user icon

Grosjean vervangt Button als directeur van de GPDA

  • Gepubliceerd op 04 mei 2017 13:39
  • comments 29
  • Door: Rob Veenstra

Haas F1-coureur Romain Grosjean volgt Jenson Button op als directeur van de Grand Prix Drivers' Association. Button legt zijn werkzaamheden voor de rijdersvakbond neer nu hij geen vast onderdeel van de Formule 1-paddock meer is. In Rusland stemden de coureurs over een opvolger en de keuze viel op Grosjean. Hij voegt zich bij directeur Sebastian Vettel en voorzitter Alexander Wurz.

Grosjean: "Het vervult me met trots dat mijn collega's me verkozen hebben tot GPDA-directeur. De meningen onder de coureurs zijn nog weleens verdeeld, maar als groep zijn we wel verenigd in ons verlangen om het beste voor de sport na te streven. Ik geloof dat we een belangrijke rol te vertolken hebben en het is onze plicht om onze wensen op elkaar af te stemmen en de overige stakeholders te steunen in de ontwikkeling van deze sport."

Wurz: "Het was een genot om de afgelopen jaren met Jenson samen te werken, aangezien hij altijd in het belang van de coureurs en de sport dacht. We zijn Button dan ook zeer dankbaar voor zijn inzet al die tijd! Romain heeft zich de voorbije jaren ontpopt tot actief GPDA-lid. Hij barst van de energie en van de nieuwe ideeën voor de Formule 1. Sebastian en ik verwelkomen hem als aanwinst voor het GPDA-bestuur."

 

Reacties (29)

Login om te reageren
  • Demachiel

    Posts: 183

    Als er iets veranderd moet worden, zeikt hij wel door!

    • + 0
    • 4 mei 2017 - 13:42
    • wibi

      Posts: 4.514

      Helpt niks...heeft na een jaar nog steeds geen remmen zoals hij die wenst....;-)

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 13:46
    • Warlord

      Posts: 2.097

      Zal ik jullie een spiegel voorhouden?

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 14:22
    • Demachiel

      Posts: 183

      Doe eens!

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 14:43
    • dr springen meteen barsten in. Bedankt he :)

      • + 1
      • 4 mei 2017 - 14:54
  • Big_El

    Posts: 2.137

    Wel bijzonder als je bedenkt hoe de medecoureurs een paar jaar terug over hem dachten...

    • + 0
    • 4 mei 2017 - 13:45
    • Dat is nog niet echt veranderd... Dus bijzonder is het zeker!

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 13:52
    • ives

      Posts: 1.238

      Grosjean heeft inderdaad een stevige groei doorgemaakt. Een compleet-off weekend, zoals in Rusland, overkomt hem quasi nooit meer en zijn prestaties zijn zeer constant en op hoog niveau. Hopelijk krijgt hij zijn kans nog eens in een winnende wagen. Zie nog steeds geen wereldkampioen in hem, maar een carrière à la Mark Webber zou hij zeker verdienen.

      • + 1
      • 4 mei 2017 - 13:54
    • Zeer constant? Niet echt.

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 14:03
    • Prestaties van Grosjean zijn juist zeer wisselvallig.

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 14:20
    • Zijn prestaties in de auto hebben niets met het artikel te maken en zijn dus aardig off-topic.

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 14:22
    • TDZ

      Posts: 1.296

      @IVES.... een volume knop op Grosjean zou geen overbodige luxe zijn met zijn gezeur. En constant???? nou niet echt....

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 15:08
    • LimboF1

      Posts: 4.989

      Big_el, als je eenmaal een stempel hebt, dan raak je hem niet snel kwijt. Het is geen verkeerde coureur, heeft wat problemen gehad in het begin. Maar de laatste jaren toch gegroeit, anders was hij wel al weggeweest uit de F1.

      • + 0
      • 5 mei 2017 - 08:05
    • M Benz

      Posts: 1.152

      @Ives: constant wisselende prestaties bedoel je, hoewel de Haas daar ook wel iets mee te maken heeft lijkt me zo ;) Je hebt imho wel gelijk als je zegt dat hij als coureur is gegroeid, maar ook daar is zeker nog ruimte voor verbetering.

      • + 0
      • 5 mei 2017 - 10:05
  • Lekker handig om een coureur te kiezen van wie het twijfelachtig is of hij nog lang in de F1 aanwezig zal zijn.

    • + 1
    • 4 mei 2017 - 13:54
    • wibi

      Posts: 4.514

      Max is te jong..ervaring in de F1 zal ook meetellen!

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 13:56
    • Niet alleen dat, maar Grosjean heeft ook al jaren bewezen niet goed in de groep te liggen, en hij zeikt altijd over van alles. Zijn voorgangers lagen altijd goed in de groep en waren altijd vrij neutraal in veel zaken zonder altijd te zeuren...

      • + 1
      • 4 mei 2017 - 14:17
    • Precies BLACK BOOK, Grosjean is helemaal geen goede vertegenwoordiger voor de andere coureurs. Ik hoop dat hij voor 2018 geen stoeltje vindt.

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 14:19
    • Dat is volgens mij niet helemaal waar, ik denk dat op dit moment er niet echt rijders zijn die een groot probleem hebben met hem. Daarbij is Wurz de voorzitter van de GPDA en die rijdt helemaal geen formule 1 meer.

      • + 1
      • 4 mei 2017 - 14:50
    • Dat laatste klopt, maar dat is dan één van de drie heren. Zou toch wel gek zijn als we volgend jaar een GPDA hebben met twee inactieve coureurs.

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 16:25
    • Jullie zitten er allemaal naast inzake Grosjean: Hij is juist WEL een goede vertegenwoordiger. Waarom? Hij wilt wat de fans willen: Geen halo of shield troep...hij wil de F1 auto houden zoals het nu is met open cockpits...wat wil je nog meer als fan?

      • + 0
      • 4 mei 2017 - 20:36
  • Grosjean?!?!? Ik zou voor Kimi hebben gekozen, blijft het lekker stil

    • + 0
    • 4 mei 2017 - 15:00
  • TDZ

    Posts: 1.296

    De Trump van de F1......

    • + 1
    • 4 mei 2017 - 15:06
  • Er waren dus duidelijk geen andere gegadigden ;-)

    • + 1
    • 4 mei 2017 - 15:26
  • GuidoM3

    Posts: 105

    Hmm twijfelachtige keuze.. Maar aan de andere kant, ik zat me te bedenken wie er meer geschikt is? En kon zo snel niet iemand bedenken.

    • + 0
    • 4 mei 2017 - 15:27
  • Hij is iig tegen een halo-achtige constructie

    • + 1
    • 4 mei 2017 - 15:27
  • Kevin

    Posts: 5.004

    Alexander Wurst zou een voorbeeld kunnen nemen aan JB.

    • + 0
    • 4 mei 2017 - 16:25

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel