user icon

Oud trainer Rosberg krijgt miljardairszoon onder zijn hoede

  • Gepubliceerd op 07 maa 2017 17:02
  • comments 17
  • Door: Rik Klein Entink

De personal trainer van Nico Rosberg is weer aan de slag met een nieuwe rijder. Voor Daniel Schlosser kwam het afscheid nemen van Rosberg ook als een verrassing en wist hij nog niet wat zijn volgende stap zou zijn. Die stap heeft volgens het Duitse Bild nu een naam: Nikita Mazepin

Nikita Mazepin is 18 jaar oud en test voor het team van Force India. Schlosser geeft aan uit te kijken naar de nieuwe werkzaamheden. "Nikita is testrijder voor Force India, maar ik weet niet of hij vrije trainingen mag gaan rijden en of ik dus terugkeer in de paddock."

Op de vraag hoe ze bij hem terecht kwamen zegt hij: "Zijn management wil de omgeving rond Mazepin verder professionaliseren en zagen dat de trainer van de wereldkampioen vrij was." 

Schlosser kreeg een aanbieding die erg interessant was en zal daarmee ook doelen op het financiële aspect. Volgens Bild is papa Nikita de miljardair en eigenaar van een chemische fabriek de Rus Dmitri Mazepin. 

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Fantastisch! Straks weer een Rus in de F1!

    • + 0
    • 7 maa 2017 - 17:05
    • Wat maakt dat uit dan? Zolang de beste coureurs in de F1 rijden ben ik tevreden. Al moet ik je wel zeggen dat ik niet zo'n hoge pet op heb van deze meneer.

      • + 0
      • 7 maa 2017 - 17:17
    • manuel

      Posts: 2.972

      Weer een paydriver.... Brawn is hier ook niet blij mee.

      • + 0
      • 7 maa 2017 - 17:58
    • @Manuel, wat heeft de nationaliteit mee te maken?

      • + 0
      • 7 maa 2017 - 18:30
    • Misschien kan Elton John een liedje over hem maken. ;)

      • + 0
      • 8 maa 2017 - 02:57
  • o jee, weer een rijkekluiszoontje. hopen dat deze harder kan rijden en niet continu eraf vliegt

    • + 0
    • 7 maa 2017 - 17:30
  • ZlatanF1

    Posts: 457

    Mazelaar!

    • + 1
    • 7 maa 2017 - 17:31
    • The dre

      Posts: 2.184

      Waarschijnlijk wel ingeent hoor...

      • + 2
      • 7 maa 2017 - 17:35
    • Bennie

      Posts: 429

      Hahahahahah

      • + 0
      • 7 maa 2017 - 18:37
  • Aan zijn resultaten te zien (en wat ik in de F3 dit seizoen van hem zag) denk ik niet dat hij ooit zal worden opgenomen in een F1 team op basis van zijn talent. Maarja als je genoeg geld hebt kan je natuurlijk altijd terecht bij Sauber, Force India of zelfs Williams tegenwoordig (alhoewel Stroll wel meer talent heeft en beter gepresteerd dan Mazepin). Ook het uitdelen van een aantal hoeken aan collega Callum Illot zorgt ervoor samen met het gebrek aan talent dat ik het deze knul misgun om ooit in de F1 te rijden.

    • + 1
    • 7 maa 2017 - 17:40
    • AUDI_F1

      Posts: 1.810

      Gelukkig moet ie eerst nog genoeg punten bijeen halen in de opstap klassens

      • + 0
      • 7 maa 2017 - 18:38
    • Het grootste probleem van deze gast is dat hij zoveel lijkt op Carmen Jorda.
      Qua prestaties dan, de looks vallen een beetje tegen.
      In zijn voordeel spreekt dat hij bereid is om veel van zijn met noeste, eerlijke arbeid zuur verdiende centjes aan armlastige raceteams af te staan. Hij zal nooit op de grid terecht komen, maar dankzij zijn bijdrage een ander misschien wel, en anders kan Mallya er toch een paar smakelijke sigaren extra voor oproken.

      • + 0
      • 8 maa 2017 - 00:28
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Is ook weer een Russisch miljonairszoontje en dat gaan bij mij allerlei bellen rinkelen inzake zwendel, corruptie etc. etc. Maar goed, als het een klasbak is vind ik het prima.

    • + 0
    • 7 maa 2017 - 17:42
  • Fibonacci

    Posts: 606

    Iedereen in Rusland met meer dan 1 miljoen op de bank is gelieerd aan Putin. Dat moet je leuk vinden. Ik vind dat in ieder geval niet leuk.

    • + 0
    • 7 maa 2017 - 17:59
  • Van Stroll kan je nog zeggen dat hij in ieder geval ook talent heeft.

    • + 0
    • 7 maa 2017 - 19:08
  • Aangezien Nikita al aardig kon knokken (zie zn vechtpartij met Callum Illot in de F3) zullen er ook wel taekwondo lessen en een workshop Hooliganism in Rusland op het programma staan.

    • + 0
    • 7 maa 2017 - 19:24
    • schimanski

      Posts: 46

      Dat was inderdaad het eerste wat er in mij opkwam toen ik zijn naam las , zijn losse handjes en volgens mij kreeg hij ook een ban voor een paar races..

      • + 0
      • 7 maa 2017 - 19:52

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 27 jun 1985 (36)
  • Geb. plaats Wiesbaden, DE
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar