user icon
user icon

Vandoorne opent de tweede test namens McLaren

  • Gepubliceerd op 06 maa 2017 17:50
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

Het team van McLaren-Honda heeft de line-up voor de tweede wintertest van 2017 bekendgemaakt. De Brits-Japanse alliantie draait het schema van vorige week om. Dat wil zeggen dat Stoffel Vandoorne nu de eerste en de derde dag voor zijn rekening neemt, terwijl Fernando Alonso op de tweede en de vierde dag in actie komt. De tweede test begint morgen in Barcelona.

Week 2
7 maart Stoffel Vandoorne
8 maart Fernando Alonso
9 maart Stoffel Vandoorne
10 maart Fernando Alonso

 

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Hopelijk blijft "het kreng" heel deze week.

    • + 0
    • 6 maa 2017 - 17:54
    • Pitt

      Posts: 443

      Geeft niks, gezien de titel van het stuk, kan Stoffel in meer merken rijden 😉

      • + 1
      • 6 maa 2017 - 17:56
    • KoBus

      Posts: 2.382

      @PITT

      Scherp, heeeeel scherp +

      • + 0
      • 6 maa 2017 - 18:09
    • Ik lees net dat Honda Gilles Simon op "gardening leave" heeft gestuurd. Deze topengineer was o.a hoofd van de motorafdeling van Ferrari in het Schumi tijdperk. Stront aan de knikker in het Honda kamp, over de ontwikkeling van de motor.

      • + 0
      • 6 maa 2017 - 18:10
    • Aaah indeed bijzonder goed. What else? De safety car? Ook een plusje van mij.

      • + 0
      • 6 maa 2017 - 18:12
    • Mario zit ook al in het vliegtuig richting Japan... Denk dat ze de vlag uithangen bij Mac als ze met minder dan 4 motoren deze week doorkomen, feitelijk is dat een vooruitgang van maar liefst 20% op vorige week.

      Zonder gekkigheid, dit gaat niet goed komen bij Honda, er is daar beste paniek zo te zien want ze trekken momenteel noemenswaardige namen aan om te redden wat er nog te redden valt aan deze motor.

      • + 0
      • 6 maa 2017 - 19:03
    • Pitt

      Posts: 443

      @Turbo

      McLaren probeert op die manier een Mercedes motor met Honda badge te krijgen?

      • + 0
      • 6 maa 2017 - 20:16
    • @pitt: Mario Illien heeft voor de huidige motorformule helemaal niets voor Mercedes gedaan dus ik weet niet waar je op doelt. De berichten over Illien heb ik ook nog nergens terug kunnen lezen dus die komen waarschijnlijk uit de duim van turbo.

      • + 0
      • 6 maa 2017 - 20:53
    • Pitt

      Posts: 443

      @HONDAMP4/4

      Mario is weg als adviseur bij Renault, dus hij kan richting Honda toe.

      • + 0
      • 6 maa 2017 - 21:16
    • Klopt hij kan ook naar Lada als ie dat zou willen. Mijn vraag aan jou was waarom McLaren dan een Mercedes motor met Honda badge zou hebben. Daarmee impliceer je dat Mario de afgelopen jaren bij Mercedes heeft gewerkt, wat onjuist is. Daarnaast is er nog geen enkel bericht dat hij naar Honda vertrekt, al zou dat natuurlijk alsnog kunnen. Berichten zoals die van jou en Turbo zijn een beetje zinloos omdat ze feitelijk onjuist zijn, al ben ik natuurlijk wel zeer benieuwd naar jullie gefundeerde mening.

      • + 0
      • 6 maa 2017 - 21:24
    • Pitt

      Posts: 443

      @HONDAMP4/4

      Het heeft te maken met wanneer de ontwikkeling van die motor is begonnen.
      Sommigen gaan er van uit dat dit was toen Mario daar nog werkte.

      En ik weet dus waar Turbo op doelde, vandaar mijn opmerking.
      Wat ik denk doet er niet toe, enig rondzoeken online kan beide kanten van het verhaal ondersteunen. Ik ben verder neutraal, zolang ik geen onweerlegbaar bewijs heb gezien.
      Daarnaast zouden sommige mensen bij Mario aan Mario Theissen kunnen denken, vandaar dus mijn vraag aan Turbo.

      • + 0
      • 6 maa 2017 - 21:36
    • De ontwikkeling van hybride PU is bij Mercedes in 2007 begonnen. Mario Illien werkte tot 2003 voor McLaren-Mercedes. Destijds dus nog met de V10 ipv een V6 turbo. Theissen heeft altijd voor BMW gewerkt en nooit voor Mercedes dus die kan ook de prullenbak in.

      • + 0
      • 6 maa 2017 - 21:44
    • lol ... niet alles zo serieus nemen wat ik zeg, zit ook maar te ouwehoeren, al zou het ze geen kwaad doen denk ik.

      Simon is overigens wel daadwerkelijk aangesteld. Feitelijk zegt dat al genoeg over de ellende al daar.

      • + 1
      • 6 maa 2017 - 21:49
    • Pitt

      Posts: 443

      Volgens mij zegt Turbo nergens wie Mario is of waar hij weg komt en gezien dat Turbo nog geen antwoord heeft gegeven, zullen we daar maar eens op wachten?

      • + 0
      • 6 maa 2017 - 22:18
    • Pitt

      Posts: 443

      HONDAMP4/4

      Daarnaast ik weet wie Mario is en hoe de bedrijven in elkaar zaten, Mario Illien werkte in opdracht van Mercedes en niet in opdracht van McLaren.

      • + 0
      • 6 maa 2017 - 22:26
    • Klopt hij werkte voor Mercedes. Dat destijds groot-aandeelhouder was in McLaren en als works-team werd gezien. Als we het tenminste over Illien hebben en niet Mario Ballotelli....

      • + 0
      • 6 maa 2017 - 23:07
    • Pitt

      Posts: 443

      Ballotelli, die kun je bij de quiz van Reutel invullen bij het artikel van Simon die weg is.
      😂

      • + 0
      • 6 maa 2017 - 23:27
  • The dre

    Posts: 2.184

    Geen commentaar van bengelke??

    • + 0
    • 6 maa 2017 - 20:26
  • d@nny

    Posts: 2.311

    Succes Stoffel, je zal het nodig hebben!

    • + 0
    • 6 maa 2017 - 22:45

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar