Alonso: "Hulp nodig van onder andere het weer voor goede klassering"

Fernando Alonso sloot de kwalificatie af met plaats 13 en als Ricciardo inderdaad van versnellingsbak wisselt dan schuift hij nog een plaatsje op. Na afloop was hij zelfs opvallend positief richting de pers.

"Na alle moeilijkheden die wij tijdens de wintertests tegen kwamen, hadden wij geen idee waar wij stonden in aanloop naar Melbourne", aldus Alonso. "Maar wij zijn de sessies doorgekomen zonder noemenswaardige problemen en dat is beter dan verwacht", zo gaat hij verder. 

Hulp nodig van het weer

Alonso, volgens menigeen de beste coureur van het veld, was blij met de balans van de wagen en hij kon echt aanvallen. Maar hij houdt nog wel een slag om de arm: "Wij starten morgen als 13e, midden in het veld, wat niet bepaald ons doel is. Maar de race finishen is al moeilijk genoeg." Om vervolgens nog een goede klassering te halen als ze de geblokte vlag halen is er volgens de Spanjaard hulp van het weer nodig en moeten andere rijders problemen tegenkomen. 

Teambaas Eric Boullier is erg tevreden en zei dat Alonso echt het maximale uit de wagen had gehaald. "Meer kan onze wagen op dit moment niet leveren. Bravo!"

 

Alonso14

Posts: 210

Al die mensen met feedback en ontwikkelen, alonso's feedback is uitmuntend en goed genoeg. Men doet tegenwoordig net alsof de coureur naast coureur zijnde ook motorspecialist en chassisexpert en allerlei pHD's hebben behaald op dat gebied.

  • 4
  • 25 maa 2017 - 15:49

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Hopelijk voor hem blijft de auto heel, dat is het eerste waar hij op moet hopen.

    • + 0
    • 25 maa 2017 - 14:55
    • Ik heb eigenlijk liever dat hij 30 ronden 3/4/5 rijdt en dan uitvalt eerlijk gezegd... maar ik snap heel goed wat je bedoeld!

      • + 0
      • 25 maa 2017 - 22:49
    • Hopelijk blijft het mooi weer anders zit Fernando met zijn klapstoeltje in de regen.
      Hoop overigens wel dat beide McLarens de eindstreep halen.

      • + 0
      • 26 maa 2017 - 00:24
  • Nog knap dat hij de 13e plek heeft gescoord....nu hopen dat in ieder geval 1 van de 2 auto's (liefst beiden) de race kan voltooien om genoeg data te genereren.

    • + 1
    • 25 maa 2017 - 14:59
    • Hourpower

      Posts: 795

      Ik hoop ook dat beide Mclaren,s de eindstreep halen dan kunnen ze daarmee verder, is er nog kans op regen morgen?

      • + 0
      • 25 maa 2017 - 17:47
  • Jammer dat zijn talent wel optimaal gebruikt wordt maar geen echte strijd om podiumprijzen levert. Je zou bijna zeggen dat zon talent verloren gaat.

    • + 1
    • 25 maa 2017 - 15:01
    • Alonso is absoluut een topper in het keihard rondjes racen en het overzicht te houden in een race. Maar over zijn kwaliteiten om een auto door feedback door te ontwikkelen, zijn al vaker vraagtekens gezet. Dat is wel een minpuntje vind ik.

      • + 0
      • 25 maa 2017 - 15:25
    • Welke coureur van het huidige deelnemers veld is dan een kei in het ontwikkelen van de auto d.m.v. feedback?? Heb in die zin geen enkele progressie gezien het afgelopen seizoen bij de teams. Daar gaat tegenwoordig allang niet meer om, ze kunnen alleen nog maar aangeven dat ze onder/overstuur hebben en dat ze wat meer/minder vleugel willen. Oh ja en hoe ze het lekkerst zitten/liggen in de auto. Auto's zijn te gecompliceerd geworden.

      • + 1
      • 25 maa 2017 - 15:36
    • James

      Posts: 1.653

      Coureurs bepalen hooguit mee de set-up van de wagen, de ontwikkeling zelf is aan ingenieurs.

      • + 0
      • 25 maa 2017 - 16:42
    • Eens met Dutch. Dat "mee ontwikkelen" van een coureur is echt een overschat punt.

      • + 1
      • 25 maa 2017 - 16:58
    • NicoS

      Posts: 20.857

      Forumleden vinden het een overschat punt, maar in het F1 wereldje vinden ze het een zeer belangrijk punt....tja, wie heeft hier nou gelijk.....

      • + 2
      • 25 maa 2017 - 18:57
  • Alonso14

    Posts: 210

    Al die mensen met feedback en ontwikkelen, alonso's feedback is uitmuntend en goed genoeg. Men doet tegenwoordig net alsof de coureur naast coureur zijnde ook motorspecialist en chassisexpert en allerlei pHD's hebben behaald op dat gebied.

    • + 4
    • 25 maa 2017 - 15:49
    • Helemaal mee eens, Stoffel en Alonso zijn gewoon steengoed. Ze rijden nu in een mindere wagen, Dat interesseert me niet. Die wagen is gewoon bagger. Zet ze in een mercedes en ze doen gewoon mee.

      • + 0
      • 25 maa 2017 - 17:02
    • Waar haal jij Stoffel nou ineens vandaan?

      • + 0
      • 25 maa 2017 - 22:13
  • Wel triest dat je de weergoden nodig hebt om een goede klassering te kunnen behalen.
    Ik gun Alonso wel een betere kar ;)

    • + 0
    • 25 maa 2017 - 17:50
  • chao

    Posts: 1.039

    Hoelang gaat ALonso dit uithouden nog.
    Als de auto zo`n drama blijft is het goed mogelijk dat hij na Monaco ermee stopt.

    • + 0
    • 25 maa 2017 - 17:56
  • V10

    • + 0
    • 25 maa 2017 - 19:59
  • Ten eerste is Alonse echt niet de race god wat veel mensen beweren.
    Ten tweede zal het wel mee vallen dat hij tijdens het seizoen stopt.
    Met immers honderden miljoenen op zijn rekening zal hij best wel door willen modderen.

    Als hij echt stopt na een paar races herzie ik mijn mening misschien..

    • + 0
    • 25 maa 2017 - 23:13
  • R32Turbo

    Posts: 17

    exclusief interview honda https://youtu.be/jBPN1zYm-K8

    • + 0
    • 26 maa 2017 - 00:57

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar