Bob Fernley prijst rijders van Force India na 'geweldige prestatie'

Bob Fernley vindt dat de uiteindelijke zesde en zevende plaatsen een geweldige beloning was voor het hele Force India-team. De vice-teambaas van het team zag Sergio Perez en Esteban Ocon de eerste plaatsen innemen na de drie grotere teams. 

Fernley: "Felicitaties aan het hele team voor wederom een dubbele finish in de punten. De 14 punten verstevigen onze vierde plaats in het kampioenschap en zijn een mooie beloning voor een weekend waarin wij de mogelijkheden optimaal benut hebben."

Geweldige prestatie

Complimenten zijn er voor de coureurs: "Esteban behaalde zijn beste resultaat ooit in de Formule 1 en houdt zijn 100% score sinds hij bij ons binnenkwam. De zesde plaats van Sergio betekent dat hij nu 14 races op rij in de punten heeft gereden, dat is een geweldige prestatie."

Het team van Force India staat nu vierde in de stand om het constructeurskampioenschap. Het staat 26 punten achter het team van Red Bull Racing en heeft 13 punten voorsprong op het team van Williams.

 

Patrace

Posts: 6.764

Volledig terecht dat ze blij zijn. Ze hebben een betrouwbare auto, goede motor en twee uitstekende coureurs. En ze presteren maximaal naar hun mogelijkheden.

Het middenveld is competitief dus het zal nog pittig genoeg zijn voor hen om uiteindelijk die 4e plek vast te houden. Williams en Renault... [Lees verder]

  • 2
  • 1 mei 2017 - 17:31

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Ik blijf het een leuk team vinden. Knappe prestatie.

    • + 1
    • 1 mei 2017 - 15:42
    • Sinds de nieuwe livery zitten ze bij Force India gezellig met z’n allen op een roze wolk.
      Nou ja, op eentje na dan maar die vermaakt zich wel in Engeland. ;)

      • + 0
      • 1 mei 2017 - 18:56
    • @Larry Perkins

      Mooi roze is niet lelijk.

      • + 0
      • 2 mei 2017 - 00:51
  • Lens Trol

    Posts: 127

    Geloof maar dat het pijn doet bij Williams, 2 coureurs van Force India in de punten. Terwijl zij met Massa een goede coureur hebben en ze hebben een Stroll.

    • + 1
    • 1 mei 2017 - 15:49
  • Patrace

    Posts: 6.764

    Volledig terecht dat ze blij zijn. Ze hebben een betrouwbare auto, goede motor en twee uitstekende coureurs. En ze presteren maximaal naar hun mogelijkheden.

    Het middenveld is competitief dus het zal nog pittig genoeg zijn voor hen om uiteindelijk die 4e plek vast te houden. Williams en Renault hebben ook de potentie om regelmatig in de punten te eindigen en ook Toro Rosso kan om die puntenfinishes meedoen. Veel zal afhangen van wie tijdens het seizoen het beste weert door te ontwikkelen.

    • + 2
    • 1 mei 2017 - 17:31
    • manuel

      Posts: 3.146

      Wat is Ocon dan een verademing als je hem vergelijkt met Stroll..... super goed gedaan.

      • + 1
      • 1 mei 2017 - 17:34
    • Stel je voor dat je rijdersduo Palmer & Stroll zou zijn. Dan word je toch helemaal knettergek?

      • + 1
      • 1 mei 2017 - 18:49
    • Wel goed voor de werkgelegenheid @Damon. ;)

      • + 1
      • 1 mei 2017 - 18:59
  • Diep respect voor dit team.
    Ze blijven er toch maar staan...elk jaar weer.
    Top!

    • + 1
    • 1 mei 2017 - 18:47
  • Zowel de coureurs als het team doen het supergoed, ze maken daar maar erg weinig fouten en presteren echt bovengemiddeld met zo'n budget.

    • + 0
    • 1 mei 2017 - 23:01
  • Knap van Perez, blijft maar punten binnen halen. Het wordt tijd dat hij weer voor een top-team moet gaan rijden. Nu is hij rijp genoeg daarvoor.

    • + 0
    • 1 mei 2017 - 23:20
  • Kenju

    Posts: 2.629

    En dan zijn ze niet eens tevreden over de auto (wintunnelresultaten komen niet overeen met wat ze op de baan zien). Ik vraag me af of het voor hun haalbaar is om een nieuw chassis te introduceren.

    Hoe dan ook, alle respect voor wat ze laten zien met beperkte middelen. Goed voor ze dat ze ook het vertrouwen van de nieuwe sponsor lijken waar te maken.

    • + 0
    • 2 mei 2017 - 13:33

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Cadillac F1
  • Punten 1.450
  • Podiums 35
  • Grand Prix 214
  • Land Mexico
  • Geb. datum 26 jan 1990 (36)
  • Geb. plaats Guadalajara, Mexico
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar