user icon
user icon

Toto Wolff: "Ferrari zal in de race sterker zijn"

  • Gepubliceerd op 16 apr 2017 13:10
  • comments 18
  • Door: Mathijs Carolus

Hoewel het team van Mercedes in de kwalificatie een gaatje van bijna een halve seconde had op de Ferrari van Sebastian Vettel, verwacht Mercedes-teambaas Toto Wolff in de race meer tegenstand van Ferrari in de race. In de vrije trainingen waren de Ferrari's nog een halve seconde sneller dan Mercedes.
 

Ferrari heeft banden gespaard

Volgens Wolff is de achterstand van Ferrari in de kwalificatie verklaarbaar: "Het is een flink gat wat we hebben geslagen in de kwalificatie, maar ik het het idee dat Ferrari vooral banden wilde sparen voor de race. Dat snap ik ook, aangezien in de race de punten pas worden verdeeld." Zowel Raikkonen als Vettel klaagde na afloop van de kwalificatie over onderstuur en rondjes die niet perfect waren.
 

Spannende strijd met Ferrari

In Melbourne en Shanghai zaten de Ferrari's en Mercedessen qua racesnelheid erg dicht bij elkaar. Wolff verwacht een zelfde scenario tijdens de race op het Bahrain International Circuit: "In de vrije trainingen zag Ferrari er weer erg sterk uit in de lange runs. We zaten toen veel dichter bij elkaar en op de vrijdag waren de Ferrari's sneller dan ons. Het wordt een spannende race, waarbij de strategie de sleutel zal worden. We hebben slimme mensen die een goed plan kunnen bedenken om Ferrari te verslaan."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Ferrari zal denk ik beter omgaan met de bandenslijtage dan de Mercs, het gaat zeker spannend worden ;)

    • + 1
    • 16 apr 2017 - 13:14
  • arkady

    Posts: 225

    Tja, ik heb al meerdere keren gelezen dat de ferrari coureurs over onderstuur klaagden omdat ze waarschijnlijk voor een setup hebben gekozen om de (achter)banden in de race te kunnen sparen. De race kan dus nog zeer interessant worden...

    • + 1
    • 16 apr 2017 - 13:16
  • Trabant

    Posts: 535

    Wat gaat het straks spannend worden.... kan nu al niet meer wachten! Hiha!

    • + 0
    • 16 apr 2017 - 13:16
    • Hoe-oe-oe... wat wordt het spannend hè Toto? Heb je al een kleedje op tafel liggen zodat je vuistje niet zo zeer doet als je op tafel slaat?

      Wat ga je dit keer over spannende data roeptoeteren na de onbedreigde één-twee van Mercedes vanmiddag?

      • + 0
      • 16 apr 2017 - 14:28
  • The dre

    Posts: 2.184

    En niemand rept over RB, voor de winst kunnen ze niet gaan, maar ze kunnen het zeker ferrari moeilijk gaan maken.

    • + 0
    • 16 apr 2017 - 13:20
  • ....... waren de Ferrari's sneller dan ONS.

    Bah.

    • + 1
    • 16 apr 2017 - 13:24
  • Wolff wil het weer eens spannender laten lijken dan dat het is, onze rode vrienden hebben de laatste paar seizoenen eerder laten zien dat ze per race terugvallen/niet zo snel in seizoen doorontwikkelen. Denk eerder dat RB het Newey concept steeds beter begrijpt/gebruikt en die strijd spannender zal worden maar.... heb geen werkende glazen bol, dus wie weet verassen ze me hopelijk :-)

    • + 1
    • 16 apr 2017 - 13:30
    • Zelfde gedachte hier. Toegegeven, Ferrari heeft goed werk afgeleverd, maar doorontwikkelen is niet het sterkste punt bij ze. Ik denk ook dat RBR nog dichterbij gaat komen in het verloop van het seizoen. En ondertussen wordt MB wederom WK.

      • + 0
      • 16 apr 2017 - 14:30
    • Het blijft afwachten maar ik heb precies hetzelfde vermoeden.
      Om en nabij de zomer strijdt Red Bull met Mercedes om de overwinningen terwijl de ontwikkeling van Ferrari weer wat achter zal blijven.

      • + 0
      • 16 apr 2017 - 14:38
    • ik hoop niet dat ze mij vandaag nog verassen. Mercedes niet en niemand niet!

      • + 0
      • 16 apr 2017 - 15:30
  • Na ja, kan best maar Toto riep dat vorig jaar ook al voor elke race... pffffff, big news...

    • + 0
    • 16 apr 2017 - 13:34
  • gp

    Posts: 3.730

    Ze hebben Hamilton ook een raceafstelling gegeven en hij zit nog steeds een paar tienden voor Ferrari. Hij probeert gewoon Ferrari te beïnvloeden om (verkeerd te reageren op de pitstops van Mercedes

    • + 0
    • 16 apr 2017 - 13:47
  • Bottas gaat de mist in bij de start. Max gaat Lewis voorbij en verdedigt als een beest, Hulkenberg vecht het uit met Kimi...Ricciardo duelleert met een aangeslagen Bottas en Vettel wint de GP.


    ...en toen werd ik wakker...

    • + 0
    • 16 apr 2017 - 14:07
    • Goeiemiddag @Cavallino, lekker gedroomd zo te lezen.
      Het is inmiddels Pasen, dus vrolijk Pasen en tik een eitje.

      Hoop dat je droom uitkomt maar dan eerst Vettel en Max nog even omwisselen graag. Kun je dat nog ff regelen?

      • + 0
      • 16 apr 2017 - 14:48
  • Hamilton heeft ook zijn banden gespaard. Mooi spel van Mercedes: Ham banden sparen en Bot voor de pole.

    • + 0
    • 16 apr 2017 - 14:16
  • Al zou ik het graag anders zien, ik geloof nog geen moment dat RB zomaar weer in de buurt komt. Ze gaan wel verbeteren, maar dat doen MB en Ferrari ook. Wat de race aangaat denk ik dat Toto gewoon gelijk heeft. Ferrari lijkt inderdaad een auto te hebben die misschien niet precies zo snel is als de Mercedes, maar gewoon beter met de banden omgaat. En dan zie je in kwalificatie de MB wel sneller zijn, maar niet genoeg om in de race Ferrari van zich af te houden.

    • + 0
    • 16 apr 2017 - 14:38
  • M33

    Posts: 69

    De snelste pitstop strategieën
    volgens Pirelli (in theorie)

    1 stopper (low degradation):
    24 supersoft - 33 soft

    2 stopper (medium degradation):
    19 supersoft - 19 supersoft - 19 soft

    2 stopper (high degradation):
    16 supersoft - 17 supersoft - 24 soft

    --
    Bottas, Hamilton, Vettel, Ricciardo en Verstappen hebben nog 1 nieuwe soft en 1 nieuwe supersoft, Raikkonen heeft geen nieuwe supersoft meer..

    Sainz, Perez en Magnussen hebben nog 3 nieuwe supersoft.
    Alonso en Ocon hebben beide nog 2 nieuwe supersoft tot hun beschikking.

    • + 0
    • 16 apr 2017 - 14:50
  • wibi

    Posts: 3.828

    Moeten we hem NU nageven.... Toto HAD gelijk!

    • + 0
    • 16 apr 2017 - 22:19

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Wie gaat de eerste race van het seizoen winnen?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.367
  • Podiums 54
  • Grand Prix 102
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (32)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender