user icon

Formule 1-coureurs en team leven mee na gruwelijke aanslag in Manchester

  • Gepubliceerd op 23 mei 2017 13:15
  • comments 13
  • Door: Rik Klein Entink

Gisteravond vond een verschrikkelijke aanslag plaats tijdens een concert van Ariana Grande in Manchester. Veel kinderen en tieners waren op weg naar buiten toen er (zoals er op het moment van schrijven naar uitziet) een zelfmoordterrorist een spijkerbom liet ontploffen. Bij de aanslag zijn al 22 doden te betreuren en zijn er tientallen gewonden. 

Formule 1-coureurs en teams staan vanochtend uitgebreid stil bij de verschrikkelijke gebeurtenissen in Manchester. Een kleine greep uit de reacties:

McLarenF1/status/866906749734924288">
MercedesAMGF1/status/866916451441147904">
WilliamsRacing/status/866899477738790912">

 

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Dubbel. Altijd dezelfde riedels van bekende mensen op twitter, maar als je niks van je laat horen is het ook weer niet goed.

    • + 2
    • 23 mei 2017 - 13:29
    • vanHeutz

      Posts: 146

      Ze kunnen het natuurlijk ook gewoon iedere keer echt menen lijkt mij.

      • + 2
      • 23 mei 2017 - 14:06
    • Tja, ik heb jou riedel nog niet gelezen....

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 14:13
    • Zou kunnen, maar het komt bijna nooit oprecht over. Meer als een verplichting om iets te laten horen omdat je bekend bent.

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 14:18
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Allemaal hebben ze een basis in Engeland, dus als het in het eigen land is of het land waar men woont of werkt, zit het wel extra dichtbij. Verder zijn het niet de typische 'mijn medeleven aan...'-reacties. Dus riedels? Nee.

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 16:06
    • Samsonait

      Posts: 577

      @Orangearrows Ik denk dat we voor bijna iedereen spreken als we zeggen dat we het verschrikkelijk vinden wat er is gebeurt, twitter ontplofde vannacht en vannochtend. Of je nou bekend bent of niet een mens blijf je altijd. Dus geen van deze mensen zegt dit om te scoren bij zijn of haar fans. Ook een beetje cru om dat te denken. Ze zeggen het net als dat iedereen het zegt omdat het verschrikkelijk is wat er is gebeurd.

      Ook een beetje de tijd waar we in leven met Social media. Beide keren vind ik wel dat social media in dit soort situaties een goede rol speelt, medeleven tonen voor de mensen die het vandaag het zwaarst hebben!

      En nog los van het feit, en begrijp me niet verkeerd Orangearrows ik geef echt niet af op je, ik denk als het moment komt dat niemand dit soort tweets meer schrijft we pas echt een probleem hebben, dat nieuws zoals vannochtend "normaal" word. Dit laat ook wel een beetje zien dat we met zijn allen geschokt zijn.

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 16:08
    • Samsonait:
      medeleven tonen is imo NIET een profielfoto aanpassen of een RIP comment plaatsen ergens. Mensen die dit doen hebben echter wel het gevòel dat ze hun steentje bijdragen en hun medeleven tonen, maar is dit wel echt medeleven tonen? in mijn ogen niet.

      maarja het is 2017. Medeleven tonen is dus 'RIP victims Manchester' posten op facebook en dan heeeft men z'n medeleven getoond. Het is voortaan allemaal zo hol.
      Dit is overigens geen kritiek op jou of zo hoor, ik weet goed hoe t werkt. Het is meer n constatering van wat dit voortaan inhoudt. het is zo betekenisloos allemaal voortaan.

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 18:33
    • Sirhenry

      Posts: 759

      Ik neem aan dat je weet dat bekende personen ook gewoon mensen zijn met emoties en dat ze die ook gewoon uiten. Dat jij dat invult als "riedels..."zegt meer over jouw perceptie (het komt bijna nooit oprecht over...) dan over het medeleven wat deze bekende personen laten zien....
      Heb je wel duidelijk dat deze vormen van communicatie, Twitter, Facebook e.d. heel beperkte vormen zijn waarbij het op een juiste manier overbrengen van emotie bijna niet te doen is...Ik zeg altijd tegen mijn puberende kinderen, als ze weer eens ruzie maken via de app..."bel even, maak een afspraak en ga met elkaar het gesprek aan...in real life.."

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 19:05
    • Axel

      Posts: 2.238

      @OrangeArrows, dat jouw interpretatie van "bekende mensen".
      En ook "bekende mensen" mogen hun afschuw en medeleven uitspreken.

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 19:40
    • Ik herken mezelf wel een beetje in hetgeen 6 wieler zegt,
      Misschien is social media wel niet zo mijn ding.
      Te makkelijk om een tweetje de wereld in te plempen om te laten zien dat je zogenaamd 'meeleeft'.
      Ik zeg niet dat de mensen die zulke berichtjes posten per definitie niet oprecht zijn in hun bedoelingen, neen, maar op mij maken deze berichtjes in ieder geval bijzonder weinig indruk.
      Echt meeleven met iets of iemand doe je diep van binnen, en hoef je helemaal niet met de rest van de wereld te delen.
      Het gevoel bekruipt me dan altijd een beetje dat de schrijver dit meer voor zichzelf doet.

      • + 1
      • 24 mei 2017 - 08:04
    • Voor degene die hierboven reageren. Dat deze teams/correurs meeleven en een post op social media doen is niet wat het nep laat lijken. Sites net als F1today die een verzameling gaan maken van berichten . Dat is nep. Dat iemand op social media hun medeleven uit is mooi. Dat er een artikel op F1today en dergelijke sites komt. Dat is iets anders.

      • + 0
      • 24 mei 2017 - 08:31
  • Baksteen

    Posts: 704

    In gedachten ben ik bij de mensen die dit is overkomen, vooral de familieleden en slachtoffertjes. Heel veel jonge meisjes die wellicht verminkt en getraumatiseerd voor de rest van hun leven de euvels moeten overwinning van wat hun is aangedaan.

    Over die reacties:

    Ze zijn goed. Ze moeten geplaatst worden. We moeten opkomen voor wat goed is en tegen barbarisme.

    We moeten een aanslag nooit normaal gaan vinden. We moeten nooit accepteren dat onschuldige mensen moeten boeten voor de woede van een groep boze gefrustreerde en vooral zieke mensen. Dat een soldaat sterft op het slagveld dat is het risico van zijn beroep, al kan hij alsnog als een held sterven en zo geëerd worden. Kinderen die worden opgeblazen en in stukjes bij elkaat moeten worden gesprokkeld is de onschuld vermoord.
    Ik hoop dat de haat die deze mensen verspreiden met hun bommen en hun woorden nooit dezelde soort haat en totale respectloosheid tov humaniteit zal doen ontstaan in onze harten. Ik hoop dat wij barbaarse haat niet met barbaarse haat beantwoorden maar met kracht, rechtvaardigheid en beschaving.

    • + 0
    • 23 mei 2017 - 18:31
    • Ik vind dat je dit gruis geen mensen mag noemen .
      Het zijn gewoon smerige moordenaars .

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 21:39

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.429
  • Podiums 56
  • Grand Prix 129
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar