Romain Grosjean gaat weer voor punten op "lastig circuit"

De ambitie van Romain Grosjean voor de Grand Prix van Rusland in Sochi is duidelijk: wederom in de punten rijden voor het team van Haas F1. Grosjean eindigde in Bahrein als achtste maar onder de uitvallers waren een aantal rijders die dit seizoen normaliter boven hem eindigen, het gaat dus een hele klus worden. 

Rusland was vorig jaar lastig

Grosjean: "Het was goed om punten te scoren in Bahrein", zo zegt hij. "Maar die verdienden wij eigenlijk vanaf de eerste race al. Het belangrijkste is dat overal waar wij zijn geweest de auto goed presteert", zo gaat hij verder. Toch moet daaraan toegevoegd worden dat van de zes starts die zijn teamgenoot Kevin Magnussen en hij maakten dit jaar, er drie races niet werden uitgereden als gevolg van een technisch probleem. Alleen in China kwamen allebei de rijders over de finish. 

Over de komende Grand Prix zegt hij: "Nu gaan we naar Rusland waar het voor ons vorig jaar lastig was. Nu kunnen we zien of wij progressie hebben gemaakt en of de wagen op ieder type circuit goed presteert." Vorig jaar eindigde Grosjean voor het team van Haas F1 als achtste en scoorde 4 WK punten voor het team. Zijn toenmalig teamgenoot Esteban Guttierez eindigde op de 17e plaats. 

Bocht 3 niet zijn favoriet

Over het circuit in Sochi zegt hij: "Ik vind de snelle bocht 3 niet echt prettig. De snelheid is erg hoog en dan bij het verlaten van de bocht direct in de remmen voor bocht 4." Maar over het algemeen vind hij het een goed circuit: "De bochten gaan mooi in elkaar over, het is een goed circuit om te racen", aldus de Fransman.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Dale U

    Posts: 1.955

    Als zijn remmen maar goed functioneren met die haakse bochten, maar hopen dat Haas dit onder controle heeft.

    • + 0
    • 25 apr 2017 - 11:08
    • ze gaan naar verluid niet alleen banden wisselen met een pitsstop maar ze ruilen ook gelijk de remmen om.

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 11:17
  • "Ik vind de snelle bocht 3 niet niet prettig.'' Nee dat snap ik, 2 jaar geleden had je daar je Lotus aan puin gereden. Dammmn wat een klapper was dat zeg..

    • + 0
    • 25 apr 2017 - 11:16
    • Twee x - wordt + ;-)

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 11:26
    • Copy Paste, zo staat het in de tekst ook.

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 11:36
    • Ik zie 't, beetje flauw van mijn kant.

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 11:55
  • arkady

    Posts: 225

    Volgens mij wordt de snelheid van Haas een beetje onderschat. Als grosjean niet uitviel in Australië was hij zesde geworden en ze zijn tot nu toe zeer ongelukkig in de kwalificatie met gele vlaggen o.a. Ik denk dat qua pure racepace alleen de williams sneller is van de middenveld teams.

    • + 0
    • 25 apr 2017 - 11:28
    • Haast onmogelijk te voorspellen wat Grosjean kan gaan doen want de groep onder de top zes – en met Massa erbij top zeven – ligt best wel dichtbij elkaar. Ben ook benieuwd wat Hulkenberg kan doen. Vindt hij de aansluiting bij Felipe of pas vanaf Spanje of zo?

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 12:37
    • arkady

      Posts: 225

      Ja klopt het is lastig te zeggen omdat het inderdaad zeer dicht bij elkaar zit. Hulkenberg en renault hebben tot nu toe wel de kwalificatie pace maar niet de race pace, tijdens de tests zullen ze aardig wat geleerd hebben over hun problemen dus ik denk ook dat renault en hulkenberg wel dichter bij williams zullen komen

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 13:00
  • aap

    Posts: 1.366

    snelle bocht 3 zou hij juist fijn moeten vinden

    • + 0
    • 25 apr 2017 - 12:06
    • Dat staat er ook @aap.

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 12:25
    • aap

      Posts: 1.366

      staat er niet?

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 15:15
    • Niet niet, betekent wel..;-)

      • + 0
      • 26 apr 2017 - 11:33
  • Typische Grosjean-uitspraken hè? Altijd vrolijk, altijd opgewekt, altijd positief, klaagt nooit en zeurt nooit.

    • + 0
    • 25 apr 2017 - 12:40
  • Gelukkig hebben de andere rijders deze ambitie niet. Moet dus een makkie worden.

    • + 0
    • 25 apr 2017 - 12:47

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (40)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

  • comments 72.125 reacties op Haas
  • star 16 leden hebben dit team als favoriet
  • vote Tweets over Haas
Bekijk volledig profiel
show sidebar