user icon

Drama voor McLaren: Alonso start niet in Russische Grand Prix

  • Gepubliceerd op 30 apr 2017 14:03
  • comments 25
  • Door: Mathijs Carolus

De gifbeker bij McLaren-Honda is nog niet leeg: tijdens de formatieronde was coureur Fernando Alonso druk in gesprek met zijn engineer. De Spanjaard kampte met een probleem aan de Honda-motor en moest zijn bolide bij de ingang van de pits aan de kant zetten.

Het is voor de tweede race op rij dat een van de McLarens niet start. Was het in Bahrein Stoffel Vandoorne, nu is het Alonso. De Spanjaard zal wederom hard zijn in zijn woorden naar Honda toe en hopen op een snelle verbetering van de situatie.
 

 

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Sirhenry

    Posts: 759

    Wereldstart Max...!

    • + 0
    • 30 apr 2017 - 14:10
    • Kenney

      Posts: 2.217

      De chat is een ander topic hoor ;) Het gaat hier over Alonso.

      • + 5
      • 30 apr 2017 - 14:28
    • vitesse

      Posts: 1.524

      Wat moet ik hier van kotsen zeg, stop nou te reageren op een topic, waar het helemaal niet over gaat en weer Max, Max, Max, Max, pffffff.........

      • + 0
      • 30 apr 2017 - 22:43
  • Niiek

    Posts: 675

    Pffff wat een aanfluiting dat Honda. Begin er langzamerhand schijtziek van te worden, stelletje amateurs.

    • + 2
    • 30 apr 2017 - 14:15
    • Ik ook ben er helemaal klaar mee...

      • + 2
      • 30 apr 2017 - 14:17
  • Politik

    Posts: 7.029

    De FIA moet nu echt gaan ingrijpen.
    Honda maakt niet alleen McLaren volstrekt belachelijk, de prestigieuze F1 lijdt hier ook enorme imagoschade door.

    Er zal onderzocht moeten worden of er op korte termijn een Mercedes motor in die McLaren gebouwd kan worden en daarbij zullen ongetwijfeld uitzonderingen gemaakt moeten worden, want het zal de nodige aanpassingen aan het chassis vergen.
    Maar dit kan zo echt niet langer.

    • + 0
    • 30 apr 2017 - 14:21
    • Alonso14

      Posts: 202

      Dan maar spaanse gp missen en chassis proberen om te bouwen voor de mercedes motor, want naar alle waarschijnlijkheid zullen ze in spanje ook niet starten.

      • + 0
      • 30 apr 2017 - 14:25
    • Dp1998

      Posts: 994

      Nee gewoon niet, Honda heeft problemen dat is vervelend voor zowel Honda zelf als mclaren. Maar om dan nu te zeggen mclaren moet een Mercedes motor in. Red Bull heeft ook problemen met de motor,dat ook zwaar... Maar dat is de sport en Honda en Renault zullen gewoon hun huiswerk beter moeten doen.

      • + 1
      • 30 apr 2017 - 14:59
    • Wat een onzin. Laat ze het zelf opknappen. Ingrijpen van FIA is competitie vervalsing richting teams die rondom dezelfde posities als McLaren finishen. En imagoschade voor de hele F1? Welnee man

      • + 2
      • 30 apr 2017 - 15:22
    • Politik

      Posts: 7.029

      @DP1998, je wilt de motorproblemen van McLaren en RB toch niet met elkaar gaan vergelijken?
      Een race 2x achter elkaar niet kunnen starten is gewoon een schande voor de F1.

      • + 1
      • 30 apr 2017 - 15:25
    • Politik

      Posts: 7.029

      @Brabham, relax man. Ieder zijn mening hoor!

      • + 0
      • 30 apr 2017 - 15:39
    • Dp1998

      Posts: 994

      @politik nee zeker niet, alleen dat Honda problemen heeft is vervelend maar dat moeten zij oplossen. dat mclaren daar de dupe van wordt is heel jammer maar dat is de keuze die team gemaakt heeft 4 jaar geleden om voor deze leverancier te kiezen. dus om te zeggen geef mclaren een mercedes motor is niet de oplossing. ik hoop dat Honda de problemen snel oplost maar anders is het uithuilen en doorgaan.

      • + 0
      • 30 apr 2017 - 16:32
    • Politik

      Posts: 7.029

      @DP1998, ik ben het volledig met je eens.
      Maar mijn punt is, dat ik vind dat we nu op een punt zijn beland, dat het imago van de F1 te kakken wordt gezet. En dat vind ik een kwalijke zaak, dat moet niemand willen.

      • + 0
      • 30 apr 2017 - 16:38
    • Dp1998

      Posts: 994

      En dat ben ik dan weer met jou eens @politik. Daarom vind ik het ook raar dat de Fia zegt dat de motoren binnen 3 tienden zitten. Denk toch dat er iets moet komen van een standaard motor en dat je dan de aërodynamica zelf mag doen.

      • + 0
      • 30 apr 2017 - 17:04
    • Lexx

      Posts: 803

      @DP, ik hoop juist dat dat nooit gaat gebeuren, verschillende leveranciers en merken maakt het voor mij mooier dan een standaard motor.

      • + 0
      • 30 apr 2017 - 23:26
    • Doe zelf relaxt man ;) Jij mag zeggen wat je vindt en ik mag daarvan vinden en zeggen wat ik wil. Jouw stukje staat vol met moet, en kan niet langer etc. Vandaar mijn net zo stevige commentaar. Kan jij toch wel hebben dacht ik..

      • + 0
      • 1 mei 2017 - 11:36
    • Politik

      Posts: 7.029

      @Brabham, ja hoor, mijn huid is dik zat. Het is de toon die de muziek maakt hè. Mijn post is niet persoonlijk, die van jou wel.

      • + 0
      • 1 mei 2017 - 12:54
    • Wat ik schreef is op de inhoud gericht, niet op de persoon, en onderbouwd. Wat wil je nog meer. Niet bedoeld iig om jou als persoon af te "schieten"

      • + 0
      • 1 mei 2017 - 13:25
  • Alonso gaat naar Amerika en komt niet meer terug bij die trieste bende!

    • + 0
    • 30 apr 2017 - 14:22
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Je maakt me niet dood met een blije mus hoop ik?

      • + 1
      • 30 apr 2017 - 19:43
    • Ben bang van wel ;)

      • + 0
      • 30 apr 2017 - 21:04
    • Nee hoor, Alonso kan ons nog lang niet missen. ;)

      • + 0
      • 1 mei 2017 - 01:57
  • vitesse

    Posts: 1.524

    Bij Renault ruimen ze zo een plekje (Palmer) voor hem in.

    • + 0
    • 30 apr 2017 - 22:45
    • Ja , want Alonso doet het veel beter .......Njet
      Meelopen met de rest , Vitesse ?

      • + 0
      • 30 apr 2017 - 22:55
    • Vanzelfsprekend zou Fernando het veel beter doen en hij zou Nico ook nog naar een hoger niveau pushen.

      • + 0
      • 1 mei 2017 - 01:55

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar