user icon

Boullier: "Verschillende benadering van de rijders is nu noodzakelijk"

  • Gepubliceerd op 19 maa 2017 12:55
  • comments 22
  • Door: Rik Klein Entink

De problemen met de motoren nopen McLaren-teambaas Eric Boullier tot een verschillende benadering van beide rijders. Een groter contrast kan je niet hebben natuurlijk met een tweevoudig wereldkampioen met daarnaast een rookie. 

Beide rijders hebben hun frustratie geuit over de problemen met de Honda-motoren. Zelfs Boullier zegt niet zeker te zijn of de wagens wel de finish halen in Melbourne. Als de vooruitzichten niet goed zijn dan reageren deze rijders anders. Boullier: "Stoffel is fris, jong en enorm gemotiveerd. Ook al is hij teleurgesteld omdat hij mogelijk (en ik zeg 'mogelijk') een auto heeft die niet goed presteert dan stapt hij daar overheen en ziet het als leermoment." 

Maar deze problemen worden door een rijder met een staat van dienst als Alonso natuurlijk heel anders verwerkt. "Fernando heeft veel meer ervaring en wil gewoon een wagen waarmee hij kan concurreren", aldus de teambaas van McLaren. Hij vervolgt: "Alonso weet alles, hij weet hoe het werkt, hoe het zich ontwikkelt en wat de te volgen route is. Zijn geduld is gebaseerd op zijn eigen verwachtingspatroon, maar hij weet exact wat er speelt."

Ook Alonso is net als Vandoorne inmiddels gearriveerd in Melbourne en houdt op Instagram de moed er in. 

 

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Nou mazzel dan dat het geen eeneiige tweeling is....

    • + 0
    • 19 maa 2017 - 12:59
  • Ik denk dat Stoffel ook wel weet hoe het werkt. Is alleen een slecht binnenkomer zo meneer Boullier.

    Dat deze Boullier er nog zit is mij een raadsel trouwens.

    • + 1
    • 19 maa 2017 - 13:35
    • Helemaal mee eens! Die Bolle moet gauw weg, wil McLaren nog gered worden.

      • + 0
      • 19 maa 2017 - 18:46
    • Lijkt me dat Stoffel net zo zit te balen van de ellende als Fernando, maar de laatste doet dat al een aardig tijdje langer en zal daardoor eerder bij het kookpunt aankomen.
      De manier waarop zij zich uiten hoeft echter niks te zeggen over wie zich er het meest aan ergert en de baguettebakker vergeet voor het gemak dat Vandoorne ook al een jaar in de wachtkamer zat.

      Ben ook geen fan van Boullier maar hij is m.i. niet hoofdverantwoordelijk voor de misère bij Honda.

      • + 0
      • 20 maa 2017 - 00:23
  • Een fatsoenlijke f1 krachtbron... ook noodzakelijk

    • + 0
    • 19 maa 2017 - 13:40
  • Honda the power of dreams #dream on!

    • + 0
    • 19 maa 2017 - 13:59
    • k.w

      Posts: 697

      Heb het nog al is gezegd... het is Honda dreams of power :)

      • + 0
      • 19 maa 2017 - 14:25
    • Ik denk dat K.W dit als grapje bedoelde. Het is officieel "power of dreams", maar het is wel grappig om het om te draaien.

      • + 0
      • 19 maa 2017 - 15:11
    • k.w

      Posts: 697

      @Hondara..
      Natuurlijk is dit als grap bedoeld, Belgische humor he...
      @ Infinity... Alonso die voor de pers zegt, alle bochten gaan met deze motor vol gas door gebrek aan power. een motor die 30 pk minder levert dan de rest enz. enz .. Dan snap je hem toch ?...momenteel...is dit de grootste droom van honda dus.. POWER ! ( buiten betrouwbaarheid ;) )

      • + 0
      • 20 maa 2017 - 10:30
  • Ik vrees dat we geen goed beeld gaan krijgen tussen de krachtsverhouding Vandoorne/Alonso.
    Ze gaan er alles aan doen om Alonso weer blij te krijgen en dat betekent alle updates eerst naar hem gaan. Arme Stof. :(

    • + 1
    • 19 maa 2017 - 14:08
    • Alonso wordt of in de watten gelegd , of hij krijgt smartengeld , maar die gaan ze tevreden houden inderdaad , ten koste van Stoffel. Zonde.......

      • + 0
      • 19 maa 2017 - 17:48
  • Stoffel heeft nog alle tijd, voor Alonso is deze situatie natuurlijk een heel stuk moeilijker. Alonso is net als een oudere vrouw die nog graag een derde kindje wil krijgen, maar er achter komt dat haar man impotent is geraakt.

    • + 1
    • 19 maa 2017 - 17:53
    • Volgens mij is Alonso een man die nog een derde kindje wil maar waarvan de vrouw in de overgang is geraakt. Daarom wil hij graag scheiden maar de papieren zijn nog niet rond.

      • + 0
      • 20 maa 2017 - 18:12
  • 'Hoe het zich ontwikkeld'

    Dat je dit met droge ogen durft op te schrijven. Schaam je!


    De enorme knulligheid met oliedomme taalfouten, de voortdurend door Google Translate getrokken stukken van buitenlandse websites, de steeds weer herhaalde verhalen: zo ontzettend jammer! Het amateurisme straalt er vanaf. Gemiste kans, want je zou van deze site zoveel meer kunnen maken. Jammer, jammer, jammer!

    • + 1
    • 19 maa 2017 - 18:50
    • Je kan ook naar een andere site gaan .
      Doei !!!!

      • + 2
      • 19 maa 2017 - 19:15
    • Grappig dat dit voor een "ouwe-sjagerijn" zelf te veel is.

      • + 0
      • 19 maa 2017 - 23:20
    • Next Spare Vamp:
      Ikzelf word soms ook tot taalnazi gecategoriseerd door de bril van derden. Als in een artikel iets staat van 'ik moet me lag in houden' dan zal ik zeker vingerwijzen.
      Maar echt Next Spare Vamp...
      Nergens heb ik een inhoudelijke of een positieve reactie van jou kunnen ontdekken. Sterker nog, als je even de moeite neemt om jouw profiel te bestuderen en je bekijkt jouw reacties, dan kom je er snel achter dat je enkel en alleen maar kritiek levert op andermans spelling of dat iemand goed of fout bezig is (nou ja, tot nu toe altijd fout). (ver)oordelen is werkelijk het enige wat je doet. Meteen een prachtig voorbeeld van wat er mis is in de hedendaagse maatschappij. Doe je riem een gaatje losser en haal eens diep adem. Het lijkt me uitermate vervelend om chronisch naar azijn te stinken. We zitten hier allemaal vanuit de liefde voor de sport en er is geen enkele behoefte aan iemand die alleen maar met het belerende vingertje iedereen terecht wijst.
      Geniet en probeer eens wat relaxter en positiever te zijn.

      • + 4
      • 20 maa 2017 - 09:10
    • Oja, en reageer eens inhoudelijk op het artikel ipv enkel en alleen mensen op 'd' of 't' fouten te wijzen.

      • + 2
      • 20 maa 2017 - 09:11
  • lexe

    Posts: 96

    En het ergste in dat hij de kind van de rekening kan worden als dat Honda blok niet presteerd en onterecht 'mislukt' in de f1.

    • + 0
    • 19 maa 2017 - 19:30
  • “Het geduld van Alonso is gebaseerd op zijn eigen verwachtingspatroon”

    Ja beste Eric, maar waar is zijn verwachtingspatroon op gebaseerd? Wat dacht je van de verwachtingen en afspraken die McLaren zelf heeft uitgesproken voordat Fernando zijn handtekening zette?
    Even in de spiegel kijken misschien?

    • + 0
    • 20 maa 2017 - 00:45

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 137
  • Podiums 0
  • Grand Prix 82
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar