passen, waarbij de constructeurskampioen degene wordt die de meeste overwinningen (aantal gouden medailles) (en daarna aantal zilveren en/of bronzen) behaald heeft met beide rijders en dan enkel de punten laten meetellen voor rijderkamioenschap?

      Dan zouden teams mss meer geneigd kunnen zijn 2 potentiële winnaars (toppers) op te stellen ipv the safe bet met een goede puntenscorer?

      Aan de andere kant vond ik Bernie's idee vroeger altijd absurd om te denken dat medailles ineens een rijder meer zouden kunnen beïnvloeden om sneller te rijden, want denk dat elke rijder wel altijd zijn best doet om zo hoog mogelijk te eindigen, buiten mss in de laatste race of zo als ze weten dat ze aan bv 4 punten genoeg hebben om kampioen of 2e of 3e of dergelijks te worden.

      • + 0
      • 6 jun 2017 - 11:57
  • Veldhuis

    Posts: 606

    Onder goed doen zou ook nu punten scoren moeten horen.

    • + 0
    • 4 jun 2017 - 18:51
    • En hoe moet hij dat dan doen volgens jou?

      • + 2
      • 4 jun 2017 - 20:53
    • Serieus?

      • + 0
      • 4 jun 2017 - 21:19
    • Zucht

      Posts: 938

      IPV snelle bandenwissel een snelle motorwissel?

      • + 0
      • 5 jun 2017 - 09:40
  • Alonso heeft zijn doel duidelijk gemaakt, hij wil de tripple crown, dus volgend jaar weer indy en leMans erbij als hij een competatief zitje kan vinden bij een van de WEC teams

    • + 0
    • 5 jun 2017 - 04:44

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar