Zak Brown wil McLaren ieder jaar in de Indy 500 zien rijden

McLaren-directeur Zak Brown zou graag zien dat zijn team jaarlijks terugkeert in Indianapolis om mee te strijden in de Indy 500. Dit jaar heeft het team gekozen voor een samenwerking met Andretti Autosports om Fernando Alonso in het prestigieuze evenement te krijgen. Samen met Alonso was hij in Alabama en daar kwam hij met die toekomstvisie.

Zak Brown: "Ik zou McLaren-Honda graag ieder jaar mee zien dingen om de prijzen in Indianapolis, maar eigenlijk waren wij dit pas vanaf 2018 van plan." De situatie bij het team van McLaren maakte echter de weg vrij volgens Brown. "Gegeven de omstandigheden hoe wij nu opereren in de Formule 1 en de wens van Fernando, ons team en Honda gaf ons ineens de kans en daar zijn wij bovenop gesprongen."

Hij wil verder nog niet vooruitlopen op 2018, de prioriteit ligt op dit moment om de coureurs van de Britse renstal een betere auto te geven dan ze op dit moment ter beschikking hebben. 

 

CTRA

Posts: 4.066

McLaren is een merk en niet alleen een F1 team.
Dus alleen focussen op de F1 doen ze al jaren niet meer.

  • 3
  • 25 apr 2017 - 14:24

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Is het vandaag Mclaren day? Pffff

    • + 0
    • 25 apr 2017 - 10:35
    • vanHeutz

      Posts: 146

      Ik ben bang dat gezien de problemen bij McLaren en tot de Indy 500 achter de rug is het team nog wel even besproken zal worden links en rechts.

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 11:08
    • Niiek

      Posts: 675

      Vind ik niet erg! :-)

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 15:12
  • Rimmer

    Posts: 13.329

    Ze zijn daar bij McLaren wel heel erg blij dat ze even de aandacht af kunnen leiden.
    "In de Indy is Honda wel echt heel erg goed. We willen daar voortaan ook maar actief zijn dan kunnen we toch nog goed nieuws brengen."

    • + 0
    • 25 apr 2017 - 10:35
    • Patrace

      Posts: 6.764

      Zak Brown is een marketingman, dus die zal elke kans op goed nieuws brengen maximaal uitnutten. Zolang het merk McLaren maar positief in het nieuws komt.

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 13:07
  • Denk dat ze (Honda) het in de USA niet zover zouden laten komen dat een Honda aangedreven Nascar elke race uitvalt... Belangrijkste markt voor Honda, met Civic en Accordjes al jaren in de top tien van best verkochte auto,s aldaar....

    • + 0
    • 25 apr 2017 - 10:53
    • Red 5

      Posts: 198

      Ik kan me vergissen maar volgens mij zit Honda niet in Nascar. Toyota wel.

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 12:48
    • CTRA

      Posts: 4.066

      Je vergist je niet.
      Nascar is Ford, Chevy en Toyota.

      • + 1
      • 25 apr 2017 - 14:23
    • dacht al dat ik deze reactie,s zou krijgen... Gaat mij als voorbeeld van veruit de meest populaire race-klasse in de USA... (Wat Nascar toch echt is) Ik schrijf dan ook 'Niet zo ver zouden laten komen' ....

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 21:01
  • Heb Zak Brown in meerdere interviews gezien, ook de Indy persconferentie.
    Wat een verademing die man. Een geslepen zakenman en daarnaast een
    erg sympathiek persoon. Aanwinst voor McLaren.

    • + 2
    • 25 apr 2017 - 10:56
    • Juist, Ron Dennis had ik dit nooit zien doen..

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 11:01
    • Wat meer open minded, minder kil. McLaren (lees: Ron) oogde vaak erg kil, gereserveerd en saai.

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 11:39
    • Kevin

      Posts: 5.397

      Die kille Ron Dennis heeft McLaren wel twintig titels opgeleverd. Dat moet Zak nog maar zien te presteren. Tot dat gebeurt is Dennis de McLaren-legende, en Zak een marketeer.

      • + 1
      • 25 apr 2017 - 12:52
    • Herstel, Bruce McLaren is dé McLaren-legende en niemand anders.
      Teddy Mayer en Ron Dennis hebben belangrijke bijdragen geleverd.

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 20:13
  • aap

    Posts: 1.366

    stop maar met f1 en ga lekker indy500 rijden man

    • + 0
    • 25 apr 2017 - 11:38
    • Vanwaar je reactie? Ik vind het wel tof dat ze de indy 500 gaan doen

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 12:01
    • aap

      Posts: 1.366

      ik niet .. ze moeten zich focussen op f1 en niet indy500

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 12:10
    • CTRA

      Posts: 4.066

      McLaren is een merk en niet alleen een F1 team.
      Dus alleen focussen op de F1 doen ze al jaren niet meer.

      • + 3
      • 25 apr 2017 - 14:24
  • Frank-84

    Posts: 666

    Nice!

    • + 0
    • 25 apr 2017 - 16:46

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar