Woensdag eerste IndyCar-test voor Fernando Alonso

Eindelijk kan Fernando Alonso dan echt voor het eerst zijn zinnen gaan verzetten. Tijdens de Grand Prix van Rusland kwam hij niet verder dan de formatieronde maar woensdag wacht dan eindelijk de eerste test in de IndyCar. 

Alonso heeft de seatfitting een paar weken geleden gedaan en ook heeft hij wat tijd doorgebracht in de simulator van Andretti in Indianapolis. Woensdag is de eerste test op de Indianapolis Motor Speedway. 

McLarenIndy/status/856882187442032643">

Test samen met Marco Andretti

Alonso: "Op dit moment houden we de weersvoorspelling in de gaten en het ziet er wisselend uit voor de komende week." Hij herhaalt dat zijn 'droom en leven' de Formule 1 is, maar is blij met de mogelijkheid. "Het is goed om hier in een totaal andere auto te testen", aldus de McLaren-coureur die nog nooit een vergelijkbare race heeft gereden. 

Hij krijgt tijdens de tests gezelschap van IndyCar-coureur Marco Andretti die de auto in de ochtend zal besturen alvorens hem na de middag over te geven aan Alonso. 

Voor de liefhebbers die willen kijken.
De andere link komt niet door het filter.

https://www.youtube.com/watch?v=UXh9uxthFnk&feature=youtu.be

  • 2
  • 2 mei 2017 - 15:17

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Voor de liefhebbers die willen kijken.
    De andere link komt niet door het filter.

    www.youtube.com/watch?v=UXh9uxthFnk&;feature=youtu.be

    • + 2
    • 2 mei 2017 - 15:17
    • wibi

      Posts: 4.519

      Moet nog een dagje wachten...toch bedankt Pietje!

      • + 0
      • 2 mei 2017 - 15:34
  • Hij zal even moeten wennen aan de snelheid...

    • + 0
    • 2 mei 2017 - 15:25
  • Hoop dat het allemaal op zijn plaats valt voor Fernando ! Ik gun het hem...zeker na Rusland...

    • + 0
    • 2 mei 2017 - 15:25
  • Bij HSO (simracing organisation) zijn we ook aan het testen voor 'de month of may'...we rijden echter met Indycars rond uit 1988 dus kom ik geen Alonso tegen daar...wel Danny Sullivan, AJ Foyt, Rick Mears, Al Unser etc ;)

    • + 0
    • 2 mei 2017 - 15:27
  • Zwaar realistisch overigens die simulator daar! Volgens de geruchten zou de virtuele Honda krachtbron al een paar keer de geest hebben gegeven en schijnt Alonso de wagen uit pure frustratie midden op de oval te hebben stil gezet. Dat belooft wat.....

    • + 0
    • 2 mei 2017 - 16:22
    • Haha... :)

      Schijnt dat Alonso eerst de bolide tot aan de pit wou duwen, tot hij zag dat er geen wielen onder stonden...beetje verward rondkijkend kwam het tot zijn verstand dat hij uit de simulator was gestapt...

      ...jokes aside, hoop dat hij er mooie dingen kan laten zien daar in de "US and a A"

      • + 0
      • 2 mei 2017 - 17:33
  • Succes en dat je maar een mooi resultaat mag behalen.

    • + 0
    • 2 mei 2017 - 16:40
  • Ik kijk er naar uit... en ik ga de testdagen ook in de gaten houden.
    De Indy 500 was de enige race van die klasse die ik sowieso keek. Het heeft me een paar races gekost voor dat ik het spelletje door had, stratiegie, brandstof en banden management, wachten op een full course yellow (crash). Ben al jaren fan van alonso. Ik zit er klaar voor. Het kan natuurlijk ook vet gaan tegenvallen... we zullen zien.

    • + 1
    • 2 mei 2017 - 16:49
    • Wachten op een full course yellow? Alonso is toch zeker gewend dat zoiets voor hem geregeld wordt (crashgate). ;-)

      • + 0
      • 2 mei 2017 - 17:50
    • Ja.. lol, maar das the game he.. racen bij blijven en niet van de baan schijven en als iemand anders dat doet, pits voor peut en banden.. en wie bij de als laatste pitstop redelijk vooraan rijdt met genoeg, maar niet teveel brandstof en goede banden, maakt grote kans hem te winnen. Of je skipt de laatste pitstop en rolt zonder brandstof over de streep...

      • + 0
      • 2 mei 2017 - 19:21
    • Schuiven

      • + 0
      • 2 mei 2017 - 19:22
  • meister

    Posts: 4.297

    Er zijn twee soorten rijders in de indy.
    Zij die de muur hebben geraakt en zij die de muur nog moeten raken.

    • + 0
    • 2 mei 2017 - 23:20

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar