user icon

Horner: "Ontwikkeling van Max blijft me verbazen"

  • Gepubliceerd op 10 mei 2017 12:14
  • comments 27
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull Racing-teambaas Christian Horner heeft in de aanloop naar de Grand Prix van Spanje zijn bewondering uitgesproken voor coureur Max Verstappen. De jonge Nederlander behaalde vorig jaar in Barcelona zijn eerste overwinning in de Formule 1. Twaalf maanden later doet hij zijn teambaas nog altijd versteld staan met zijn stormachtige ontwikkeling.

Horner deelde aan Speed Week mede: "Ik verwonder me er nog steeds over dat Max pas 19 jaar is. Zijn ontwikkeling blijft me verbazen. Hij leert continu dingen bij en zet steeds weer nieuwe stappen. Het is fascinerend om dat proces van zo dichtbij mee te maken. In combinatie met Daniel Ricciardo beschikken wij over de meest opwindende line-up van het veld, daar ben ik van overtuigd."

De teambaas van Red Bull Racing is daarnaast zeer te spreken over de recente ontwikkelingen in de Formule 1. Regerend kampioen Mercedes krijgt dit jaar eindelijk tegenstand. Niet van Red Bull Racing, maar van Ferrari. Na vier races in 2017 is de tussenstand tussen Mercedes en Ferrari 2-2 wat betreft aantal overwinningen. Dat is alleen maar goed voor de sport.

Horner: "Wat er aan het gebeuren is, is mooi voor de Formule 1. Aan het einde van de Russische Grand Prix zorgde de aandringende Sebastian Vettel toch nog voor wat peper in die race. En met Valtteri Bottas heeft de Formule 1 een nieuwe winnaar. Niemand steekt er tot nu toe bovenuit. Drie verschillende winnaars in de eerste vier races, zo mag het van mij nog wel even doorgaan."

Reacties (27)

Login om te reageren
  • M Benz

    Posts: 1.152

    Nou, mij niet, maar wel de snelheid waarmee hij leert ;)

    • + 0
    • 10 mei 2017 - 12:12
    • Stitch

      Posts: 5.332

      Het zou wel beter zijn als het inhalen (binnen de twee seconden verliest de inhalende coureur grip) op een normale manier mogelijk zou zijn ipv met DRS. Verder zou ik het mooier vinden als Red Bull eindelijk mee kan gaan doen om de prijzen en we mooie man tot man gevechten op de baan gaan zien.

      • + 1
      • 10 mei 2017 - 12:19
    • droopz

      Posts: 777

      @Stitch ik vind dat DRS eindelijk gebruikt wordt zoals ik vind dat het gebruik mag worden.

      DRS is nu geen manier om te passeren maar meer als hulpmiddel om dichterbij te komen en vervoglens in een uitremactie in te halen ofzo.

      voorheen was het DRS open en ze zaten lang je, nu minder inhaal acties maar wel mooie waar meer lef voor nodig is.

      • + 2
      • 10 mei 2017 - 12:52
  • WC MAX

    Posts: 3.243

    Ik blijf me verbazen dat Horner zich blijft verbazen....

    • + 0
    • 10 mei 2017 - 12:17
    • manuel

      Posts: 2.969

      Dat heb je met bazen

      • + 3
      • 10 mei 2017 - 12:26
    • Verbaast mij ook. En aangezien uitblinkers goede mentoren nodig hebben, hoop ik dat Horner snel weer met beide benen op de grond komt te staan.

      • + 0
      • 10 mei 2017 - 16:52
  • Ik blijf me verbazen over de ontwikkeling van de Renault PU...

    • + 2
    • 10 mei 2017 - 12:28
  • Veldhuis

    Posts: 605

    Zit ik toch op dezelfde golf lengte als Christian Horner.

    • + 0
    • 10 mei 2017 - 12:31
  • Max nu toch ook Indy 500?

    • + 0
    • 10 mei 2017 - 12:56
  • Drie winnaars in de eerste vier races?? Dus in één race was er géén winnaar?? Ha ha ha.....

    • + 0
    • 10 mei 2017 - 13:02
    • Drie VERSCHILLENDE Bschuit, wel goed lezen he... :)

      • + 0
      • 10 mei 2017 - 13:30
    • Ha ha ja ,ze hebben het 'verschillende' snel toegevoegd na mijn commentaar.... Zou voor ons ook wel prettig zijn zo,n edit functie.....

      • + 2
      • 10 mei 2017 - 13:39
  • Breakaway

    Posts: 224

    O o

    • + 0
    • 10 mei 2017 - 13:34
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Ik vind Horner de meest sympathieke teamleider en heb hem zelden op onzin of een dubbele agenda kunnen betrappen, ook nu weer. Het is jammer dat RB niet mee kan doen om de prijzen en de races terugzakken in een ongekend niveau van saaiheid. Het is eigenlijk ongelooflijk hoe hondstrouw fans zijn als je ziet wat men vaak krijgt voorgeschoteld. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

    • + 4
    • 10 mei 2017 - 13:43
    • Insgelijks. Ik snap niet wat anderen tegen hem hebben.

      • + 1
      • 10 mei 2017 - 13:59
    • GriFFin

      Posts: 96

      Hoop doet leven..

      • + 0
      • 10 mei 2017 - 14:59
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Ik ken er maar 1 hier op het forum die hem geloof ik echt niet mag...kom er maar in Wibi!

      • + 0
      • 10 mei 2017 - 15:21
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Volgens een zekere snotneus ben ik juist Wibi. Nou, dat heb ik dan bij deze ontkracht. Ik kan ook nu wel toegeven dat mijn echte naam Elvis is.

      • + 0
      • 10 mei 2017 - 16:29
  • twslex

    Posts: 570

    Met al die positive vibe aan de kant van max kan ik heel goed begrijpen wat daniel aan het denken is, quote: "Max Verstappen would be better off listening more to what Formula 1's established drivers have to say, reckons teammate Daniel Ricciardo"

    • + 1
    • 10 mei 2017 - 16:04
  • Max schrijft zijn eigen regels. En zolang hij niet teruggefloten wordt door de wedstrijdleiding heeft hij gelijk. Boem.

    En als het aan Daniel zou liggen zou iedereen veilig en op het gemakje 50-60 rondjes in de Trulli trein rijden. Joepie wat spannend.

    • + 1
    • 10 mei 2017 - 18:36
    • Max is eigenlijk een zoon van Chuck Norris. Of misschien zelfs van Donald Trump.
      Beiden hebben hun eigen regels. En niet van deze wereld fans, natuurlijk.....

      • + 1
      • 10 mei 2017 - 19:41

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar